Karácsonyi kármegelőzési trükkök

Trükkök, hogy ne kezd nagyobb konfekciómérettel az újévet!

Teljesen igaz az a mondás, hogy nem attól hízol el, amit karácsony és szilveszter között eszel meg, hanem attól, amit szilveszter és karácsony között… azonban hiába szépítjük, nem kevés plusz kilót szedhetünk magunkra a szokásos töltött pulyka-bejgli koszttól, szaloncukroktól, és társaiktól, melyet a Reszkessetek betörők előtt-után-alatt magunkba tömünk.

Aki vékonyabb/hízékonyabb alkat, azon pedig hamar meglátszik ez a kilengés, így teljesen normális, ha ők akár az ünnepek alatt is minimalizálni akarják a károkat. Így összeválogattam Nektek pár trükköt, miképp úszd meg a karácsonyi felesleget akár anélkül, hogy különösebben le kéne mondanod a nagyi korántsem reform módon tálalt fogásairól.

Harcosok étrendje - mint vészmegoldás

A Harcosok étrendje nagyjából annyit jelent, hogy egész napos kontrollált éhezést követően egy hatalmas főétkezés van este, gyakorlatilag korlátok nélkül. A dolog szintén a régmúltba nyúlik vissza, hiszen kitalálója szerint a vadászat és a lakoma volt az ősi táplálkozás alapja, és ha visszatérünk ehhez, akkor fogunk az ember számára leginkább hatékony étrendet követni.

Persze érvek és ellenérvek hada áll eme táplálkozási trend mellett is, viszont arra pont tökéletes, hogy legalább átmenetileg, karácsony tájt bevessük. Azaz egész nap nem ennél (ha nagyon parázol az izomveszteségtől  vagy éhes vagy akkor maximum BCAA vagy fehérje shake), ellenben este lakomáznál. Ilyenkor a napi kalória mérleg nem változna radikálisan, ugyanakkor senki a családból nem kövezne meg, mert csak kóstolgatod az ünnepi kosztot. 

Ne hagyj ki edzést - sőt, eddz még durvábban!

A legtöbb esetben az ünnepek alatt az szokott lenni a baj, hogy nemcsak a kalóriabevitelt ugrasszuk meg, de az edzést is teljesen elhagyjuk. Nem kell órákat a teremben töltened, inkább végezz rövid, ámde annál intenzívebb, intervallum jellegű edzéseket. Köredzés, súlyzós komplexek, HIIT kardió… egy-egy ilyen edzés után az anyagcsere fel fog gyorsulni a terhelést követő 24-36 órában, és még sok időt sem kellett távol tölteni a karácsonyozó családtól.

Folyadékbevitel okosan

A nagy kajálások – és borozások, pezsgőzések - közepette valahogy megfeledkezünk a normális folyadékbevitelről! Azonban itt sem árt az óvatosság: a gyümölcslevek, ízesített vizek, 3 in 1-es pakkok mind remek forrásai a plusz kalóriáknak. Ne tetézzük az ünnepi kaja-dömpinget a folyékony kalóriákkal is…

Részesítsük előnyben a húsféléket, halakat!

A fehérje megemésztéséhez a szervezetnek nagyobb energiára van szükség, emiatt a fehérje dús táplálkozás akár 10-15%-al gyorsíthatja az anyagcseréd.

Aljas – ruha trükk

Vegyél fel csinos/elegáns, testhez simuló ruhát. Egyfelől az ünnepi vacsoránál is jobban festesz, mint egy bő mackó-pulcsiban – másfelől sokkal kisebb lesz a túlevés esélye. Ha túllövöd az étel adagod, akkor bizony a ruha, az öv hamar jelezni fog…így hogy elkerüld ezt a kényelmetlenséget, talán jobban kordában tarthatod az ünnepi mohóságot.

Mentőöv a táplálékiegészítők oldaláról

Vannak olyan hatóanyagok (kitozán, HCA), melyek képesek megkötni a bűnös falatokkal bevitt zsírsavakat, illetve szabályozza a vércukorszintet és a szénhidrátok emésztését.

6 680 Ft -15% 5 680 Ft
now_chitosan_plus_1200.jpg

A mentol ereje

Ha úgy érzed, hogy rád tör a nassolhatnék, és épp legelnéd le a szaloncukrokat a fáról, akkor gyorsan mossál fogat vagy dobj be egy erős mentol ízű rágót! Ezzel két előnyt is szereztél: ezek után biztos nem akarsz enni, ráadásul a higiénikus szájápolásról is gondoskodsz. (Amúgy egyszer kipróbáltam egy ilyen "étvágycsökkentő" spray-t, ami hasonló elven működhetett, mert olyan mentol íze volt, hogy messziről ki lehetett szagolni).

Ezek apró trükkök, amelyekkel láthatod, nem a mami bejglijétől, és három fogásos vacsorájától tiltottunk el – mégis minimalizálhatjuk a felszedett kilókat, hogy aztán szilveszterre sem kell egy számmal nagyobb konfekcióméretet képviselned… sőt, január se csak a mindennapos kardiókról és zellersalátákról szóljon.

Szilvi / FitBuilder TEAM

Ha edzés vagy diéta/étrend tervezés terén személyre szabott segítséget szeretnél, személyi edzést szeretnél, keress bátran: szilvi.toke@gmail.com

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények