Kapcsold a regenerációt magasabb fokozatra!

Mely kiegészítők alkalmasak legjobban a kemény edzés utáni regenerációra?

Biztos vannak köztetek olyan régóta edző veteránok, akiknek bizony heti akár 4-5 (vagy még több) kemény terhelésből kell regenerálódni - ami valljuk be, nem könnyű feladat. Az edzettséget és a túledzettséget egy nagyon vékonyka határvonal választja el egymástól, amin könnyű átbillenni, és akkor a fejlődés is megtorpan! Emiatt is kiemelkedően fontos, hogy milyen kiegészítőkkel támogatjuk meg a szervezetünket az edzést követően!

1. Kreatin

A 80-as évek legvégééig nem is nagyon forgalmazták, azonban azóta talán az egyik legnagyobb mennyiségben eladott kiegészítővé avanzsálódott. A legnagyobb edzők és táplálkozás tudományi szakértők is egyet értenek abban, hogy a kreatin alkalmazása bizony támogatja a gyorsabb regenerálódást az edzések okozta terhelésből. Az adagoláson persze sok múlik, és pont ez az, amin sok szakértő vitatkozik: vajon valóban kúra szerűen célszerű-e alkalmazni, vagy akár egész éven át szedhetőek a kreatin készítmények? A használatra vonatkozóan a legtöbb edző azt javasolja, hogy körülbelül 8 hétnyi kreatin használat után tartsunk 3-4 hét szünetet.

5 180 Ft -15% 4 380 Ft
mhp_creatine_monohydrate_300.jpg

2. Szénhidrátok

Az edzés után fogyasztott gyorsan felszívódó szénhidrátok - ha okosan alkalmazzuk - akkor hatékonyabb lehet mint bármi más! már említettük, hogy az edzés után érdemes olyan szénhidrátokat fogyasztani, melyek hamar megemelik a vércukor szintet. Kemény edzés után muszáj gyorsan feltölteni az izmok glikogén tárait. A kanadai nagymester Charles Poliquin szerint célszerű keverni a különböző glikémiás indexű szénhidrátokat, például a maltodextrint a dextózzal.

3. Jó minőségű fehérje porok

Azért hangsúlyoztam a "jó" jelzőt, mert sajnos a fehérje porok piacán sajnos sokszor igaz a mondás, hogy olcsó húsnak híg a leve. Általánosságban megéri megfizetni a magasabb minőséget!

16 980 Ft -6% 15 880 Ft
brutal_muscle_on_2270g.jpg
14 480 Ft -15% 12 280 Ft
dymatize_elite_whey_2270.jpg
26 780 Ft -15% 22 680 Ft
dymatize_iso_100_2270_1.jpg
20 880 Ft -19% 16 980 Ft
musclemeds_carnivor_2088_1.jpg
21 380 Ft -7% 19 980 Ft
peak_whey_fusion_2010_2260_1.jpg

4. C-vitamin

Amit adtunk a világnak Szent-Györgyi felfedezésével, az az egyik létező legjobb antioxidáns! Emellett csökkenti a kortizol (stressz hormon) szintet, ami a kemény edzések alatt is termelődik. Jót tesz az általános egészségnek, és erősíti az érfalakat...lehetne ragozni a végtelenségig az előnyeit... de ami most az a lényeg, hogy számunkra nagyon sokat tesz a regenerációért is.

12 080 Ft -15% 10 280 Ft
now_c_1000_complex_1800.jpg

5. Egyéb vitamin komplexek

Túl az általános egészségen, aki edz és a szervezete folyamatosan terhelés alatt van, annak bizony megemelkedett a vitamin igénye. A normális vitamin pótlás segít abban, hogy gyorsabban épüljön újjá az edzés által szétzúzott szervezeted. Különösen fontos a B vitamin komplexek alkalmazása súlyzós edzést végzőknél.

16 280 Ft -26% 11 980 Ft
universal_animal_pak_44.jpg

6. Magnzéium

Az utóbbi időkben divatossá vált a magnézium szedésére buzdító szövegeket mondogatni a médiákban - megjegyzem, aminek őszintén örülök - mert ez a nyomelem valóban kritikus pontja a fizikai edzést, vagy éppen bármilyen izommunkát végzőknek.

5 180 Ft -15% 4 380 Ft
now_calcium_magnesium_2270.jpg
3 380 Ft -15% 2 880 Ft
twinlab_magnesium_1000.jpg

7. BCAA

Az elágazó láncú aminosavak valami egészen extrém módon felgyorsítják a regenerációt. Minden edzés utáni turmixhoz ha hozzá adunk egy adag BCAA-t valami döbbenetes eredményeket (és ízeket :) hoz néhány hét alatt.

8 180 Ft -35% 5 280 Ft
bsn_amino_x_435g.jpg
10 980 Ft -5% 10 480 Ft
weider_premium_bcaa_powder_5000.jpg

Természetesen nem ezek az egyedüli olyan készítmények, amelyek pozitívan befolyásolják az regenerációt, de tapasztalatok szerint a fentiek kiemelkedően hatékonyak!

Gil / FitBuilder TEAM


 

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

izomlaz.jpg

(Izom) lázas próbálkozások a gyorsabb regenerációért.

Egy enyhébb izomlázat még mindenki büszkén kihord, azonban vannak olyan elvetemült edzések, melyek után másnap mindenki veterán katona mód döcög le a lépcsőn. Tehát nézzük meg, hogy mit tehetünk ezen fájdalmak csökkentése érdekében.

izomlaz_1.jpg

Egy régi "kedves" ismerős a mozgás után.

Van aki rajong érte, mások inkább kevésbé - de a többség nem is igazán tudja, hogy honnan is ered, jó-e egyáltalán vagy ép mi a teendő az izomláz csökkentésére.

vitamin_012_1.jpg

Vitaminok az izomláz ellen.

Számos kutató (izom)lázasan próbálkozott felderíteni, hogy vajon mely vitaminok, illetve kiegészítők lehetnek hatékonyak az izomláz csökkentésében. Nézzük meg mire jutottak!

sszetev111.jpg

Kreatin

A kreatin az egyik legnépszerűbb kiegészítő az erősportokban: megnöveli a test tömegét, fokozza az izom erejét, késlelteti a fáradtságérzetet, mivel az ATP képzés során energiát biztosít.

bcaa.jpg

BCAA

A BCAA az egyik legfontosabb kiegészítő, nemcsak izomépítő folyamatok katalizálásához, hanem diétához is elengedhetetlen. Akiknek hosszú és kemény edzései vannak, azoknak pedig egyenesen kötelező!

smr_04.jpg

SMR masszázs

kinesio_05.jpg

Kinesio tapasz

vitamin_012_3.jpg

C-vitamin - nem csak megfázásra!

Hitted volna, hogy a C-vitamin javítja az erőszintedet és támogatja a zsírégetést? Meglepő tény, nem? Még több infő az ismert vitaminunk ismeretlen oldaláról!

kardi_trdproblmval_03.jpg

Térd probléma? Durva izomláz a lábadban? Három megoldás kardió edzésre!

Ha térdproblémákkal küzdesz, jelentős túlsúllyal rendelkezel – vagy csak egy emberes lábnap utáni izomláz élménye kísért – akkor a kardió edzés hagyományos útjai számodra eléggé problematikusak lehetnek... de nézzük mi maradt még!

pnf_04.jpg

PNF és egyéb modern nyújtási technikák

Ismerkedjünk meg a PNF-fel, ami jelen álláspont szerint az egyik leghatékonyabb - hacsak nem "A leghatékonyabb" - technika az ízületi mozgásterjedelem növelésére.

izomlz_01.jpg

Élet az izomlázon túl...

Minden edzés után brutális izomlázad van? Az izomláz mértékét Te is úgy használod, mint annak a mérőszámát, hogy az adott edzés valóban hatásos volt-e? Most kiderül, jól teszed-e!

regenercis_tippek_egyenruhsoknak_02.jpg

Regenerációs tippek egyenruhásoknak

Ha a termen kívül is aktív fizikai munkát végzel rendszeresen, akkor a regeneráció bizony sajátos követelményeket támaszt! Nézzük miképp étkezz és milyen trükköket vess be ahhoz, hogy bírd a strapát a termen innen - és azon túl!

izomlz_020.jpg

Kell-e a az izomláz a fejlődéshez?

Vajon szükséges-e az izomláz a fejlődéshez - és ha igen, akkor milyen arányban állnak egymással?

regenerci_01.jpg

10 tipp a gyorsabb regenerációért: avagy élet a lábedzés után!

Bár egy enyhébb izomlázat minden veterán röhögve kihord, ugyanakkor komolyabb fájdalmakat előzhetsz meg vagy csökkenthetsz az alábbi módszerekkel!

tledzs_01.jpg

Megdöbbentő tények a túledzettségről

Valóban a gyakori, intenzív edzések kötelező velejárója a túledzés? A testünk talán többet is kibír, mint gondolnánk... érdekes információk a mai cikkben!