Jöjjenek a legfontosabb ásványi anyagok – kifejezetten nők számára.

Már az előzőekben szépen kiveséztük, hogy mely vitaminok lennének azok, melyek kimondottan előnyösek a női szervezet számára – és melyeknek a beviteléről nem árt nap mint nap gondoskodnunk. Ugyanezzel a céllal és lendülettel ugorjunk neki azoknak a legfontosabb ásványi anyagoknak, melyek kimondottan fontos szerephez juthatnak a nők körében.

Nyílván vannak olyanok, akik mély megvetéssel utasítják el a vitamin és ásványi anyag tartalmú kiegészítőket - azzal a gyenge kifogással, hogy az ebéd során elrágcsált, roppant tápanyag dúsnak vélt zöldsalátánkkal minden szükségletet kielégítettünk. Azonban sajnos olyan világot élünk, ahol már az egyszerű paprikában sem bízhatunk - köszönhető ez mindazon feldolgozási technikának és mezőgazdasági eljárásoknak, melyek meglehetősen lecsökkentik az ételek vitamin- és ásványianyag-tartalmat.

Tehát táplálkozással nem mindig tudjuk biztosítani a szükséges vitaminokat és ásványi anyagokat - és még barátkozunk ezzel a gondolattal, addig is olvassuk el, hogy melyek lennének a női szervezet számára legfontosabb ásványi anyagok.

Kalcium és a magnézium

A toplistánk élén ki más állhatna, mint a már a nők és a vitaminok kapcsán már oly sokat emlegetett kalcium. Olvashattuk, hogy mennyi jótét lélek segíti a felszívódását, és hasznosulását - példaként a D, a C és a K-vitaminunk is. Ha teljesen precízek akarunk lenni, akkor olyan kiegészítőt válasszuk, ahol ezek a mikrotápanyagok együtt vannak dobozolva. A kalciumnak annyi jótékony hatása van, melyről regényt lehetne írni, úgyhogy most itt csak azokat említeném, melyekkel a nők profitálhatnak. A kálcium - a foszforral - együttesen az erős csontokért és egészséges fogakért felelős. Tartós kalciumhiány esetén a kalciumveszteséget a szervezetünk kénytelen gonosz módon a csontokból elvonni, így azok gyengékké és törékenyekké válnak - mely szinte egyenes úton vezet a csontritkuláshoz. A kalciumunk görcsoldó tulajdonságáról is nevezetes, ezért egyes izomcsoportok gyakori görcsbe rándulása esetén nem árt számvetést készítenünk az elmúlt időszakunk kalcium bevitelével kapcsolatba. Görcsoldó hatása révén a nők számára még egy jó pontot érdemel: csökkenti a menstruáció előtti görcsöket és egyéb kellemetlen tüneteket. A menstruáció előtti héten csökken a szervezet kalciumszintje, mely depressziót, ingerlékenységet okozhat, ezért is fontos a megfelelő utánpótlásról gondoskodnunk. A kalciumon kívül még a magnézium is itt említhető: egyes kutatatók a nők havonta jelentkező hangulatváltozásait, idegességüket és fejfájásukat is az alacsony magnézium bevitel számlájára írnák. (Ez is egy jó kifogás, ugye? :))

719,1979,2347

A vas

A női magazinok biztos ezernyi praktikát felsorolnak a fáradtság, sápadt arc és hatalmas karikás szemek orvosolására - de ha nem csak egy szimpla buli utáni kialvatlan állapotról van szó - akkor esetleg fontolóra vehetjük a vashiány lehetőségé is. A vas a hemoglobinnak a képződéséhez szükséges. (Aki nem tudná: a hemoglobin a vér azon összetevője, mely az oxigént szállítja a tüdőből a szöveteinkbe.) A nők többsége kimondottan vashiányosnak címkézhető - ugyanis a menstruáció által rengeteg vasat veszítenek, amit persze általában nem pótolnak vissza becsülettel. Érdemes már a serdülőknél odafigyelni a vas bevitelére, ugyanis az esetleges a hirtelen gyors növekedéssel a szervezet vérállománya - és így vaskészlete sem tud mindig lépést tartani.

2413

Króm

Diétázó nőtársak már biztosan ismerősen cseng a króm neve, hiszen számos kutatás győzködött minket a króm és az étvágy csökkenésének szoros kis kapcsolatáról. Ami viszont biztos, hogy a króm szerepet játszik a vércukorszintünk szabályozásában, valamint a fehérje-, zsír-, és szénhidrát anyagcserében, ezért gondoljunk rá bizalommal, ha esetleg diétára vetemednénk.

4987,1982,2361

Szilvi / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

noi_felsotest_03_2.jpg

Tudjátok, melyek a nők számára leghasznosabb vitaminok?

Természetesen a nőknek is szükséges minden mikrotápanyag, azonban most azokat emelném ki ezen összetevők közül, melyek különösen előnyösek a női szervezet számára – és amelyeknek a bevitelére mindenképp érdemes odafigyelni.

vitamin_012_1.jpg

Vitaminok az izomláz ellen.

Számos kutató (izom)lázasan próbálkozott felderíteni, hogy vajon mely vitaminok, illetve kiegészítők lehetnek hatékonyak az izomláz csökkentésében. Nézzük meg mire jutottak!

multivitamin.jpg

Tegyük meg a minimumot a maximumért.

Bármi is a célod, csak szilárd alapokra lehet építkezni. És ez a szilárd alap valami olyan táplálékkiegészítő kombinációt takar, melyet mindig, mindenkinek, minden célhoz ajánlunk.

halado_edzesterv_noknek_2_1.jpg

Csajok és a rettegett táplálékkiegészítők

Jöjjön egy csajosabb írás: ismerjük meg a táplálék kiegészítőket női szemmel! Hasznos és objektív infók, hogy Te is eldönthesd, mire van szükséged!

ehezes_es_a_zsirbontas_karos_oldala_03.jpg

Az éhezés és a zsírbontás káros oldala

Ha a célod akár a fogyás, akár az izomépítés, akkor nagyon hasznos megismerni ezeket a folyamatokat, hogy elérhesd a céljaidat. Jöjjön tehát az anyagcserénkről egy cikk, amely segít megérteni a diétánk HOGYAN-ját és MIÉRT-jét!

antioxidnsok_03.jpg

Az antioxidánsok és a hosszú élet - 1. rész

Vajon mik is azok a szabadgyökök, és miért az az álláspontja a tudományos világnak, hogy a szabadgyökök kordában tartása a hosszú élet titka?

antioxidns_02.jpg

Az antioxidánsok és a hosszú élet 2. rész

Nézzük meg, hogy mit is tehetünk a szabadgyökök túlzott felszaporodása ellenében: ismerkedj meg a legfontosabb antioxidánsokkal!

cink_01.jpg

Egy alulértékelt kiegészítő vallomásai

Nem csak erőt, javult kedélyállapotot, megnövekedett szexuális teljesítményt hozhat, hanem arra is részletesen ki fogunk térni, hogy a rák elleni kutatások mostanában ünnepelt csodafegyverként tekintenek rá!

multivitaminnal_a_rk_ellen_01.jpg

Multivitaminokkal a rák ellen

Három tényező, ami akár felére is csökkentheti a daganatos betegségek kialakulását! Egy olvasást legalább megér, nem?

csaj_protein_02.jpg

Női proteinek... egy kis figyelmesség vagy csak átverés?

Vajon kell-e a nőknek külön protein? Jobban járnak a rózsaszín ködbe (azaz csomagolásba) rejtett fehérjékkel, vagy pont ellenkezőleg... átverés az egész?

vitamin_012.jpg

Miért kötelező vitamint szedni?

A vitaminok fontosságát már ezernyi cikk hangoztatta - úgyhogy most más irányból közelítjük meg a témát: elmondjuk, hogy konkrétan mely vitaminok segítik elő a zsírvesztést, illetve a teljesítmény javulását erő- és állóképességi sportokban!