Jó zsírégető sport az úszás?

Nyáron két dolog éli virágkorát: a last-last-last minute villám fogyás… és a strandolás. A kettőt gyakran össze is kötjük, és mondjuk a napfényes időn felbuzdulva sokan kezdünk bele olyan szabadtéri sportokba – mint az úszás… esetleg fogyasztó szándékkal. De vajon tényleg jó az úszás a zsírégetésre?

Ahhoz hogy kerek választ kapj, először nézzük meg, mitől is fogsz fogyni.

Alapvetően a fogyás az energia egyensúly függvénye: vagyis akkor vagyunk igazán jók, ha kevesebb energiát viszünk be, mint mit felhasználunk. Ezt a kalóriadeficitet két úton érhetjük el:

1. Növeled az energiafelhasználást a mozgással és a megszerzett izomtömeggel
2. Csökkented a bevitt kalóriát az elfogyasztott étel mennyiségének és minőségének a megválasztásával.

Tehát már az elején láthatod, a mozgás csak egy része a fogyás-történetének! A hatékony diétához nem elég csupán edzeni, hanem bizony kemény energiákat kell belefektetni a megfelelő étrend kialakítására (…és nem utolsó sorban a betartására).
Nincs az a mozgásforma, ami egy botrányos táplálkozást kiváltana. Tehát ha nem figyelsz arra, mit eszel, nem csak az úszás, de jóformán semmi sem segít Téged hatékonyan a kockás has felé. 

Na, de nézzük azt, hogy a helyes étrend pipa.

Az úszás alapvetően nem a legjobb sportforma a zsírégetésre. A víz a testhőmérsékletünkhöz képest jellemzően hideg, ami nem nagyon kedvez a zsírégetésnek. A víz elvezeti a hőt, nem fogsz izzadni és a testednek sem kell akkora hőt leadnia. Kisebb lesz a kardiovaszkuláris igénybevétel, mely kevesebb energiát fog igényelni, mint egy szárazföldi sport.

Ezt leszámítva természetesen maga az úszás sok kalóriát is felemészthet, ha intenzíven és kitartóan végzed. Nagyon sokan csak lubickolnak, ami jó szórakozás, pláne, hogy barnulunk is közben, de nem emészt fel sok kalóriát.

Ellenben az intenzív úszás egy igen embert próbáló, sok kalóriányi energiát igénylő mozgásforma. Az úszás a teljes tested igénybe veszi, és egészen másképp dolgoztat meg, mint az edzőterem. Kiegészítő sportnak így remek – azonban ahogy a futásnál is emlegettük - nem feltétlenül biztosítunk olyan terhelést az izmainknak, mint a súlyzós edzésekkel.

A testformálásra még mindig első soron a nagy ellenállással végzett, súlyzós edzések a leghatékonyabb módszerek. Emellett az úszás intenzíven egy nagyon klassz és kalóriaigényes mozgásforma. Ha a célod a testformálás, akkor végezd nyugodtan a súlyzós edzések mellé, de ne felejtsd el…diéta nélkül nem ér semmit! 

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

izomlaz.jpg

(Izom) lázas próbálkozások a gyorsabb regenerációért.

Egy enyhébb izomlázat még mindenki büszkén kihord, azonban vannak olyan elvetemült edzések, melyek után másnap mindenki veterán katona mód döcög le a lépcsőn. Tehát nézzük meg, hogy mit tehetünk ezen fájdalmak csökkentése érdekében.

edzes_nyaron_3.jpg

Edzés a nyári hőségben

Lássuk hogyan változik az edzés meleg időben: mi az amire fokozottan figyelj a nyári időben?

edzs_utni_turmix_03_3.jpg

Kapcsold a regenerációt magasabb fokozatra!

Az edzettséget és a túledzettséget egy nagyon vékonyka határvonal választja el egymástól, amin könnyű átbillenni. Emiatt is kiemelkedően fontos, hogy milyen kiegészítőkkel támogatjuk meg a szervezetünket az edzést követően!

protein_turmix_recept_01.jpg

Anabolikus nyári koktél ötletek

Csak hogy kicsit elviselhetőbbé tegyük a Ránk leselkedő kánikulát... jöjjön néhány igazán finom, jeges ital - persze cselesen, a fehérjére éhes igényeinkhez méltóan felturbózva!

regenercis_tippek_egyenruhsoknak_02.jpg

Regenerációs tippek egyenruhásoknak

Ha a termen kívül is aktív fizikai munkát végzel rendszeresen, akkor a regeneráció bizony sajátos követelményeket támaszt! Nézzük miképp étkezz és milyen trükköket vess be ahhoz, hogy bírd a strapát a termen innen - és azon túl!

zsiros_mitoszok_01_1.jpg

Edzés és regeneráció: ez a két kulcsa a sikerednek!

Az edzésről már sokat írtunk, mindenki egyértelmű a jelentősége a fejlődéshez. Azonban a siker nem csak ezen múlik! Hiába edzettél minden alkalommal kőkeményen, ha a regeneráció nem megfelelő! Nézzük a sikeres testépítés ezen - elhanyagolt, ámde ugyanolyan fontos - oldalát is meg közelebbről!