Javorek Komplex

Hogyan melegíts be súlyzós edzéshez? 2.0

Itt az idő a sport specifikus bemelegítésre. Mivel ezt olvasod, emiatt feltételezem végzel súlyzós edzést is, tehát itt egy remek súlyzós edzésre felkészítő gyakorlat sor.

A gyakorlatsor nem más mint egy gyakorlatsor egy üres rúddal, illetve akár végezhető kézi súlyzóval is! Javorek István (aki erdélyi magyarként emigrált az USA-ba és lett ott tiszteletben álló mesteredzője a súlyemelő válogatottnak) nevéhez fűződik a módszer. Emiatt lett egyszerűen a mester után "Javorek Komplex".

Javorek Komplex I.
- A gyakorlatsor rém egyszerű és pont emiatt zseniális. A teljes test kap terhelést szisztematikusan felépített sorrendben!
- Bár István kidolgozott több gyakorlatsort is, de mégis az Javorek Komplex no.1 lett a legismertebb és legkedveltebb!
- A gyakorlatokat egymás után, pihenő nélkül, köredzés szerűen kell végrehajtani!
- Végezz két kört belőle az általános bemelegítésben leírtak után. Először üres rúddal, majd egy perces pihenő után minimális súlyokkal a rúdon! Akkora súlyt válassz a második körben ami megdolgoztat, de még mindig csak bemelegítés jellegű!

állig húzás   6
szakítás   6
guggolásból nyak mögül nyomás   6
"jó reggelt" gyakorlat   6
döntött törzsű evezés   6


Könnyebbség kedvéért itt egy video!

Mivel a módszer magyar eredetű, emiatt néhány soros tisztelgést szeretnék Javorek István előtt. Bár mivel erdélyi magyar, emiatt Románia személyes hősének tartja, ennek ellenére István úr magyar anyanyelvű és magát magyarnak vallotta az amerikai emigrációja alatt is.

A mese a következő: egyszer volt, hol nem volt egy erdélyi magyar legény, aki 16 éves korában az addigi hegedű művészi karrierjét a sportra cserélte. De nem ám sakkra ahogy várnánk egy művésztől, hanem súlyemelésre, atlétikára és birkózásra. Később nemzeti szinten elismert edző lett, majd 1983-ban az USA-ba emigrált. Javerok István életútja azután (bár jellemző, hogy Magyarországon persze a kutya sem ismeri) 1984-től az Amerikai Egyesült Államok olimpiára készülő súlyemelő csapatát edzette. Számtalanszor adott elő az USA-ban erő és kondícióval foglalkozó sportkonferenciákon, 2003-ban pedig beválasztották örökös tagnak az Egyesült Államok nemzeti sportedző hírességek csarnokába, kiemelkedő erőnléti edzői munkássága miatt!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
egyszerűen csak kösz, hogy magyar vagy
Róbert István Kövér | 2012-01-26 04:03:57

Kapcsolódó cikkek

fenek03_1.jpg

Sérülésálló, teherbíró szépen formált lábak titkai

Az egy lábon végzett gyakorlatok bemutatása: vajon mennyit profitálhatunk, ha csak fél lábbal állunk a földön?

zsiros_mitoszok_04_1.jpg

Bemelegítés - a világ legjobb módszere a sérülések elkerülésére

Bemelegítés a gyakorlatban: a legfontosabb lépések a sérülések elkerüléséhez!

kredzs_02_3.jpg

Bemelegítés a gyakorlatban

Hasznos tippek: hogyan melegítsünk be súlyzós edzéshez?

vallserulesek_2.jpg

Vállsérülések megelőzése

Mi az a rotátor köpeny és miért fontos nekünk törődni vele?

jo_reggelt_3.jpg

"jó reggelt" gyakorlat

allig_huzas_1.jpg

Állig húzás

dontott_torzsu_evezes_ruddal_5.jpg

Döntött törzsű evezés rúddal

edzs_utni_turmix_01_3.jpg

A "betű - gyakorlatok"

A "betű-gyakorlatok" bemelegítésre és a későbbi sérülések megelőzésére egyaránt alkalmas technikák, de egy-egy vállsérülés utáni rehabilitáció részeként is alkalmazhatjuk.

edzs_utni_turmix_03_3.jpg

Kapcsold a regenerációt magasabb fokozatra!

Az edzettséget és a túledzettséget egy nagyon vékonyka határvonal választja el egymástól, amin könnyű átbillenni. Emiatt is kiemelkedően fontos, hogy milyen kiegészítőkkel támogatjuk meg a szervezetünket az edzést követően!

bokasrls_01.jpg

Ne lépj félre! Inkább előzd meg a bajt... hogy kimenjen a bokád!

A félrelépések komoly fájdalmakkal és következményekkel járnak - kmmm... a sport területén is. Egy roppant rövid, egyszerű kis edzésrutint fogtok ma tanulni, amellyel sokat tehettek azért, hogy elkerüljétek a bokasérüléseket.

szakts_kzislyzval_01.jpg

Szakítás egykezes súlyzóval

A kézi súlyzós szakítás hasznos alternatívája lehet az olimpiai rúddal végrehajtott szakításnak. Ismerd meg részletesen a gyakorlatot!

zletvdt_de_melyiket_02.jpg

Ízületvédőt, de melyiket?

A mai cikkben megmutatjuk, hogy mire figyelj, ha ízületvédő vásárlásra vetemednél!

burgener_03.jpg

A Burgener-bemelegítés

Bemelegítés súlyemelő módra! A gyakorlatsort bár az olimpiai súlyemelő edzésre való bemelegítésként pozicionálták, de bátran használhatjuk más súlyzós gyakorlat rávezetőjeként... hiszen van benne egy rakás olyan mozdulat, amivel átmozgatod a teljes testet!