Játsszunk katonásdit!

Itt a nyár, remek alkalom, hogy megismerd a Bootcamp-et!

Egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyári szabadtéri edzések, így számos edző és számos egyesület kínál lehetőséget egy kis kültéri mozgásra: kezdve a szervezett futásoktól az egészen extrém megmozdulásokig. Ezek közül is talán a legnépszerűbb a bootcamp típusú edzések - emiatt mostani cikkünkben egy kicsit megismerkedünk azzal, hogy milyen is az, amikor katonásdit játszunk néhány kis pajtásunkkal a szabadban...

Amikor azt halljuk bootcamp (ami ugye a kiképzőtáborra utal angolul), nyilván nem egy rózsaszín hajpántos, magas szárú cipős és térd zoknis aerobik oktató lányt képzelünk magunk elé. Sokkal inkább egy az "Acéllövedékek" című film kiképző őrmesteréhez hasonlító fazonra asszociálunk - kötelező klasszikus a film, aki nem látta volna -  aki majd üvöltözik velünk, hogy "közlegény, nyomjon még 50 fekvőtámaszt!".

Amennyiben még nem hallottál a bootcamp-ről, akkor itt az ideje kicsit jobban körülnézni a fitnesz és az edzés világában, mert számos új irányzat alakult ki az elmúlt években. Ezek közül sok valószínűleg gyorsabban el is fog majd tűnni, mint a lila és türkiz öltönyök a ’90-es évek elejéről... azonban a bootcamp valószínűleg nem fog közéjük tartozni. Ahogy az egyik legismertebb hazai aerobik edző és korábbi versenyző mondta fanyarúan "ma már mindenki síppal és terepszínű gyakorlóban akar edzést tartani" - ezzel utalva arra, hogy a bootcamp jellegű edzések egyre népszerűbbek.

Ennek oka abban keresendő, hogy az eszközigényét tekintve egyaránt lehet minimalista - vagy éppen ellenkezőleg, szinte bármilyen eszközt be lehet építeni a programba. Ezeknek az edzéseknek a célja az erő-állóképesség fejlesztés, a teherbírás fejlesztése, ugyanakkor nagyon kiváló pedagógiai hatása is van… ja, és ugyanakkor garantált az alacsony zsírszázalékkal bíró, sovány test hosszútávon.

A pedagógiai töltetet a csapatban való munka adja: igen komoly csapatépítő hatása miatt is szokták például vállalati tréningeken is előszeretettel alkalmazni. Megtanulja az ember, hogy milyen az, amikor nem csak magával és a saját korlátaival versenyez, hanem amikor egy komplett csoportért is harcol egyszerre.

Bár elsőre nagyon keménynek hat, mert azt hiszed, hogy valami szakadár milícia kiképzésre csöppentél, de aztán rájössz ez nem más, mint játék és buli! A feladatok kellően játékosak általában, hogy a legszőrösszívűbb felnőttből is előhozza a gyereket. Ha egyszerűen akarnánk definiálni a bootcamp hangulatát, akkor képzelj el egy általános iskolai játékos testnevelés óra és egy katonai kiképzés hibridjét. :)

Hidd el, csak elsőre hangzik furcsának ez a kombó: a sorversenyek - miközben mondjuk egy farönkkel szaladnak a csapatok a vállukon - nagyon jól összekombinálhatók például olyan hagyományos saját testsúlyos gyakorlatokkal, amilyenek a guggolások vagy felülések.

Amennyiben kedvet kaptál ehhez a katonás mókához és kedved lenne nem szimplán csak egy edzésen részt venni, hanem egy jó ügyet is szolgálni, akkor itt az alkalom! (Ami talán soha vissza nem térő?:))

!!! Most szombaton, azaz 2013.07.13-án várunk Téged is a BVSC focipályájára (Tatai út 85, focipálya) ahol 9:00 órától jótékonysági BOOTCAMP edzést tartunk! Az edzés teljese bevételét a Magyar Koraszülött és Újszülött Alapítvány kapja majd!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

fekvotamasz_variaciok.jpg

Fekvőtámaszozni jó. De hogyan lehetne még jobb?

A hagyományos fekvőtámaszunk ismert, és kevésbé ismert módosításai - avagy kinek mi ugrik be a "nyalókáról"?

tabata_protocol_1.jpg

Tabata Protokoll

Azoknak, akik unják a hosszú kardió edzéseket, és mégis gyorsan szeretnének megszabadulni a testzsírjuktól, és azoknak akik szeretnének egy profi váltósúlyú ökölvívóéhoz hasonló kondíciót, azoknak ajánlom a Tabata edzést!

calisthenics_1.jpg

Calisthenics

Mivel napjainkban a saját testsúlyos edzés a reneszánszát éli, emiatt itt az ideje, hogy kicsit mi is foglalkozzunk vele.

edzes_nyaron_3.jpg

Edzés a nyári hőségben

Lássuk hogyan változik az edzés meleg időben: mi az amire fokozottan figyelj a nyári időben?

kranking_05.jpg

Kranking - a "felsőtest spinning"

"Felsőtest spinning"? Igen, valami ilyesmi! :) Krankig edzésmódszer használata és lehetséges alkalmazása!

deck_of_death_01.jpg

A "halál-osztó" tréning

metcon_020.jpg

A metabolikus kondicionálás a gyakorlatban

metcon, metabolikus kondicionálás, crossfit, kardió, zsírégetés, anaerob állóképesség, állóképesség, metabolikus edzés

balboa_kr_03.jpg

Balboa – kör

Egy igazán ütős kis gyakorlatsor, melyet mindenképp végig kell nyomnod... és ha az állóképességed fejlesztése nem elég motiváló cél, akkor küzd végig a jó öreg Rocky Balboa kedvéért!

aljas_huszas02.jpg

Aljas húszas

Az alábbi edzéstervvel nemcsak kiszakadhatsz a megszokott rutinból és fantasztikusan elősegítheted a kondíciód fejlesztését… de észrevétlenül teljesíthetsz akár több mint 200 húzódzkodást, fekvőt… vagy 1000 m sprintet!

katonasg_teszt_05.jpg

Elég kemény lennél amcsi katonának?

Kemény fiú/csaj vagy? Lássuk valóban annak számítasz-e! Íme egy teszt, amelyből megtudod, hogy megfelelnél-e hogy felvételizz az amerikai tengerészethez!

jtsztri_edzs_01.jpg

Eddz kreatívan a szabadban! A legjátékosabb feladatok!

Egy jól felszerelt játszótéren számos kreatív, szabadtéri gyakorlatot végezhetünk - íme ezek a mi kedvenceink! Akár futás után, ha épp nem tudsz a terembe elmenni!

nyri_kardi_05.jpg

Nyári kardió edzés a szabadban

Mostani írásunkban arról beszélünk, hogy miképpen lehet a klasszikus kis intenzitású állóképességi edzést ötvözni a HIIT-vel, és miért érdemes a terepen futni - a sík aszfalt helyett!

tolas_01_1.jpg

Prowler edzéstervek mindenkinek!

Szeretnél zsírt égetni? Esetleg állóképességet fejleszteni? Bunyós vagy? Külön célok, külön edzéstervekkel - egy eszköz segítségével!

atlta_edzs_02.jpg

Eddz úgy, mint egy atléta!

Szeretnél olyan esztétikus, arányos, szikár testet mint amilyen az atlétáknak van? Íme egy egy hetes edzésterv!