Ízületvédők 2.0

Milyen készítményekkel javíthatjuk még az ízületek egészségét?

Hiszed vagy sem az emberi test alapvetően nem arra lett kitalálva, hogy nehéz vasakat emeljen, vagy éppen olyan nehéz tárgyakat hajigáljon messzire, mint a diszkosz vagy a kalapács. Sokan elfelejtik, hogy nem csak az izom kap terhelést ha edzel, hanem csontok közötti összeköttetések, az ízületek is!

Az ízület minél több irányú mozgást enged meg általában annál sérülékenyebb (pl. a váll ízület). Emiatt fokozottabban oda kell figyelni! Egy ízület roppant összetett tud lenni (lásd térd ízület), emiatt nem mennék bele részletesen, mivel nem akarlak untatni az anatómiai leírással. Viszont ha súlyokkal eddzel és túl gyakran (mondjuk verseny felkészülés), akkor elképzelhető, hogy találkoztál már valamelyik izületednek (jellemzően a térd) steril gyulladásával. Ami egyszerűen a túlterhelés miatt jön létre. Tehát a glükozamin mellett nézzük mivel tehetsz még az ízületed megóvásáért.

Kollagén tartalmú kiegészítők: Gyakorlatilag egyet jelent az ízületi tok és szalagok karban tartásával. Az ízületeket egyfajta burok veszi körül, aminek két rétege van, amiből belső gyakorlatilag légmenetesen lezárja az ízületi üreget. Mivel elsődlegesen kollagén rostokból áll, emiatt a kollagénekben gazdag étrend és a kollagén tartamú kiegészítők segítenek megőrizni az ízületek egészségét. A kollagén azonban nemcsak az ízületeknek jó, hanem a bőrnek is! Magas kollagén bevitel mellett a legtöbb kence amit az arcodra kennél, nagyjából felesleges.

2639,1153,2463

Antioxidánsok: Nemcsak az izomláz redukálására jók, hanem segítenek az ízületi fájdalmakban, mérséklik a krónikus derék fájást... Ez így mind szép és jó, de mi a fene az az antioxidáns egyáltalán? kérdezik most néhányan magukban. Ez is egy olyan fogalom amivel dobálóznak napi szinten, de ritkán magyarázzák el mi is ez. A szervezetben a legtöbb kémiai reakció szépen lezajlik, úgy hogy új molekulák keletkeznek, vagy esnek szét. Azonban van néhány reakció amiből maradnak felesleges hulladékok (pl. hidrogén peroxid, vagy éppen kétszeresen negatív oxigén, azaz szuperoxid). Ezek a gyökök olyanok mint a kóbor kiskutya, ott csahol minden a szervezetben lezajló biokémiai reakciónál, hogy "vigyél-haza, vigyél-haza". Sajnos sikerül is nekik néhány reakcióba rendesen bekeverniük. Aminek az lesz az eredménye, hogy a szervezet folyamataiba előbb utóbb zavart okoznak. Minél több ilyen van a szervezetben, annál nagyobb baj van! Ha nem mondtam volna még, de az edzés hatására számottevően megugrik a szabadgyökök száma a testben. Ezeket a szabadon keringő gyököket szerelik le szép csendben az antioxidánsok. Hozzájuk kötődnek és a szervezetre nézve ártalmatlan vegyületekké alakítják azokat.

5536,6020,2503

Gil / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

izuletvedo.jpg

Ízületvédők - A glükózamin

tpkieg_idseknek_01_1.jpg

Edzés 50 év felett

senior_tapkieg.jpg

Nem csak a húszéveseké a világ

Lássuk most a táplálék kiegészítők áttekintését idősebb sportolóknál. Meglepő dolgok is vannak ám a listán!

kell_e_protein_02_1.jpg

Arginin

Egy népszerű aminosav, mely a növekedési hormon és a kreatin foszfát termelésének serkentésével, az értágító nitrogén oxid prekurzoraként hozzájárul az izom növekedéséhez, illetve a zsírvesztéshez.

derekajdalom_03.jpg

Derékfájdalmak nyomában

Járjuk körbe az egyik leggyakoribb problémát, a derékfájdalmakat: hogyan enyhítsük az alsó háti panaszokat gyorsan és hatékonyan!

kreatint_nagyinak_02.jpg

Kreatint a nagyinak!

Táplálékkiegészítő a nagyinak? Miért ne?! Bizony sokkal kevésbé lenne káros, hogyha a töménytelen mennyiségű gyógyszerek helyett inkább egyszerű étrend kiegészítőkkel próbálnák orvosolni a helyzetet.

tapkieg_idoseknek_020.jpg

Tesztoszteron fokozót a nagypapának!

Sok esetben az idősebb korosztály is nyugodtan szétnézhetne az étrend kiegészítők között, hiszen a marékszám beszedett gyógyszerek helyett a táplálékkiegészítők egy egészségesebb, mellékhatásoktól jóval mentesebb utat jelentenének.

msm.jpg

MSM

Az MSM széles körben alkalmazott étrend kiegészítő, amit használnak egyaránt az izom- és ízületi fájdalom, illetve különféle gyulladások esetében.

tpkieg_idseknek_03.jpg

Sohasem késő! Avagy testformálás 50 felett!

"Két dologhoz nem lehetsz túl öreg: a sporthoz és a szerelemhez." Na már most a romantikus oldalunk erős hiányosságai miatt inkább maradjunk az elsőnél: vagyis a sportnál!

vitamin_idseknek_01.jpg

A legfontosabb vitaminok és nyomelemek 50 év felett

Íme a legfontosabb vitaminok és ásványi anyagok, amelyek bevitelére fokozottan ügyelnünk kell idősebb korban (még inkább)!

Időskori vitalitás: a mi "örök fiatalság" csomagunk!

Összeválogattuk azokat az étrend kiegészítőket, amelyek kifejezetten a vitalitást és az öregedés lassítását célozzák meg!

teszto_01.jpg

Természetes tesztoszteron fokozás

Nézzük meg, hogy milyen étkezési irányelveket érdemes betartani, hogy a teszto-szinted maximalizáld - szteroidok nélkül is!

zletvdt_de_melyiket_02.jpg

Ízületvédőt, de melyiket?

A mai cikkben megmutatjuk, hogy mire figyelj, ha ízületvédő vásárlásra vetemednél!