(Izom) lázas próbálkozások a gyorsabb regenerációért.

Vagyis néhány ötlet az izomláz csökkentésére.

Fogadjuk el tényként, hogy ha igazán kemény és megterhelő edzéseket végzünk a fejlődésünk érdekében, akkor bizony elkerülhetetlen, hogy az izomláz áldozatául essünk. Egy enyhébb izomlázat még mindenki büszkén kihord, azonban vannak olyan elvetemült edzések, melyek után másnap mindenki veterán katona mód döcög le a lépcsőn. Tehát nézzük meg, hogy mit tehetünk ezen fájdalmak csökkentése érdekében.

És lám itt is az étrend fontossága az első.

Hiába minden, az étrend fontossága bizony mindenhol felüti a fejét. Az ügyesen összeállított étrend segít nekünk az izom épségének megőrzésében, valamint az izomzatban keletkezett mikrosérülések regenerációjában. Cseles módon csak meg kell nézni a sugárterápiával kezelt betegek étrendjét (náluk ugyanis kiemelkedően fontos a szöveti regeneráció elősegítése) és láthatjuk, hogy magas energia és fehérje tartalmú étrendet írnak elő számukra. Sőt egyes okos-orvos-pajtások roppant helyes módon még külön javasolják az aminosavak fokozott bevitelét a szövetek hatékonyabb újjáépülése érdekében.

És hogy milyen aminosavakra számíthatunk izomlázas napjainkon?

Glutamin és BCAA

Ha az izomszövet gyors regenerációjáról van szó, akkor akár álmodból felkeltve is a glutamin és a BCAA ugorjon be. Bizony, ezek az aminosavak található meg az izomban a legnagyobb mennyiségben, fontosak az izom-anyagcserében, és szó nélkül újjáépítik az edzés során okozott mikrosérüléseket. Tehát nagy szerepük van a regenerációban, és segítségükkel az izomzatunk újból teljes erővel hadirendbe állhat a következő edzésen.

1385,1623,1269,5412,5014,1896

L-Carnitine

Hoppá, még egy kiegészítő, amit eddig csak a zsírégető oldaláról ismerhettünk. Pedig bizony a legújabb kutatások szerint az L-Carnitine nemcsak elvégzi a piszkos munkát (kevésbé képletesen: a káros anyagcseretermékeket kisöprögeti a mitokondriumból, a sejtből, a testből…), de javítva a vérkeringést, növeli az izmok oxigénellátását - vagyis ő is nagyon igyekszik a regenerációnk érdekében.

4348,773,1933

Arginin

Ő talán a legkevésbé ismert tagja az izomláz ellen küzdő csapatnak, de jegyezzük fel az ő nevét is. Az arginin egy olyan esszenciális aminosav, melynek lebontásával nitrogén-oxid (NO) nevezetű gáz keletkezik a testünkben. Az NO még biztos hallatni fog magáról eleget (mivelhogy elég népszerű helyen áll ő is a táplálék kiegészítő palettán), elöljáróban elégedjünk meg annyival, hogy a nitrogén - oxid tágítja és rugalmasan tartja az artériákat, melynek eredményeképpen javul a vérkeringés és több oxigén, valamint tápanyag tud eljutni a szövetekhez.

5428,4988,6010

És természetesen itt sem hiányozhatnak majd régi jó barátaink, a vitaminok, de a konzervatívabb vonal számára is kedveskedni fogunk néhány izomlázcsökkentő lehetőséggel - de majd csak a folytatásban.

Szilvi / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

izomlaz_1.jpg

Egy régi "kedves" ismerős a mozgás után.

Van aki rajong érte, mások inkább kevésbé - de a többség nem is igazán tudja, hogy honnan is ered, jó-e egyáltalán vagy ép mi a teendő az izomláz csökkentésére.

vitamin_012_1.jpg

Vitaminok az izomláz ellen.

Számos kutató (izom)lázasan próbálkozott felderíteni, hogy vajon mely vitaminok, illetve kiegészítők lehetnek hatékonyak az izomláz csökkentésében. Nézzük meg mire jutottak!

tuledzettseg.jpg

A túledzettség szindróma

Nézzük meg, hogy konkrétan mi a túledzettség, melyek a tünetei és miképp kerülheted el ezt a nem épp hasznos állapotot!

edzs_utni_turmix_03_4.jpg

Glutamin

A glutamin az izomszövet aminosav tartalmának mintegy 60%-át alkotja. Nagyobb megterhelés esetén - intenzív edzés; műtét után; illetve betegségek folyamán - mindenképpen a külső pótlása szükséges.

kell_e_protein_02_1.jpg

Arginin

Egy népszerű aminosav, mely a növekedési hormon és a kreatin foszfát termelésének serkentésével, az értágító nitrogén oxid prekurzoraként hozzájárul az izom növekedéséhez, illetve a zsírvesztéshez.

391315_424579934260433_185390312_n.jpg

L-karnitin

Az L-karnitin egy széles körben ismert és alkalmazott zsírégető: hatékonyabb testzsír vesztést, csökkent koleszterin szintet, késleltetett fáradságot és javuló teljesítményt ígérnek.

bcaa.jpg

BCAA

A BCAA az egyik legfontosabb kiegészítő, nemcsak izomépítő folyamatok katalizálásához, hanem diétához is elengedhetetlen. Akiknek hosszú és kemény edzései vannak, azoknak pedig egyenesen kötelező!

edzs_utni_turmix_03_3.jpg

Kapcsold a regenerációt magasabb fokozatra!

Az edzettséget és a túledzettséget egy nagyon vékonyka határvonal választja el egymástól, amin könnyű átbillenni. Emiatt is kiemelkedően fontos, hogy milyen kiegészítőkkel támogatjuk meg a szervezetünket az edzést követően!

kardi_trdproblmval_03.jpg

Térd probléma? Durva izomláz a lábadban? Három megoldás kardió edzésre!

Ha térdproblémákkal küzdesz, jelentős túlsúllyal rendelkezel – vagy csak egy emberes lábnap utáni izomláz élménye kísért – akkor a kardió edzés hagyományos útjai számodra eléggé problematikusak lehetnek... de nézzük mi maradt még!

sszetev121.jpg

BCAA-t, de melyiket?

Az egyik por, a másik kapszula, ez itten cseresznyésen pezseg, a másikban van még más okosság is… nem beszélve az árak közötti különbségről… vajon ez csak a márka miatt jelentős, vagy tényleg annyival többet tud? Most kiderül!

izomlz_01.jpg

Élet az izomlázon túl...

Minden edzés után brutális izomlázad van? Az izomláz mértékét Te is úgy használod, mint annak a mérőszámát, hogy az adott edzés valóban hatásos volt-e? Most kiderül, jól teszed-e!

regenercis_tippek_egyenruhsoknak_02.jpg

Regenerációs tippek egyenruhásoknak

Ha a termen kívül is aktív fizikai munkát végzel rendszeresen, akkor a regeneráció bizony sajátos követelményeket támaszt! Nézzük miképp étkezz és milyen trükköket vess be ahhoz, hogy bírd a strapát a termen innen - és azon túl!

izomlz_020.jpg

Kell-e a az izomláz a fejlődéshez?

Vajon szükséges-e az izomláz a fejlődéshez - és ha igen, akkor milyen arányban állnak egymással?

regenerci_01.jpg

10 tipp a gyorsabb regenerációért: avagy élet a lábedzés után!

Bár egy enyhébb izomlázat minden veterán röhögve kihord, ugyanakkor komolyabb fájdalmakat előzhetsz meg vagy csökkenthetsz az alábbi módszerekkel!