Ismerjük meg a South Beach diétát!

Beszéltünk már többször számos, éppen divatos diétáról, és próbáltuk előnyeiket és hátrányaikat összegyűjteni. Mostani írásunk a több fázisos South Beach diétával foglalkozik. Valójában hatékony és kvázi egyszerűen tartható diétáról van szó, emiatt mindenképpen szerettünk volna vele foglalkozni legalább egy alkalommal.

A módszer Dr. Arthur Agaston (igazi orvos, és nem olyan mint a Dr. Oatker márkanév) nevű kardiológus személyéhez köthető. A fenti úr a ’80-as évek óta az American Heart Association szervezet által jóváhagyott és használt módszerei helyett keresett újabb alternatívát, melyek a korábbi Ornish- és Pritikin diétákat felváltanák. Ezekről röviden annyit, hogy kardiológiai betegek kezelésének szerves részét képezik, illetve a Nathan Piritikin-ről elnevezett módszer egyébként nem csak diéta, hanem a program tartalmaz napi 30 perces edzést is! Na de térjünk vissza a South Beach diétához!

A 2000-es évek elején írta az első cikkeit a módszerről, amiben azt is magyarázza, hogy a cukorbetegség, az Alzheimer-kór, de még a rák egyes fajtáit is megelőzhetjük, illetve a diétával lassíthatjuk a rombolásukat.

A fő elvek, hogy mind zsírból és mind szénhidrátból válasszuk a "jókat". A transzzsírsavakat teljesen vonjuk ki és a telített zsírok fogyasztását is vegyük vissza a South Beach tanácsa alapján.

A szénhidrátok közül csak az alacsony GI indexűeket engedi fogyasztani a szigorúan South Beach-t követő diétázó. A korábbi változatában a diétának az első két hétben szinte nem is ehetett mást csak alacsony glikémiás indexű zöldséget és húst - de erről bővebben lent olvashatsz majd.

South Beach diéta három szakasza:

Az első szakasz - 14 napig - komoly fegyelmet kíván meg, ez a leghúzósabb az egészben. Ilyenkor a fő cél, hogy a vércukor szintet stabilizáljuk. Ezt főképpen úgy éri el a diéta, hogy száműz minden finomított élelmiszert – és a szénhidrátokat alacsony glikémiás indexű zöldségekből és gyümölcsökből nyeri a diétázó.

Roppant vonzó sokak számára, hogy igen gyors a fogyás ebben az első két hétben, hiszen a cukrot megvonva komoly mértékű fogyást érhetünk el már önmagában is - ennek oka ugye a vércukor szintre érzékeny inzulin hormon zsír mobilizálást befolyásoló hatásában keresendő. A gabonafélék az első szakaszban teljesen tilosak! A magas kalória tartalma és egyéb okokból az első szakaszban tilos az alkoholos italok fogyasztása is.

A második szakasz, amikor az áhított testsúlyt szeretnéd elérni. Ekkor az első héthez képest kicsit kevésbé szigorú már a kalóriabevitel. Ilyenkor már megengedi azt is, hogy teljes kiőrlésű gabonát is fogyassz, illetve egyeseknek szintén jó hír, hogy ilyenkor már az alkohol fogyasztása is megengedett.

A harmadik fázis pedig nem más, mint a szintentartás. Igazából itt a cél csak annyi, hogy fentieket alapul véve igyekezz megőrizni azt a testtömeget, amit a két fázis végére elértél.

Véleményünk szerint a diéta nem sokban tér el a többi GI - indexen alapuló megoldástól. (Sőt gyakorlatilag nem más, mint az egyik gyakorlatias példája a GI indexes diétáknak.) Ennek ellenére egy használható diéta olyanoknál, akik jelentős túlsúllyal rendelkeznek. Egy életmódváltó program első lépése lehet a South Beach!

Gil/ FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

Akkor nézzük, hogy a számunkra fontos fehérje miben található meg.

Itt főképp olyan ételeket említenék, melyek kitűnő fehérjeforrásoknak számítanak, és amikből bátran lehet csemegézni a napi fehérjebevitelünk érdekében.

d_vitamin_03_1.jpg

Az Omega-3 zsírsavak fontossága és bevitelével kapcsolatos tanácsok

Az omega-3 zsírsavak előnyeiről már biztos mindenki élből fel tudna sorolni egy párat. Jöjjön ezért most az Omega-3 három olyan pozitív élettani hatása, amit mi, lelkes sportemberek is igazán fogunk értékelni!

csiga03_1.jpg

Szénhidrátok nélkül lehet élni... de ki akar? - vagyis szénhidrátok a diétában

Nézzük meg, hogy milyen szénhidrátforrásokra alapozhatunk a diétában!

csalo_napok02.jpg

Csaló napok diétában - így fordítsd az előnyödre!

Aki már diétázott tartósan az tudja, hogy a szervezet elkezdi szépen lassítani a metabolizmust, ezzel "felkészülve a túlélésre". Hogyan csapjuk be mégis a testünket?

zona_dieta_03.jpg

Zóna-diéta

A Zóna diéta az egyik legszélesebb körben elterjedt testsúlykontroll program. Nem feltétlenül egy gyors ütemű fogyást kínál, hanem egy lassabb, de igencsak tartós testsúlyszabályozást!

ketogen_dieta_02.jpg

A ketogén diéta

Magas fehérje és zsírbevitel, mellette pedig szinte nulla szénhidrát. Nézzük meg, hogy ez élettanilag miképp hat a szervezetre, illetve azt, hogy egy ilyen diéta mellett mennyire lehet hatékonyan edzeni?

paleolit_dita_09.jpg

Paleolit diéta

Valóban hatékony-e a módszer vagy csak egy újabb trend, amivel mossák az agyunkat a reggeli műsorokban? Kicsit járjunk utána a dolognak!

dita_012.jpg

Mit ehet a Moho Sapiens, ha diétára adja a fejét?

Diétás sorozatunkat folytatásában megadjuk a választ a másik nagy kérdésre: mit ehet az a moho sapiens, aki végre diétára… sőt mi több!... életmódváltásra adta a fejét?

dita_016.jpg

Szálkásító mintaétrend csak Neked!

Kötelező cikk, ha a diétádhoz egy interneten fellelhető, egyszerű, mégis hatékony minta étrend sablont keresel!

kalria_04.jpg

Kalória vagy makrotápanyagok - mi az, ami számít...

Mi az, amit számoljunk? Kalóriatáblázattal rohangáljunk a zsebünkbe vagy a fehérje-szénhidrát-zsír hármassal bonyolítsuk életünket?

pontrl_pontra_az_egszsges_trend_fel03.jpg

Pontról-pontra az egészséges étrend felé

Igyekeztünk olyan kis tippeket összegyűjteni, amelyek segítségével apró lépésekben tudunk változtatni étrendünkön, és mégsem azt érezzük, hogy hirtelen átcsaptunk spártai szigorba!

irodai_160_1.jpg

Egyszerű diéta súlyzókkal edző sportolóknak

Sokan írtok nekünk, hogy konkrét diétát szeretnétek olvasni tőlünk. A cél az volt, hogy minél egyszerűbben lekövethető, ha úgy tetszik minél primitívebb diétás táncsokkal és minta étrenddel lássunk el benneteket!

gymlcsk_a_ditban_06.jpg

Gyümölcsök a diétában: barát vagy ellenség?

A nyár beköszöntével egyre könnyebben kaphatjuk azon magunkat, hogy betoltunk egy vödör meggyet, barackot, szilvát – és bár nem pálinka formájában küldtük le a gyomrunkba, mégis felmerülhet a kérdés… ártunk-e ezzel a diétánknak?