Ismerjük meg a South Beach diétát!

Beszéltünk már többször számos, éppen divatos diétáról, és próbáltuk előnyeiket és hátrányaikat összegyűjteni. Mostani írásunk a több fázisos South Beach diétával foglalkozik. Valójában hatékony és kvázi egyszerűen tartható diétáról van szó, emiatt mindenképpen szerettünk volna vele foglalkozni legalább egy alkalommal.

A módszer Dr. Arthur Agaston (igazi orvos, és nem olyan mint a Dr. Oatker márkanév) nevű kardiológus személyéhez köthető. A fenti úr a ’80-as évek óta az American Heart Association szervezet által jóváhagyott és használt módszerei helyett keresett újabb alternatívát, melyek a korábbi Ornish- és Pritikin diétákat felváltanák. Ezekről röviden annyit, hogy kardiológiai betegek kezelésének szerves részét képezik, illetve a Nathan Piritikin-ről elnevezett módszer egyébként nem csak diéta, hanem a program tartalmaz napi 30 perces edzést is! Na de térjünk vissza a South Beach diétához!

A 2000-es évek elején írta az első cikkeit a módszerről, amiben azt is magyarázza, hogy a cukorbetegség, az Alzheimer-kór, de még a rák egyes fajtáit is megelőzhetjük, illetve a diétával lassíthatjuk a rombolásukat.

A fő elvek, hogy mind zsírból és mind szénhidrátból válasszuk a "jókat". A transzzsírsavakat teljesen vonjuk ki és a telített zsírok fogyasztását is vegyük vissza a South Beach tanácsa alapján.

A szénhidrátok közül csak az alacsony GI indexűeket engedi fogyasztani a szigorúan South Beach-t követő diétázó. A korábbi változatában a diétának az első két hétben szinte nem is ehetett mást csak alacsony glikémiás indexű zöldséget és húst - de erről bővebben lent olvashatsz majd.

South Beach diéta három szakasza:

Az első szakasz - 14 napig - komoly fegyelmet kíván meg, ez a leghúzósabb az egészben. Ilyenkor a fő cél, hogy a vércukor szintet stabilizáljuk. Ezt főképpen úgy éri el a diéta, hogy száműz minden finomított élelmiszert – és a szénhidrátokat alacsony glikémiás indexű zöldségekből és gyümölcsökből nyeri a diétázó.

Roppant vonzó sokak számára, hogy igen gyors a fogyás ebben az első két hétben, hiszen a cukrot megvonva komoly mértékű fogyást érhetünk el már önmagában is - ennek oka ugye a vércukor szintre érzékeny inzulin hormon zsír mobilizálást befolyásoló hatásában keresendő. A gabonafélék az első szakaszban teljesen tilosak! A magas kalória tartalma és egyéb okokból az első szakaszban tilos az alkoholos italok fogyasztása is.

A második szakasz, amikor az áhított testsúlyt szeretnéd elérni. Ekkor az első héthez képest kicsit kevésbé szigorú már a kalóriabevitel. Ilyenkor már megengedi azt is, hogy teljes kiőrlésű gabonát is fogyassz, illetve egyeseknek szintén jó hír, hogy ilyenkor már az alkohol fogyasztása is megengedett.

A harmadik fázis pedig nem más, mint a szintentartás. Igazából itt a cél csak annyi, hogy fentieket alapul véve igyekezz megőrizni azt a testtömeget, amit a két fázis végére elértél.

Véleményünk szerint a diéta nem sokban tér el a többi GI - indexen alapuló megoldástól. (Sőt gyakorlatilag nem más, mint az egyik gyakorlatias példája a GI indexes diétáknak.) Ennek ellenére egy használható diéta olyanoknál, akik jelentős túlsúllyal rendelkeznek. Egy életmódváltó program első lépése lehet a South Beach!

Gil/ FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

Akkor nézzük, hogy a számunkra fontos fehérje miben található meg.

Itt főképp olyan ételeket említenék, melyek kitűnő fehérjeforrásoknak számítanak, és amikből bátran lehet csemegézni a napi fehérjebevitelünk érdekében.

d_vitamin_03_1.jpg

Az Omega-3 zsírsavak fontossága és bevitelével kapcsolatos tanácsok

Az omega-3 zsírsavak előnyeiről már biztos mindenki élből fel tudna sorolni egy párat. Jöjjön ezért most az Omega-3 három olyan pozitív élettani hatása, amit mi, lelkes sportemberek is igazán fogunk értékelni!

csiga03_1.jpg

Szénhidrátok nélkül lehet élni... de ki akar? - vagyis szénhidrátok a diétában

Nézzük meg, hogy milyen szénhidrátforrásokra alapozhatunk a diétában!

csalo_napok02.jpg

Csaló napok diétában - így fordítsd az előnyödre!

Aki már diétázott tartósan az tudja, hogy a szervezet elkezdi szépen lassítani a metabolizmust, ezzel "felkészülve a túlélésre". Hogyan csapjuk be mégis a testünket?

zona_dieta_03.jpg

Zóna-diéta

A Zóna diéta az egyik legszélesebb körben elterjedt testsúlykontroll program. Nem feltétlenül egy gyors ütemű fogyást kínál, hanem egy lassabb, de igencsak tartós testsúlyszabályozást!

ketogen_dieta_02.jpg

A ketogén diéta

Magas fehérje és zsírbevitel, mellette pedig szinte nulla szénhidrát. Nézzük meg, hogy ez élettanilag miképp hat a szervezetre, illetve azt, hogy egy ilyen diéta mellett mennyire lehet hatékonyan edzeni?

paleolit_dita_09.jpg

Paleolit diéta

Valóban hatékony-e a módszer vagy csak egy újabb trend, amivel mossák az agyunkat a reggeli műsorokban? Kicsit járjunk utána a dolognak!

dita_012.jpg

Mit ehet a Moho Sapiens, ha diétára adja a fejét?

Diétás sorozatunkat folytatásában megadjuk a választ a másik nagy kérdésre: mit ehet az a moho sapiens, aki végre diétára… sőt mi több!... életmódváltásra adta a fejét?

dita_016.jpg

Szálkásító mintaétrend csak Neked!

Kötelező cikk, ha a diétádhoz egy interneten fellelhető, egyszerű, mégis hatékony minta étrend sablont keresel!

kalria_04.jpg

Kalória vagy makrotápanyagok - mi az, ami számít...

Mi az, amit számoljunk? Kalóriatáblázattal rohangáljunk a zsebünkbe vagy a fehérje-szénhidrát-zsír hármassal bonyolítsuk életünket?

pontrl_pontra_az_egszsges_trend_fel03.jpg

Pontról-pontra az egészséges étrend felé

Igyekeztünk olyan kis tippeket összegyűjteni, amelyek segítségével apró lépésekben tudunk változtatni étrendünkön, és mégsem azt érezzük, hogy hirtelen átcsaptunk spártai szigorba!

Egyszerű diéta súlyzókkal edző sportolóknak

Sokan írtok nekünk, hogy konkrét diétát szeretnétek olvasni tőlünk. A cél az volt, hogy minél egyszerűbben lekövethető, ha úgy tetszik minél primitívebb diétás táncsokkal és minta étrenddel lássunk el benneteket!

gymlcsk_a_ditban_06.jpg

Gyümölcsök a diétában: barát vagy ellenség?

A nyár beköszöntével egyre könnyebben kaphatjuk azon magunkat, hogy betoltunk egy vödör meggyet, barackot, szilvát – és bár nem pálinka formájában küldtük le a gyomrunkba, mégis felmerülhet a kérdés… ártunk-e ezzel a diétánknak?