Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Így is edzhetsz a nyáron! Tippek és tanácsok!

Tippek a szabadtéri edzésre

Nehéz rávenni magad a teremre, amikor odakint beköszöntött a nyári idő? Próbálnál alternatívákat találni rá, hogyan lehetne teljesíteni a napi edzésidőt a szabadban? Összegyűjtöttünk néhány hasznos tippet arra vonatkozóan, hogy miképpen tudod minél hatékonyabban kiváltani a termi edzést - akár heti néhányszor, vagy akár egészen őszig. Hiszen ne feledd: levegőn mozogni nemcsak egészségesebb és komfortosabb, de a nap megalapozza a színed is, hogy kellően látszódjanak az egész éves kemény munkával felépített izmaid. :)

A saját testsúlyos gyakorlatok: guggolások, húzódzkodások, és fekvőtámaszok, a kitörés- és plank variációk vagy éppen a négyütemű fekvőtámaszok a legtöbbünknél alapból benne van a gyakorlat repertoárban. Van ezeknek számtalan variációja, és mióta a divat lett a fegyencedzés könyv hatására a mászókán húzódzkodás, vagy éppen a  "felnőtt játszóterek" azaz a street-wokrout parkok elterjedése azóta egész évben látni embereket akik hasonló mód edzenek. 

Ezek a gyakorlatok tényleg reneszánszukat élik manapság, és már többé-kevésbé mindenki elismerte, hogy a tornászelemek alkalmazásának igen komoly létjogosultsága van az erő-edzés világában is.

Ha csak a bevezető mondatban felsorolt gyakorlatokat kombinálod, már kapsz egy kész edzést. Nem akarok állandóan a Crossfittel jönni, de néhány WOD, amiben csak saját testsúlyos gyakorlatok szerepelnek azokat mintha éppen arra találták volna ki, hogy nyáron, szabadtéren toljuk őket.

Gondolunk itt például a Barbarára (5 kör, 3 perc pihenőkkel 20 húzódzkodás, 30 fekvőtámasz, 40 felülés, 50 guggolás), vagy a Chelsea-ra (30 percig ahány kört csak tudsz abból, hogy 5 húzódzkodás, 10 fekvőtámasz, 15 guggolás)...stb.

A gumi-és az ugráló kötél ismét olyan két eszköz, amit gyakran használunk az edzések során - miért ne kerekítenénk köré teljes edzést? A gumikötél, ha kellően erős (nem a lufi vastagságú, cicanadrágos fitnesz verzió), akkor akár 20-30 kg súlynak megfelelő erő is kell ahhoz, hogy kihúzzuk. Aki próbált már mondjuk "jó reggelt" gyakorlatokat a legvastagabb powerlifting banddel, az tudja akár ennél is durvább tud lenni a dolog.

Az ugráló kötél pedig a kondíció fejlesztésének az egyik alapeszköze. A kettő még együtt sem nehéz, vagy foglalna sok helyet. Simán ott lehet a táskádban, hogy aztán ebédidőben, vagy munka után egyből mehess is ki a szabadba. Ha nem vagy az a típus, aki szívesen hurcol egy nagyobb fix súlyt (pl. egy homokzsák, vagy kettelbell) akkor a gumikötéllel elvégzett köredzés nagyon jó kis alternatíva lehet.

Az úszás - ha nem degradáljuk le "lubickolássá" - egy igen embert próbáló, sok kalóriányi energiát igénylő mozgásforma. Nem kell atomtudósnak lenni, csak gyakorlatiasnak, hogy belásd a strandon a naptól és a víztől igencsak el tudsz fáradni, és valóban energiaigényes is a dolog. Az, akit nem érdekelnek a bámészkodó emberek, netán olyan helyen van, ahol nem is látja senki, azoknak az úszás váltogatva saját testsúlyos gyakorlatokkal egy igen kemény alternatíva lehet a teremre nyaranta.

Sajnos megint muszáj leszek a CF-re hivatkozni és kitérni arra, hogy emlékszel-e arra, hogy az elmúlt években az úszást is tartalmazó számokban a legtöbb sportoló mennyire kimerült? Vánszorogtak a burpee-bajnokok, 140 kg-val szakító,  és 50-eket húzódzkodó arcok. Nem véletlenül, hiszen az úszás egészen másképp dolgoztat meg - különösen, ha nem vagy járatos a technikájában és "erőből" úszol. Járulékos tény, de az erőből úszásnak is megvan a maga előnye, hiszen úgy be fogsz durranni tőle, mint egy másfél órás konditermi edzés után. (Az egyik csehországi születésű ismerősöm mesélte, nekik van is erre egy kifejezés, hogy "csajozós úszás", amikor igyekszel minél jobban felpumpálni magad a vízben azzal, hogy csak karból úszol, majd kijössz feszíteni a szárazra... :D)

Záró gondolatként engedjetek meg annyit, hogy a nyári meleg miatt fokozottan figyeljetek a túlhevülésre és a megemelkedett folyadék pótlásra.

Gil / FitBuilder TEAM

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett