Így csökkentsd az izomtömeg veszteséget!

Újabb csodás hatása a halolajnak!

A halolaj és az Omega-3 esszenciális zsírsav kutatások megállíthatatlanul folynak, és egyre több bizonyítékot találnak arra, hogy évtizedeken át mennyire alulértékelte a táplálkozástudomány a jelentőségüket. Mostani írásunkban arról lesz szó, hogy a halolaj étrend kiegészítők szedése segít lassítani az időskori izomtömeg vesztést!

Aki rendszeresen olvassa az írásainkat, azok tudják már, hogy gyakorta foglalkozunk olyan témákkal, hogy az egyes táplálékkiegészítőket miképpen lehet alkalmazni krónikus betegségek esetében. Most sem lesz másképp, hiszen a hosszú láncú, többszörösen telítetlen zsírsavak (amiket az angol PUFA-nak rövidít, ha esetleg ilyennel találkoznál külföldi oldalon) egy újonnan bizonyított hatásáról fogunk beszélni.

A halolaj étrendkiegészítő szedése ugyanis bizonyítottan segít a 60 felett óhatatlanul elinduló izomszövet vesztésnek, izomsorvadásnak.

Mi is az a szarkopénia?

Aki esetleg nincs teljesen tisztában ezzel a jelenséggel, annak egy kis biológiai/ élettani háttér. A jelenség amit szarkopeniának neveznek (ebből a sarcos görög szó, húst jelent, a penia pedig az elveszteni, vagy hiányolni valamit) egy természetes folyamat, amikor az életkor előrehaladtával az izomtömeg - és ezáltal az erőszint - csökkenni kezd.

Természetesen valaki minél aktívabb, annál kisebb mértékben történik ez meg. Lehet, hogy aki világ életében edzett, az csak annyit érzékel majd, hogy nem 140 kilóval nyom majd fekve 60 évesen, hanem csak 90-el - ezzel szemben egy átlag ember, aki se fizikai munkát nem végez, se edzést, annak előbb-utóbb a lépcsőn felmenetel sem fog már menni.

A jelenség okai elég összetettek, a megváltozott hormon háztartás, a csökkent protein szintézis és sejtosztódás, illetve a gyakoribb gyulladásos folyamatok mind képesek közrejátszani ebben. Számokkal leírva 20 éves korunkhoz képest minden 10 évben el fogunk veszíteni 4,7%-ot az izomzatból, nőknél pedig 3,7%-ot átlagosan. Hangsúlyozzuk, ezt inaktív, ülő munkát végző emberek esetében mérték!

Nagyjából ez elmúlt tíz évben ismerték fel, hogy a halolaj mennyire erősen gyulladáscsökkentő hatású. Természetesen ez önmagában nem lenne elég arra, hogy megállítsuk az izomsorvadást. Viszont az tény, hogy a gyulladásos folyamatok redukálása segít a szervezetnek, hogy az építő, anabolikus folyamatokat hatékonyabban végezze. Éppen ezért a kísérletek során az halolaj kiegészítőt mindig aminosav kiegészítőkkel kombinálva adták.

A kísérletben 60 és 85 év közötti emberek vettek részt, akik naponta 4 g halolajat kaptak fél éven keresztül, amit megtámogattak aminosav kiegészítéssel. A csoport másik része csak aminosav kiegészítőt kapott, a harmadik része pedig semmit. A kísérlet során az izomzat méretét MRI-vel mérték, emellett ellenőrizték a szorító erőt, emellett az 1RM (azaz egy ismétléses maximum) változását a lábtolás, fekvenyomás esetén. Az olajat kapók közül is volt, aki placebót kapott (sima napraforgó olajat 4g/nap), hogy teljes legyen a kísérlet.

Az eredmény egyértelműen az volt, hogy akik a halolajat kapták, azok mind erőben, mind pedig az izomtömegben a legjobb eredményeket hozták! Mivel az izomtömeg vesztés már 30 körül megindul, emiatt a halolaj egy elhagyhatatlan része lesz a kiegészítőknek, ha tényleg a célod a legnagyobb nyereség erőben és tömegben!

15 080 Ft -20% 12 080 Ft
animal_omega_30.jpg

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

transfat_02.jpg

Transz-zsírsavak

Tudtuk, hogy a "gonosz" itt jár köztünk, de nem volt arca és csak annyit tudtunk, hogy áldozatait szív és érrendszeri betegségekkel gyilkolja szép csendben. Mára azonban már ismerjük az ellenséget a nevük (mert bizony többen vannak): transz-zsírsavak.

vitamin_idseknek_01.jpg

A legfontosabb vitaminok és nyomelemek 50 év felett

Íme a legfontosabb vitaminok és ásványi anyagok, amelyek bevitelére fokozottan ügyelnünk kell idősebb korban (még inkább)!

Időskori vitalitás: a mi "örök fiatalság" csomagunk!

Összeválogattuk azokat az étrend kiegészítőket, amelyek kifejezetten a vitalitást és az öregedés lassítását célozzák meg!

omega_3_01.jpg

Omega zsírsav kiegészítőt - de melyiket?

Nem elég az esszenciális zsírsavak beviteli mennyiségére odafigyelni - hanem az arány is ugyanolyan fontos!

omega_3_020.jpg

Zsírsavakkal az izomépítésért!

Miképp segítheti az omega-3 az izomépítést? Többek között erre is fény derül - illetve arra is, hogy mennyit és mivel kombinálva érdemes bevinni a legjobb eredményekért!

omega_7_01.jpg

Omega-7 zsírsav?! Mégis kik ők, honnan jöttek, és miképp segíthetnek az izomépítésben?

Általában mindig az Omega 3 és 6 zsírsavak mennyiségét szokták a cikkek hangsúlyozni - most azonban beszéljünk egy nem esszenciális, és relatív kevéssé ismert Omega 7-ként ismert zsírsavak csoportjáról... már csak azért is, mert számos előnyös hatása van a zsírmentes tömegnövelésre.