Húzódzkodás "gyorshalál"!

Amikor az izomláz új értelmet nyer...

Amilyen hamar ki tud végezni, hidd el, másnap legalább annyira tud ám fájni! Ez a gyakorlat az egyik személyes kedvencem és mindenképpen az egyike a legjobb felsőtest gyakorlatsoroknak. Még ha nem tudsz 8-10 ismétlést végezni, akkor sincs menekvés, mert több alacsony, 2-4 ismétléses szett esetén is gyilkosan működik.

Nézzük, miről is van szó! Egy gyilkos-négyfogásos kör lesz, az alábbi struktúrában:

1. Széles húzódzkodás felsőfogással (tenyér kifelé néz) – maximális ismétléssel: magyarán annyival, amennyi megy. A legnehezebb variáció, ezért indulunk ezzel.
10 másodperc pihenő (levegő, vízkortyolgatás, csevegés, csajstírölés…)

2. Szűk felső fogású húzódzkodás – szintén maximális ismétléssel
10 másodperc pihenő

3. Szűk alsó fogású húzódzkodás (tenyér az arcod felé néz) – maximális ismétléssel
10 másodperc pihenő

4. Semleges fogással végzett húzódzkodás (tenyerek egymás felé néznek) – maximális ismétléssel

Ez volt egy kör. Tartsál 3 perces pihenőt, majd lehet szépen ismételni a kört ízlés és fájdalomküszöb szerint!



Opcionális lehetőségek kezdőknek:

Ha nem vagy a húzódzkodás bajnoka, akkor se keseregj, a Te hátad is megérdemli ezt a kör-kényeztetést.
Semmi rossz sincs abban, ha minden sorozatban csak pár ismétlést csinálsz. A lényeg, hogy csináld. Ha most csak kettő ment bele, ne add fel, lesz az legközelebb három és még több is! Kezdőként szintén adunk annyi könnyedséget, hogy a pihenőidőt megnöveljük: 20 esetleg 30 másodpercre!

A lényeg, hogy adj bele mindent, ami a csövön kifér… és ha a menet végére garantáltan úgy fogsz remegni, mint egy Parkinson-kóros… nos, akkor kapsz egy virtuális hátba veregetést, mert valamit egész biztos jól csináltál.

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
hmm tuti beiktatom :D
Zsolt Berényi | 2012-11-29 07:34:08
Ebbe én is belerántok a jövő héten az tuti!!!
Gábor Horváth | 2012-11-30 05:43:17
ez valami iszonyat, 1,5 kört bírtam csinálni rendesen nem lendületből cibálva ! erre most rászoktam :)
Kreisz Kálmán | 2012-12-04 06:34:49
beépítettem, minden héten csinálom, nagyon jó!:):)
Péter Aradi | 2013-06-06 11:49:13

Kapcsolódó cikkek

invertalt_evezes_1.jpg

Ki tudja mi az invertált evezés?

Amíg nem megy olyan jól a húzódzkodás, akkor ebben az esetben milyen gyakorlatok a legjobban a háti szakasz erősítésére? A válasz a cikkben!

hat_tizparancsolat_4.jpg

A hátedzés tíz parancsolata

Úgy érzed, hogy tökéletes a hátedzésed? Lehet. Lehet, hogy fejlődsz az eddigi módszereddel. Viszont rengeteg időt megspórolhatsz, ha betartod ezeket a szabályokat. És hamarabb szárnyra kapsz, mint hinnéd.

kezd_hibk_02_1.jpg

Előzetes kifárasztásos technika

Az előzetes kifárasztásos technika egy remek módszer az izom formálásra azáltal, hogy felzárkóztatja a lemaradt testrészeket és "bedurranjon" az utolsó kis izomrost is.

vetkozo_sorozat_04.jpg

Vetkőző sorozatok

A vetkőző sorozatok nem hiába az egyik legnépszerűbb és leggyakrabban alkalmazott intenzitásfokozó technikák: bármelyik unott edzésedet fel tudod vele dobni, ha az utolsó sorozatoknál beveted a módszert.

orias_sorozatok_03.jpg

Óriás sorozatok

Ha Te is kísérletező vagy, és nem ma kezdted az edzést, viszont el akarod kerülni a stagnálást – akkor biztos be fog jönni Neked ez a technika! Ismerkedj meg az óriássorozatokkal és a bennük rejlő gigantikus erőkkel!

zsiros_mitoszok_05_2.jpg

Rövidpihenős ismétlések

Újabb könyörtelen technika, mellyel ismét a gyakorlatok közötti pihenőidődet fogjuk szabotálni.

hzdzkods_02.jpg

A húzódzkodás a felsőtest guggolása! Te is kellő tiszteletben tartod?

Két komoly hiba van, amit a húzódzkodás során a legtöbben elkövethetünk. Lefogadom, hogy Te is. Ha érdekel mi az, akkor kttint a cikkre!

hzdzkods_07.jpg

Támadd hátba az izomrostokat - új húzódzkodás variációkkal!

Ha már rendszeresen ott lógtok lelkesen a húzódzkodó rúdon, akkor ideje kicsit változtatni! A csúcsra több út is felvihet, és egyik izgalmasabb mint a másik! Szemezgessünk ezek közül!

elso_alkalmon_a_huzodzkodasnal_07.jpg

Essünk végre túl az első alkalmon… a húzódzkodásnál!

A húzódzkodás egy remek, bár kemény gyakorlat... de nem vagyunk egyforma szinten, így különféle szinteket mutatok, hogy mindenki erejéhez méltóan becsatlakozhasson az edzéstervbe!

hzdzkods_022.jpg

Húzódzkodás edzésterv nulla vagy akár az alatti szintről!

Ott állunk a húzódzkodó keret alatt, meredten bambulunk felfele, de egy ismétlést sem tudnánk kivitelezni. Nem adjuk fel, hanem erőt veszünk magunkon és megtanuljuk fokozatosan az egyik legjobb felsőtest gyakorlatot!

sajt_testsly_nehezts_02.jpg

10 tipp, hogy a saját testsúlyos gyakorlatokat nehezítsd!

Ha úgy érzed nem vagy elég nehéz eset, akkor jöjjön pár ötlet, amivel növelheted a saját testsúlyos gyakorlatok hatékonyságát.

feketelists_gyakorlatok_02.jpg

Nyak mögé húzódzkodás és nyak mögül nyomás - a feketelistás gyakorlatok!

Két gyakorlat, amely nem feltétlenül javasolt az átlag ember számára... ennek ellenére nagyon sokan csinálják, pedig nem biztos, hogy megérik meg a kockázatot. Megválaszoljuk a miért, és azt is, hogyan helyettesítsd őket!

szles_htizom_02.jpg

A széles hátizom

Itt van a legjobb útmutató ahhoz, hogy őrületes hátizmokat építs!

Húzódzkodás gyorshalál – újratöltve!

Egy gyilkos-négyfogásos kör, mely mindenképpen az egyike a legjobb felsőtest gyakorlatsoroknak. Garantáltan nagy kedvence lesz azoknak, akik szeretik gyorsan és hatékonyan kinyírni magukat!

hat_tizparancsolat_4_1.jpg

Fitbuilder edzésterv 3. rész: Fókuszban a hát!

Következik a FitBuilder edzésterv harmadik része: ahol a cél nem más, mint a hátad szekrény méretűre növelése!

sajt_testsly_nehezts_10_1.jpg

Saját testsúlyos edzés a gyakorlatban: így növeld a terhelést!

Az edzésterv átböngészése után már Te is jó pár ötlettel gazdagodva képes leszel arra, hogy saját ízlésedre, fizikai kapacitásodra, céljaidra variálhatsz mindent!