Hozd a legjobb formád az esküvődre! Első hónap táplálékkiegészítői!

Ha helyreraktuk az étkezésünket, és a rendszeres mozgás sem okoz különösebb gondot, akkor ideje elgondolkodni három olyan fontos táplálékkiegészítő beszerzésén, ami nemcsak a vágyott alak elérésében, hanem egészséget megtartásában is nagy segítségedre lehet.

Válassz elsőként egy olyan multivitamint, mely az összes fontos vitamint és ásványi anyagot biztosítja számodra az optimális arányban. Felejtsd el az alacsony hatóanyag tartalmú verziókat, amik még egy bolhát sem mentenének ki az influenzajárványból. A vitaminok erősítik az immunrendszered, amire pláne szükséged lesz most, hogy ne dőlj ki a rendszeres testedzés, az esküvőszervezés, és a lecsökkent kalória bevitel ellenére sem.

Másfelől a testsúlyszabályozást és az anyagcsere megfelelő működését is olyan enzimek befolyásolják, melyek működéséhez elengedhetetlen a megfelelő mennyiségben jelen lévő vitaminok és ásványi anyagok.

Vannak a piacon már kifejezetten nők számára kialakított multivitaminok és egyéb "szépség" - kiegészítők, melyek speciális vitamin keverékének köszönhetően erős körmökkel, egészségesés és fénylő hajjal, valamint fiatalos, üde bőrrel is megajándékoznak Téged.

Lépjünk tovább egy másik alap kiegészítőre. Ha nálad sem kerül minden nap hal a tányérra, akkor szerezz be egy omega-3 tartalmú kiegészítőt, mely az ideális zsírsav mennyiséget szépen kiporciózva fogja számodra biztosítani. Az omega-3 zsírsav bevitele nélkülözhetetlen, mivel a szervezetünk nem tudja előállítani, ugyanakkor a diéta során lecsökkentett zsírbevitel mellett is el kell látni a szervezeted azokkal a zsírsavakkal, amelyek a test normális működéséhez elengedhetetlen.

És a harmadik versenyző legyen végre egy olyan termék, ami a legjobb zsírégető csodafegyvered lehet. Egy fehérje. Egy fehérje?  De mit keres egy fehérje a zsírégetők között? A válasz egyszerű: az izomzatunk a leghatékonyabb zsírégető fegyverünk! Tudtad, hogy a helytelen, fehérjehiányos étrend esetén az izomszövetet kezdi lebontani a szervezet fehérjenyerés céljából, mely az anyagcsere lelassulását, és ezzel a zsírégetés megrekedését okozhatja?

Az elengedhetetlen fehérjebevitelről gondoskodj valamilyen magas biológiai értékkel rendelkező fehérje kiegészítővel. Őrizd meg a sovány izomtömegedet, mely feszessé és tónusossá teszik a tested, miközben az anyagcseréd vígan pörög tovább, megszabadítva Téged a felesleges kilóktól! A fehérjefogyasztás edzés után mindenképp elengedhetetlen, ugyanakkor a nap bármely szakaszában fogyasztható, ha nincs lehetőséged normál étkezésre.

A megfelelő fehérje kiválasztásnál az alábbiakat tartsd szem előtt:
- Csak olyan fehérjét válasszatok, amiben adagonként legalább 20 g fehérje van! Erre a legtöbb gyártó figyel, de azért mindig vannak kivételek…
- Kezdő szinten oly mindegy, hogy koncentrátum vagy izolátum – mind a kettő jó választás edzés után. Ha laktózérzékeny vagy, akkor izolátumra állj rá. Ha van rá keret, akkor mindenképp magas biológiai értékkel rendelkező fehérjeforrás (tejsavó-izolátumot, illetve hidrolizátumot tartalmazó készítmények) mellett döntsél!
- Az esti órákra célszerű kazein tartalmú fehérjét választani. Lassabban szívódik fel, ráadásul sokáig teltségérzetet okozva éjszaka biztos nem fogsz rájárni a hűtőszekrényre.
- Legyél körültekintő a kifejezetten 'csajos protein shake-ekkel' kapcsolatban! Mert bár tény, hogy nagyon bíztató a csomagolás, sőt még az L-Carnitine-t is bedobják csalinak, de sajnos sokszor fele annyi fehérjét tartalmaz, és dupla annyi szénhidrátot is tartalmazhat, mint amennyi kellene nekünk. (Ami persze még mindig kevesebb, mint egy bögre forró csokiban, de ugye van, akinek minden gramm szénhidrát számíthat.)

Szilvi és Gil/ FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények