Hogyan válasszunk edzőtermet?

...mert nem mindegy, hol kezded el a súlyzós karriered!

Valahogy a sok edzésprogram, diéta, és mi egyéb ismertetése közben elsiklottunk egy kardinális pont felett. Milyen az amikor valaki életében nem volt még teremben? Mit illik? Mit vigyen magával? Csupa olyan dolog, amit a legtöbben saját bőrükön tapasztaltak meg, mert ciki volt megkérdezni. De a közeljövőben már nem kell ettől tartani, mert összeszedtük nektek a sok "hogyan" és "mit"-re a válaszokat. Elsőként jöjjön: mit vegyünk figyelembe ha termet választunk!

Hülyén hangzik, de nem mindegy, hogy hol kezded meg a súlyzós edzéses karriered. Sok terem van, és egészen nagy eltérések adódhatnak az egyes helyek között. Ha kisebb településen vagy, ahol egy terem van, ott sajnos nem teheted meg, hogy válogatsz. Ennek megvan az a szépsége, hogy cserébe olyan mintha ez lenne a harmadik otthonod (a munkahely és vagy az iskola a második) mivel pár hónap alatt mindenkit ismerni fogsz majd. Tudod, hogy a Béla váll sérült, hogy a Mari elvált és most azért szálkásít, hogy új pasit fogjon...stb. Tisztára, mint egy bulvár újság.

Viszont nagyobb városokban megteheted azt, hogy feltérképezed hová szeretnél járni. Első kritérium lehet a lakóhelyhez való közelség. Általában nem szeretjük ugye, hogy messze van az otthontól és utazni kell, mert néha az oda-vissza út még egyszer annyi, mint a teremben töltött idő. Emiatt lehetőleg olyan helyet kellene találni, ami közel van.

Második pont a kiválasztásnál, hogy jól érzed-e magad ott. Furcsán hangzik tudom, de aki már érezte azt, hogy kinézik  mert kezdő, vagy éppen szégyellős a testalkata miatt és ennek tetőzéseként néhány vicces arc még be is szól, hogy "mi van gizda" vagy "nézd a dagadtat" az nagyon demotiválóan tud hatni. Edzőként volt olyan vendégem, aki megkért, hogy többször ne vigyem már arra a helyre, mert idegesítette, hogy  látványosan kiröhögte pár felkokszolt, önmagát nagyon viccesnek tartó fiatal ember, mert ő kis súlyokkal dolgozott.
Nem akarom nevesíteni az egyik termet, de ahol a recepciósra vártam először amikor ott jártam (meg mások is várakoztak nem csak én) az meg 3-4 perce magyarázta éppen telefonon valakinek, hogy tegnap  milyen jót kajáltak egy netes kupon révén. Közben volt, aki már kifelé jött és adta volna le a kulcsot. Elég bosszantó lehet az ilyesmi, főleg ha valaki ebéd szünetben szokott a munkahelyéről kilógni gyúrni egy órácskát.
Célszerű próbálgatni a termeket és amelyik közel is van, és úgy érzed megfelel a vendégkör is, az lesz a hosszútávon nyerő!

A végére hagytam a fekete levest az árat... Sajnos ebben igen komoly különbségek adódhatnak. Vannak a nagyon elit helyek, ahol a bérlet ára akár havi 30 ezer körül is lehet. Cserébe olyan high-end gépek vannak amelyekből minden egyes ismétlés közben egy egész kis orvos csapat ugrik ki, hogy megmérje az életfunkcióidat. Van a közép árfekvésű hely, ami kevésbé puccos, de van rendesen karban tartott géppark, kedves személyzet és többnyire a szauna és a zuhanyzó is higénikus. Aztán vannak termek az alsóbb árfekvésben, amik a célnak nagyon megfelelnek, viszont aki státusz szimbólumot keres azzal, hogy mutogathassa az XY helyre szóló bérletét, azoknak nem biztos, hogy ez az tuti.

A folytatásban felsoroljuk mit ne hagyj otthon ha edzeni mész. De addig is ha volt olyan pozitív vagy negatív élményetek (természetesen nem nevesítve egyik helyet sem) amikor termet váltottatok nyugodtan írjátok meg a kommentekbe!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
Hello mindenki, talán a legfontosabb ki maradt, vagy csak felületesen olvastam el, de sajnos egy nagyon fontos dolog miatt én nem tudok termet választani, ez pedig az eszeveszett hangos üvöltő értelmetlen zene. Ha edzeni megyek akkor szeretnék edzeni, oda figyelni az izzom munkára, koncentrálni egy nagyobb súllyal végzett ismétlésekre stb. stb. stb. de sajnos ilyen termet még nem találtam ahol csend van és nem üvölt a zene.
Gyurkó Attila | 2012-06-05 10:12:35

Kapcsolódó cikkek

eronoveles01_1.jpg

Edzéstervek kezdőknek és újrakezdőknek.

Ez a módszer kiváló erő és tömeg építő - lényege, hogy felváltva edzünk ellentétes (antagonisztukus, amikor az egyik feszül a másik ernyed) izomcsoportokat.

vallserulesek_2.jpg

Vállsérülések megelőzése

Mi az a rotátor köpeny és miért fontos nekünk törődni vele?

vallbol_nyomas_4.jpg

Vállból nyomás

vall_harom_fej_5.jpg

Három fej. Három gyakorlat. Három technika.

Az évek során összegyűlt néhány olyan gyakorlat és edzésmódszer, melyekkel felpörgetheted egy kicsit a már unott rutinban zajló vállizom edzését. A kérdés csak az: beVÁLLalod...?

negatv_ismtlsek_02_1.jpg

Három intenzitásfokozó technika a válladért.

Indulj el a látványos VÁLLtozás felé ezzel a három ütős kis intenzitásfokozó módszerrel!

push_and_pull_030.jpg

Edzésterv a "push and pull" módszerhez

Most egy edzéstervvel, illetve néhány jó tanáccsal Nektek is megadjuk a helyes irányt, hogy a lehető legtöbbet hozzátok ki ebből a felosztásból!

10_vllkml_tipp_01.jpg

10 tipp az egészséges vállakért! - 1. rész

"A kialakult betegséget kezelni olyan, mintha az ember akkor kezdene forrást építeni, amikor már megszomjazott." Essünk neki, még mielőtt késő lenne! Váll-barát tippek!

vlltippek_02.jpg

Újabb tippek az egészséges vállakért! - 2. rész

corner_barbell_press_04.jpg

Egykezes váll-barát nyomógyakorlat rúddal? Igen, ilyen is létezik!

vll_sokkol_03.jpg

Váll-sokkoló Joe DeFranco-val!

Építsd vállbarát módon a deltáidat a híres erőnléti edző gyakorlatsorával... sőt, egy hasznos bónusz gyakorlatot is kaptok, mellyel a vállfájós és/vagy számítógép előtt görnyedő társadalom is hasznot fog húzni!

vgs_visszaszmlls_020.jpg

A végső visszaszámlálás: pörgős edzésterv - időhiány ellen

Akik kemények és kitartóak, azoknak egy élvezetes kis szuflás csemege… Ami a legjobb benne: változatos terhelésének köszönhetően villámgyorsan, ugyanakkor hatékonyan letudhatod az edzést... ha épp időszűkében vagy!

vllsrls_02.jpg

Hogyan edzünk sérült vállakkal?

Beszéljünk így most arról, miképpen edzünk vállsérülés után, hogy lehetőleg kíméljük a területet, azonban mégsem legyen az, hogy totál inaktívak maradjunk.