Hogyan válasszak edzés előtti bedurrantó – energizálót?

Sokan kérdezitek Tőlünk, hogy melyik a legjobb, legütősebb edzés előtti bedurrantó, energizáló csodamotyó – ami ráadásul olyan érhálózatot varázsol a testedre, ami még a londoni metróhálózat térképet is zavarba ejtené. A válasz nehéz, hiszen az edzés előtti kiegészítőket sokan egy nagy családba sorolják, viszont célodtól és egyéb adottságaidtól függően más és más termék lesz számodra a hasznos.

A következőkben megpróbálok Nektek egy kis vásárlási gyorstalpalót biztosítani, amivel könnyebben megtalálhatjátok a tökéletes edzés előtti kulacstartozékotokat.

Amit ugye "tudatos" vásárlóként meg kell nézni az, hogy konkrétan mi van a dobozban. Én úgy vagyok vele, hogy a mindenféle dél-afrikai csodacserjék mellett szeretem, ha azért ismert összetevők is vannak a dobozban. Alább felsorolom azokat a kulcsösszetevőket, melyeknek hatásosságát nem csak a kutatások, hanem a hanem a gyakorlat és a tapasztalat is alátámasztotta! Mert – valljuk be, a kutatások, ha nagyon akarnak, akkor mindent igazolni tudnak… - de ezek olyan összetevők, amik régóta a piacon vannak, és a népszerűségük töretlen!

Kreatin – az erőért és izomfejlődésért

Nagyobb intenzitással és erőbedobással tudsz edzeni, nagyobb súllyal tudsz dolgozni, több ismétlésre leszel képes -  ami pedig ugye a fejlődés alapja. Bár kreatin típustól függ, de a legtöbb termékben előforduló mennyiség kevés egy kreatin-kúrához, maximum a szintentartási szakaszhoz lehet elegendő. Javaslom, hogy egészítsd ki pluszban bevitt kreatin monohidráttal a feltöltési szakaszban!

8 580 Ft -33% 5 780 Ft
api_rocked_v2_300.jpg
9 680 Ft -15% 8 180 Ft
bsn_hyper_fx_315.jpg
11 580 Ft -49% 5 880 Ft
bpi_1mr_140.jpg

Béta alanin – a jobb állóképességért

A Béta-alanin kiegészítőként történő bevitele - az izmokban a karnozin szint növelésével - semlegesíti a savasodást előidéző hidrogén ionokat, így megvédi az izomzatot a savasodástól. A kutatások szerint nemcsak a fáradságérzet, hanem az anaerob küszöb is kitolódik, így javítja az állóképességet, és a hosszabb, magasabb intenzitású munkavégzést.

NO fokozók: Citrullin–malát és az arginin – a bedurranásért és az izomfejlődésért

A nitrogén-oxid a véráramlás serkentésével fokozza az erezettséget és az izmok bedurranását is. A nitrogén-oxid fokozók növelik az érfal tágulatát, amely viszont nagyobb volumenű véráramlást tesznek lehetővé – javíthatva ezáltal a keringést és a szövetekhez szállított oxigén és tápanyagok mértékét. Ezáltal a kreatin és egyéb tápanyagok gyorsabban és hatékonyabban érik el a megdolgozott izmokat, ezáltal nő a teherbírás, valamint fokozható az izom regenerációja, növekedése.

Az edzőtermi berkekben az NO-fokozók a legnépszerűbb edzés előtti formulák... nem is csoda, hiszen melyik vasgyúró ne szeretné azt az érzést, amikor a vér betölti az izmokat, az ereket, szép lassan az egész testet.

BCAA – jobb állóképességért és izomnövekedésért!

Az állóképességi edzésekhez mindenképp javasolunk a BCAA kiegészítést, mely maximális fordulatszámra kapcsolja a proteinszintézist és fokozza a glikogén-reszintézist! Szintén nagyon hasznos kiegészítő, ha diétázol, ne adj ég éhgyomorra edzel. A BCAA segít csökkenteni a katabolikus folyamatokat, és késlelteti a fáradságot. Nem csak az edzés alatti teljesítményt, hanem a regenerációs illetve az anabolikus (izomzatot építő) folyamatokat is nagyban gyorsíthatod az edzések körül plusz BCAA bevitellel!

11 480 Ft -4% 10 980 Ft
olimp_sport_nutrition_soul_ripper.jpg

Stimulánsok – ha a maximumon szeretnél pörögni!

A legtöbb edzés előtti cucc ritka kivétellel, de bizony jócskán meg van pakolva pörgető hatású stimulánsokkal – így ha például magas vérnyomással küzdesz, akkor erre kiváltképp figyelj! Ha nincsen semmilyen egészségügyi problémád, és nem vagy érzékeny a stimuláns hatású készítményekre, akkor keresgélhetsz nyugodtan a koffeintartalmú kiegészítők között!

Érdemes a koffein-tirozin párost tartalmazó terméket összevadászni, mivel ez a kombináció drámai mértékben fokozza az éberséget és a teljesítőképességet. (Amúgy a legtöbb energiaital is erre a két összetevőre szokott ráállni). A tirozin amúgy szintén egy aminosav, ami a természetben is előfordul. Önmagában is stimulálja az agyműködést, javítja a koncentrációt és az energiaszintet. Mindenképp javaslom, hogy a stimuláló kiegészítőknél fokozatosan növeld a dózist, mert mindenképp egyén függő szokott lenni, hogy ki-mennyit tolerál!

Sok energizáló tartalmaz a tirozinon túl a koffein hatását még erősítő hatóanyagokat: például ALC, ginseng, ginkgo biloba.

Amit igazán értékelhetünk az, amikor a termék címkéjén pontosan és részletezve fel is tűntetik, hogy pontosan milyen mennyiségekkel kalkuláljunk! Hát ki szereti az ilyen-olyan "blendeket" és "mártixokat", ahol számos összetevőt felsorakoztatnak… viszont feltételezhetően csak fűszernyi mennyiségben…

Természetesen mindegyik összetevőnek megvan a maga pozitív tulajdonsága, ugyanakkor ha specifikus a célunk, akkor van pár hatóanyag, mely kiemelt szempontokat élvez! Tehát!

- Ha az izomfejlődés a cél, akkor főképp a kreatin, NO-fokozók, koffein, BCAA legyen a mérvadó.
- Ha állóképességi edzéseket végzel, akkor a béta-alanin, NO-fokozók, BCAA-kra, koffeinre ügyelj.
- Ha pedig kifejezetten erőfejlesztés a célod, akkor a kreatin, tirozin, és a béta-alanin tartalmú energizáló-kiegészítőkkel jársz a legjobban.
- Ha pedig diétázol, akkor kerüld a cukros, magas szénhidráttartalmú kiegészítőket!

9 980 Ft -16% 8 380 Ft
dymatize_xpand_2x_360.jpg
11 880 Ft -5% 11 280 Ft
cellucor_c4_60.jpg
15 180 Ft -15% 12 880 Ft
musclepharm_assault_725.jpg
15 180 Ft -24% 11 480 Ft
bsn_no_xplode_3_0_1000g.jpg

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
Dejooo kis atfogo iromany lett ez :) ;) big up!!
Gábor Elek | 2015-02-11 04:47:40