Hogyan oldhatjuk meg praktikusan és fehérjedúsan a nyaralás alatti kosztot?

Praktikus tanácsok földön, vízen, levegőben

Azzal sincs baj, ha nyaralás alatt lazítasz egy picit a gyeplőn, de vannak olyanok, akik már megszokásból is ragaszkodnak a megszokott alapanyagokhoz, és a gyomruk nehezen venné be az új gasztronómiai fogásokat. Nem is beszélve az olyan helyzetekről, amikor nincs a közelben hűtőszekrény, normális bolt, vagy csak épp több napot sátrazunk a pusztában egy fesztiválon :) Szóval, néhány útravaló tipp Nektek!

Tehát abban a reményben készült a cikk, hogy vannak köztettek is olyan elvetemültek, akik a nyaralás, esetleg rövid kirándulás alatt sem hajlandóak akármit magukba tömni, és szeretnék minőségi tápanyagokkal átvészelni az utazásokat.

ÉTKEZÉS HELYETTESÍTŐK (MRP-k) és a FEHÉRJÉK

Ha az utazásaid során finom, teljes értékű, könnyen hurcolászható és elfogyasztható megoldást keresel, akkor az étkezéshelyettesítő porokat Neked találták ki. Mindenképp olyan terméket válassz, melyben valamilyen magas minőségű fehérje és lassú felszívódású szénhidrátforrás van. Jó pont, ha pluszban emésztést elősegítő enzimeket, vagy épp egészséges zsírokat is találsz benne. Ha nem hallottál még nagyon az étkezés helyettesítőkről, akkor egy kis szösszenetet!

Ha nem akarsz külön MRP-re költeni, akkor a fehérjeporodat is magaddal viheted az útra, és ebből is remek módon – például zabpehellyel - összedobhatsz egy tápanyag dús étkezést, ami nem utolsó sorban a Te igényeidhez mérten fogja tartalmazni a szükséges fehérje-szénhidrát mennyiséget.

17 980 Ft -20% 14 380 Ft
71mht2txz2l_sy550_.jpg
18 280 Ft -20% 14 580 Ft
dymatize_elite_fusion_7_2332.jpg

Ha az íz mellékes, akkor gyors problémamegoldásként az aminosavak is jól jöhetnek - mondjuk, ha hosszú a két étkezés közötti idő, akkor ezzel is át tudod vészelni.

Az étkezés egészséges, egyszerű és finom módja: A PROTEINSZELET.

A proteinszeletek egy rendkívül ízletes, fehérjében, megfelelő szénhidrátban és egyéb fontos tápanyagokban gazdag, csokiszerű képződmények. Nem árt azért a gyártók körmére alaposan ránézni, mert sok szelet alacsony fehérje és durván magas szénhidráttartalmával nem lesz a diétázók nagy barátja.

16 280 Ft -5% 15 480 Ft
weider_32_protein_bar_24_2.jpg

HOME-MADE variációk

Ha nem akarsz folyton folyékony dolgokon vegetálni, akkor hagyományos (vagy legalább annak tűnő..) variációkra is kínálunk lehetőséget!

Ahogy már pár cikkünkben bemutattuk, a fehérjéből jópofa sütis receptek is születhetnek, melyek egyszerű, trükkös és finom módját jelenthetik a kaja transzportnak: a kedvencünk a és a szintén fehérjeporral kiügyködött

Megjegyzés: ha nincs olyan vészesen meleg, akkor ezek egy napig is kibírják az utaztatást, de nap végére vagy a gyomrodban vagy a hűtőben landoljanak.

Javasolt és praktikusan hordozható ételek, amik hűtés híján sem zöldülnek el: puffasztott rizs, fehérjepor, fehérjeszelet, köles golyó, gyümölcs, pörkölt szója és más olajos magvak (sótlanul, naturan és ésszel :), korpovit keksz, és persze a kihagyhatatlan konzervek (bab, borsó, lencse, stb., jajj és persze a tonhal…)

Egy mozgalmas kalandtúrán nyílván nem lesz lehetőséged fehérje turmixokat kevergetni. A teljesítménytúrázóknak , ha ilyen útra mész, akkor olvasd el mindenképp!

Bónusz: A repülő
A leadott poggyászban nyugodtan szállíthatsz nagyobb kiszerelésben is táplálékkiegészítőt! Érdemes év közben tartalékolni a kisebb tápkiegészítős dobozokat, mert utazáskor jól jönnek, hogy ezekbe átlapátolod a szükséges mennyiségét, és máris nem kell több kilós vödröt elgyömöszölni a bőröndbe. Természetesen annak sincs értelme, ha egy teljes táplálék kiegészítő arzenált bepakolsz – érdemes csak a legfontosabbakat magaddal vinni!

A rémtörténeteket nem kell elhinni, a kézipoggyászba belerejtett fehérjeporoddal sem fognak azonnal végbéltükrözésre küldeni :) Ha hosszabb útra mész, nyugodtan vihetsz fel magaddal tasakos proteint, italport, kulacsot, és a várótérben vízhez is juthatsz már. Proteinszelet, saját szilárd kaja szintén bevihető – folyadék, szószos kaja, joghurt nem. 

Reméljük találtatok magatoknak értékes és hasznos tippeket, amivel még szebbé és könnyebbé tehetjük az utazásotokat! Ha van további tippetek, akkor a kommentben osszátok meg Ti is!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

ha_nincs_keznel_a_shaker_02.jpg

Ha nincs kéznél a shaker...

baratunk_a_tehenturo_10.jpg

Minden gyúrós jó barátja: a tehéntúró

kazein_08.jpg

Kazein – a diétázók csodafegyvere!

A kazein a kiegészítők palettáján kissé háttérbe szorult a gyors felszívódású tejsavó testvérével szemben, pedig roppant értékes fehérjeforrás – sőt, diéta alatt több előnyét is kiélvezhetjük!

inzulin_01.jpg

Anabolikus inzulin bomba a turmixodba!

Nemcsak a tökéletes edzés utáni turmixhoz kerülünk közelebb, de megtudjuk azt is, hogy miképp serkenthetjük az inzulin anabolikus hatását, anélkül, hogy elzsírosodnánk!

protein_turmix_recept_01.jpg

Anabolikus nyári koktél ötletek

Csak hogy kicsit elviselhetőbbé tegyük a Ránk leselkedő kánikulát... jöjjön néhány igazán finom, jeges ital - persze cselesen, a fehérjére éhes igényeinkhez méltóan felturbózva!

22.jpg

Gyúrós konyhatitkok: sütés-főzés fehérjével?

A fehérje kulacson túli életét általában egy kérdés szokta beárnyékolni: "Nem teszi tönkre a fehérjét, ha főzünk/sütünk vele?" Most megtudod a választ!

dits_kret_04.jpg

Az igazi diétás konyha trükkök!

Egyszerű, mégis tökéletes lehetőségeket mutatunk diétázóknak, akik a hús köré ültetett száraz aljnövényzetet már unják, és valami más, nedvdúsabb komponensre vágynak. Ezek olyan tippek, melyekkel valóban komoly kalóriáktól tudod magad megkímélni!

csirke_helyett_03.jpg

Alternatívák csirkemell helyett!

Mutatunk két olyan proteinben gazdag köret-tartozékot, amit ehetsz változatosságképp, netalántán húsundor esetén... vagy csak akkor, ha épp sehol sem akciós a csibemell. :)

fehrje_stihez_01.jpg

A tökéletes proteines süti nyomában: melyik proteintől lesz a legjobb a recept?

Aki proteines sütiket, palacsintákat gyárt(ana) a konyhában, annak kötelező cikk!

tojs_03.jpg

Élet a zabpelyhes rántottán túl

Most szeretném megmutatni Nektek azt a pár ötletes tojásos – receptemet, amivel kicsit túlléphetünk a megszokott kolbásszal… izé… zabpehellyel tarkított testépítős tojásrántottán!

srleszt_03.jpg

Három különleges tápanyag, ami segítheti a diétád!

Most pár olyan ételtípus szeretném Nektek bemutatni, melyek abszolút nem elterjedtek, mégis olyan jó fejek, hogy könnyedebbé teszik az alacsony kalóriával, moderált tápanyagbevitellel megkínzott kis életünket...

zab_02.jpg

Mindent a zabpehelyről: miért és miképp ZABáljuk?

A zab olcsó, egészséges, egyszerűen beszerezhető és sokrétűen felhasználható táplálék, mely rengetek konyhai manőveredhez jól jöhet. Bizony, nem csak a reggeli tejsavós kásában állja meg a helyét! Összeszedtünk Nektek 10 okot, amiért edd, és 10 tippet, hogy miképp edd!

protein_recept_01.jpg

Kezdők a konyhában: 5 pofonegyszerű protein recept!

Kezdő gyúrósok, csekély gasztro-múlttal rendelkező sportolók... kérlek fáradjatok a konyhába, és ismerkedjetek meg néhány pofonegyszerű proteines recepttel!