Hogyan fokozhatod a zsírégetést az edzés alatt?

Két módszer arra, hogy maximalizáld az edzés hatását!

Mindenki alapvetően szeretne zsírmentes és karcsú lenni, mindezt lehetőségek szerint úgy, hogy közben izmos is maradjon. Emiatt a zsírégetés és a szálkásítás olyan téma, amiről mindig lehet találni újabb és újabb kutatásokat, illetve cikkeket. Az ok egyszerű: hiszen egyfelől esztétikus, másrészt pedig hasznos az alacsony testzsír százalék. Mostani írásunkban azt vizsgáljuk milyen módszerekkel maximalizálhatjuk az edzés alatti zsírégetést!

Egyél alacsony glikémiás indexű szénhidrátot edzés előtt!

Aki kicsit már jobban kapizsgálja a táplálkozás szabályait, az tudja, hogy edzés után érdemes feltölteni a szénhidrát raktárakat. Azonban nem mindegy milyen jellegű szénhidrátot eszünk edzés előtt sem! - hiszen ez majd jelentős befolyással bír arra, hogy milyen arányban indul be a zsírégetés. Azok a szénhidrátok, amelyek kis- vagy közepes mértékben emelik az inzulin szintet, azoknál közel 10 %-al magasabb lesz a zsírégető hatás.

3 hónapon keresztül vizsgáltak két csoportot: azt találták, hogy a túlsúlyos emberek, akik lassú felszívódású szénhidrátot kaptak edzés előtt, azoknak a zsírvesztése a valóságban átlagosan 8%-al volt több, mint azoknak akik gyors felszívódású szénhidrátot adtak a súlyzós edzést megelőzően.

Ugyanitt említenénk meg, hogy az egyszerű cukrok az edzés előtt (amilyen például a szőlőcukor) negatívan befolyásolták a zsírégetést. Az egyszerű cukroknak a helye az edzést követően van. Ilyenkor a megemelkedett inzulinszint segít abban is, hogy "megnyissák az anabolikus kaput", amit kihasználva remek lehetőségünk nyílik arra, hogy megtámogassuk az edzés utáni fehérje turmixunk beépülését. Mivel ilyenkor az inzulin nemcsak a cukrot igyekszik nyomni ki a véráramból a sejtek felé, hanem az aminosavakat is könnyebben felveszik majd a sejtek!

Az L-carnitine és a halolaj - mint tökéletes edzés előtti kombó!

A halolaj - mint esszenciális zsírsav forrás - segít a raktározott zsír kordában tartásában. Azonban még hatékonyabb lesz az egész, ha hozzá még pluszba fogyasztunk L-carnitine kiegészítőt is.

15 080 Ft -20% 12 080 Ft
animal_omega_30.jpg
17 080 Ft -15% 14 480 Ft
now_omega_3_fish_oil_lemon_5000.jpg

A halolaj hatására is javul az inzulin érzékenység, illetve fokozódik a testben a folyadékok áramlása is. Az L-carnitine pedig ugyebár egy transzport vegyület, ami segít abban, hogy a zsírmolekula átjusson a sejtfalon, hogy azt a tested hasznosítsa energiaként. Ez a két kiegészítő hatása együttesen támogatva egymást növeli azt, hogy edzésed során a zsírraktárakból dolgozz!

Különösen érdekes az az eset, amikor a magas intenzitású edzést végzünk (magas intenzitású kardió, interval edzés, tabata, stb.). Ilyenkor ugye elsődlegesen szénhidrátból dolgozunk, mert az intenzitás túl magas ahhoz, hogy direktbe zsírt égessünk, kvázi az anaerob zónában mozgunk.

Azonban a pihenő szakaszok során, amikor a szervezet igyekszik minél gyorsabban helyreállítódni a terhelésből -még a következő roham előtt -, akkor muszáj lesz neki a lehető leghamarabb mozgósítani más energiaforrásokat is. Ekkor jön képbe az L-carnitine egy kevéssé hangozatott hatása, ez pedig az, hogy a regenerációt gyorsítja, akár két sorozatterhelés közt is!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények