Hogyan dobjuk fel az edzést, ha kezd már monotonná válni?

Játékos megoldások, ha unod a kommersz edzést!

Bármennyire is szeretünk edzeni, de valljuk be, néha monotonná tud válni még a legelkötelezettebbek számára is. Akár edzők vagyunk, akár sportolók… fel kell tudni ismerni azt, hogy mikor jön el az ideje annak, hogy kicsit feldobjuk a programot! Még akkor is érdemes ezen elgondolkodni, amikor az adott ciklusban éppen nem ez következne – hiszen Ti is tudjátok, hogy elmondani nem lehet azt, hogy milyen fontos a motiváció fenntartása. Ha valóban élvezed amit csinálsz, akkor jobban fejlődsz - ezt már sikerült bebizonyítani sokszor! Íme néhány tipp hogy milyen "játékokkal" lehet új színt vinni az edzésekbe!

Móka saját testsúlyos gyakorlatokkal

Bár számos kritika éri a CrossFit-et, például, hogy a borzalmas formában vannak a gyakorlatok a metconok-ban végrehajtva (hiszen semmi más nem lényeg itt, csak, hogy minél gyorsabban meglegyen a kellő számú ismétlés) azonban tény, hogy megvan a maga feelingje ennek is egyszer-egyszer.

Ha van egy edzőpartnered, vagy akár többen is lejártok egyszerre, akkor nincs annál szórakoztatóbb móka, mint egy jó kis fekvőtámasz vagy éppen húzódzkodás verseny.

Hasonló játékot próbáltam játszatni, még gyakorló testnevelőként is. Volt egy rajtvonal ahol felsorakoztak a srácok. Sípszóra le kellett ugraniuk fekvőtámasz helyzetébe és végezni kellett egy fekvőtámaszt, majd elfutni a másik vonalig (többnyire ez a két 6-os vonal volt a kézilabda pályán) és ott nyomni még egy fekvőtámaszt. Egészen addig kellett így inga-futni és fekvőzni, amíg meg nem volt a 12 ismétlés. Rövid, de intenzív és igazából szórakoztató program volt. Szabadtéri nyári edzésen, ahol mondjuk kiscsoportban dolgozunk, nagyon jól használható!

Természetesen ha edzettebb emberekkel van dolgunk, akkor az egy fekvőtámaszból akár lehet 20-50, vagy éppen lehet hozzáadni más saját testsúlyos gyakorlatokat is. Az előnye, hogy gyakorlatilag nincs eszköz igénye!

Kerék borogató/szánhúzó/ hordó versenyek

Számtalan alkalommal említettük már a szánhúzás és a kerék átfordítás előnyeit. Hasonlóan szórakoztató és játékos dolog az erős ember versenyeken megszokott nehéz tárgyak hordása, vagy éppen minél messzebbre hajítása… Miért ne kötnénk össze a kellemest a hasznossal és rendeznétek meg a saját kis "home made" erősember versenyünket?

A dolog hátránya, hogy eszköz igényes, de ha kellően kreatívak vagytok, akkor bármit el/fel lehet használni. Néhány tipp: kerék dobás távolba, autó toló-húzó verseny, farmer séta két vödör betonnal... (16 és 23 éves korom közt minden nyáron nagybátyám építő ipari vállalkozásában dolgoztam és ez volt az egyik legjobb "ki a tökösebb" versenyszámunk, hogy két vödör betonnal lépcsőn felfelfelé sprint…), vagy éppen a címben is említett kerék borogatás időre vagy távra…

Ezek a mozgásformák mind-mind nagyon klasszul fejlesztik az anaerob állóképességet, és remek kondi edzés lehet bármilyen sportolónak!

Ha már unod az edzőtermet, attól még nem kell az edzést is megunni! Menj ki a szabadba (igen, most télen is, mert kemény vagy!) találj ki egy edzést: emelj valami nehezet annyiféleképpen, ahogyan csak jól esik, végezz saját testsúlyos edzést! Mindehhez ha sikerül baráti kört is mozgósítani, akkor egy nagyon jó kis bulival lesztek gazdagabbak!

Gil/ FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
Tisztelt FitBuilder!
A kerék borogatás mivel lehet helyettesíteni?
Illetve kőtörő kalapácsos edzést, mivel lehet helyettesíteni?
Előre is köszönöm a választ.
Üdvözlettel
Tamás
2018-08-05 04:33:38
A felhúzás (deadlift) mozgásmintája hasonlít leginkább hozzá.
A kalapácsos gyakorlatok helyett pedig a medicin labdát ha magastartásból lecsapod a talajra (nevezik is úgy, hogy favágás). Ez eléggé hasonló, dinamikus lesz. Ha azonban hasonló izmokat mozgató, de elsősorban erőfejlesztő jellegű gyakorlatot keresel akkor az áthúzások lesznek a neked megfelelők.
Szőke György | 2018-08-06 03:36:45

Kapcsolódó cikkek

robbanekony_mozdulatok_06.jpg

Robbanékony mozdulatok: zsírégetéshez és izomépítéshez

Gyorsan, gyorsabban, még gyorsabban érd el a céljaidat! Lássuk a gyors ismétléses technikák előnyeit, vagyis azt, hogy miként fog segíteni egyaránt a zsír vesztésben és az izom épülésében.

valtogassuke_a_gyakorlatokat_05.jpg

Váltogassuk-e a gyakorlatokat?

Érdekes, hogy vannak akik egész évben ugyanazt a programot gyűrik, és valóban vannak olyanok is, akik edzésről edzésre variálgatják a gyakorlatsorokat. De vajon melyik a jó út?

szanhuzas_02.jpg

Erősember edzés a mindennapokban

Lássuk a mindennapok strongman edzését! Kezdjük a sort a roppant funkcionális szánhúzás gyakorlattal!

deck_of_death_01.jpg

A "halál-osztó" tréning

31_tipp_02.jpg

3+1 tipp, amivel megtörheted a monotonitást az edzéseiden!

Vajon miképp csempészhetsz változatosságot az edzésedbe, anélkül, hogy magukat a gyakorlatokat lecserélnéd? Erre adunk három tippet, egy bónusz technikával megfejelve!

Inger-gazdag(abb) kardió edzés!

"Felejtsd el a futást! Végezz változatos kardió edzéseket úgy, hogy szinte egy métert sem kell megtenned, sőt a kardió gépparkot és az aerobik órák gyönyöreit is elkerülheted!"

sajt_testslyos_01.jpg

Ezt ki kell próbálnod! Módosított saját testsúlyos gyakorlatok – haladóknak!

NEMCSAK a saját testsúlyos gyakorlatok rajongói kaphatnak kedvet ezekhez a gyakorlatokhoz - mert lefogadjuk, hogy a "gépen nevelkedett" embertársakat is megizzasztják az alábbi kis feladatok!

slyzmentes_ditn_02.jpg

Súlyzómentes "diétán"

Lássuk a mi minimál stílusú saját testsúlyos edzésünket a következő egy hónapra!

negatv_ismtlsek_02.jpg

A negatív szakasz titka – lehet, hogy eddig rosszul csináltad?!

A legtöbb testépítő a negatív szakaszban eltöltött időt variálja – azaz minél lassabban végzi ezen fázisban a mozdulatot – pedig van egy még hatékonyabb módja a negatívok kihasználásának!

futkaland_01.jpg

Futókalandok... avagy mi már csak így futunk!

Bevállalós vagy? Benne lennél egy kis futókalandban? Ha unod a szokványos kardiót, akkor próbáld ki elvetemült ötletünket!

tipp_az_edzshez_01.jpg

9 tipp, hogy még tökéletesebb legyen az edzésed!

Mutatunk pár egyszerű és alapvető dolgot, melyek talán eddig elkerülték a figyelmedet - pedig segítségükkel sokkal hatékonyabbá teheted az edzéseidet!

otthoni_edzs_05.jpg

Kreatív edzéstippek otthonra - plusz terheléssel!

A következő edzéstervet egy nagyobb utazótáska segítségével roppant hatékonyan elvégezheted – ráadásul a belepakolt motyó segítségével a terhelést is változtathatod!