Házimunka, mint edzés - 2. rész

A lakáson belüli melók

A korábbiakban megnéztük milyen lehetőségek vannak arra, hogy a kerti munkálatokat - és más, a család által elvárt tevékenységeket - edzésnek fogjunk fel. Most itt az idő, hogy igazi minta férj vagy épp feleség legyél! Lássuk, hogy milyen házon belüli tevékenységek közül válogathat a gyakorló sportember! Szemben a kerttel, a lakáson belül inkább rehabilitációra alkalmas gyakorlatokat találunk, vagyis például a sérülések után a házimunka jó megoldás az izmok átmozgatására. Jöjjenek újabb őrült megoldások az otthoni edzésre!

Porszívózás
A porszívózás remek törzsizom fejlesztő gyakorlat: mivel az egyik kezedben viszed a porszívót, a másikkal a gégecsövet és a fejet tartod, így máris egy "unilateriális core gyakorlatot" kapsz. Emiatt érdemes cserélgetni, hogy melyik kezedben fogod a porszívót. A fél oldalasan tartott súly bevonja a gerincmerevítőket, a hasizmokat, a csípőt hajlító és feszítő izmokat - vagyis porszívózás során éppen azok az izmok dolgoznak, amelyek edzésére nagy hangsúlyt kellene fordítani.

Ablakpucolás
A rotátor köpeny izmainak rehabilitációját - vagy a későbbi sérülések elkerülését, azaz a prevenciót - egyaránt támogatja az ablakmosás. A vállövet körülvevő, illetve annak finom mozgásaiban részt vevő izmoknak - amelyek például a fej fölé nyomásoknál nagyon durván túl tudnak terhelődni - kiváló kondicionáló gyakorlat. Az ablakmosás körkörös mozdulataiban részt vesznek azok az izmok, amelyek a felkarcsontot a törzshöz kapcsolják. Ha szereted a mellről nyomásokat és az oldalemeléseket, akkor az ablakmosás nagyon jó kiegészítő technika lesz ezek mellé.

Vasalás
A másik remek rotátor köpeny gyakorlat! Sőt, amikor visszafelé húzod a vasalót, akkor más izmokat is bekapcsolsz a mozgásba, például a széles hátizmot, a vasaló tolása pedig a mellizmokat és a tricepszet. Tehát a felsőtest húzó és nyomó izmai egyaránt át lesznek mozgatva. Komolyabb vállsérülés után, ha eltelt 2-3 nap, akkor máris el lehet kezdeni a rehabilitációt a vasalással. :)

Bútorcipelés
A klasszikus értelemben vett súlyemelés "home made" verziója. Minden valamit magára adó otthoni erősember-verseny felkészülés alapja egy kiadós költözködés. A bútorokon a fogás általában kellően rossz, emiatt sokkal nehezebb, mint az olimpiai rudat megfogni. Szűk helyen várakozni, mert a partner éppen nem tud elfordulni, nagyon vadállat mód igénybe veszi a teljes tested izmait.

Tehát a bútorcipelést felfoghatod úgy, mint egy olyan edzést, ahol a kinyomott súlyt bizonyos pontokon megállítod és izometriás részekkel tarkítod, erről pedig tudjuk, hogy az egyik leghatékonyabb erőfejlesztő módszer. Személyes élmény, ha összekötöd lépcsőzéssel: a 6. emeletre vittem fel mosógépet lépcsőn!  (Mi a 4. emeletre egy ruhásszekrényt… olyan izmokat is bevontunk a melóba, amikről eddig azt hittük, hogy nem is léteznek… - szerk.)

Amennyiben van ötleted arra, hogy milyen más házkörüli teendőket lehet gyakorlatként felfogni, nyugodtan oszd meg velünk és a többi olvasóval!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
Fűnyírás dobnak felfelé, szoruló kerekekkel :D
Ákos Bányai | 2012-09-08 12:12:33
évszakváltó gardrób ki/be pakolása, polcok áttörlése, kislétráról, kisvödörrel... step / erősítés :) combfeszítő, farizom, vádli + bicepsz, váll
Szabó Tímea | 2012-09-09 03:31:58
Akkor én ma törzsizom fejlesztő, és unilateriális core gyakorlatot végeztem!!!!! Holnap pedig rotátor köpeny gyakorlatot fogom! :) Jaj de jól is hangzik a vasalás! Máris nagyobb hozzá a kedvem! :) Köszönjük Timi!
Lucsia Csanádi | 2012-09-09 08:03:43
szívesen de a cikket nem én írtam :)))
Szabó Tímea | 2012-09-09 08:06:43
egy kis tanulmány a témáról :D
László Szalai | 2012-09-10 10:16:27

Kapcsolódó cikkek

funkcionalis_training_1.jpg

Funkcionális edzés

Az utóbbi években egyre gyakrabban hallani ezt a kifejezést: funkcionális edzés. Mítoszok keringnek közszájon, emiatt láttam értelmét egy pár gondolatnak ezzel kapcsolatban.

edzs_utni_turmix_01_3.jpg

A "betű - gyakorlatok"

A "betű-gyakorlatok" bemelegítésre és a későbbi sérülések megelőzésére egyaránt alkalmas technikák, de egy-egy vállsérülés utáni rehabilitáció részeként is alkalmazhatjuk.

hazimunka_03.jpg

Házimunka, mint edzés - 1. rész

Valaki a családból kiadta a feladatot, hogy Te vagy a soros házimunkában? Sebaj, mi megoldjuk! Csak el ne áruld senkinek, hogy igazából ezt is edzésnek veszed, mert tutira kivered vele a biztosítékot! ;-)

tolas_06.jpg

Erősember edzés a mindennapokban - 2. rész

A hasznos erőfejlesztő gyakorlatokat illetően bővítsük tovább a repertoárunkat: a szintén nem épp hagyományos vonalat képviselő tolás bemutatásával!

edzs_otthon_01.jpg

Egyszerű és gyors edzésrutin! Bárhol, bármikor, akár otthon is!

Íme egy rövid edzésrutin, amit bárhol és bármikor végigcsinálhatsz… hiszen nem kell hozzá más eszköz, csak a saját tested!

otthoni_edzes_01.jpg

Otthoni edzésterv

Ha zárva a terem vagy csak más okok miatt nem tudsz lejutni - akkor is van megoldás! Négy hetes otthoni edzésterv, minimális eszköz beruházással!

sajt_testslyos_01.jpg

Ezt ki kell próbálnod! Módosított saját testsúlyos gyakorlatok – haladóknak!

NEMCSAK a saját testsúlyos gyakorlatok rajongói kaphatnak kedvet ezekhez a gyakorlatokhoz - mert lefogadjuk, hogy a "gépen nevelkedett" embertársakat is megizzasztják az alábbi kis feladatok!

jtsztri_edzs_01.jpg

Eddz kreatívan a szabadban! A legjátékosabb feladatok!

Egy jól felszerelt játszótéren számos kreatív, szabadtéri gyakorlatot végezhetünk - íme ezek a mi kedvenceink! Akár futás után, ha épp nem tudsz a terembe elmenni!

otthoni_edzs_05.jpg

Kreatív edzéstippek otthonra - plusz terheléssel!

A következő edzéstervet egy nagyobb utazótáska segítségével roppant hatékonyan elvégezheted – ráadásul a belepakolt motyó segítségével a terhelést is változtathatod!