Házimunka, mint edzés - 1. rész

Egy kis motiváció, hogy ne legyen halál unalmas a ház körüli meló!

Valaki a családból kiadta a feladatot, hogy Te vagy a soros házimunkában? Sebaj, mi megoldjuk! Ha úgy fogod fel a házimunkát, mint egy edzést, akkor egészen szórakoztató tud ám lenni. Csak el ne áruld senkinek, hogy igazából ezt is edzésnek veszed, mert tutira kivered vele a biztosítékot! ;-)

A házimunkát végezni, olyan mint egy alacsony intenzitású cross training. Kicsi ebből, kicsi abból...és észre sem veszed, de átmozgat mindenhol. Vágjunk is bele, elsőként a kertes ház körüli teendőkbe!

Fűnyírás: a legfunkcionálisabb gyakorlat!
Bár már lassan vége a "szezonjának", de mivel a fűnek van egy olyan rohadt idegesítő szokása, hogy kinő minden évben, emiatt hasznos, ha tisztában vagyunk vele, hogy a fűnyíró tolása olyan, mint a "prowler tolás" - vagy ha éppen megfordulunk és húzzuk akkor meg "sled dragging". A "szántolás" és a "szánhúzás" pedig nem hiába népszerű gyakorlatok, hiszen a CrossFit guruk is azt írják, hogy a létező legfunkcionálisabb feladatok közé tartoznak.

Mivel a legtöbb fűnyírónál egy kart kell folyamatosan húzni a működéshez - ez egy biztonsági funkció, ha elengeded, akkor leáll -, emiatt szorító- és erőfejlesztés is! Kinek kell gripper, ha van egy fűnyíród? Konklúzió: a fűnyírás a legjobb full-body gyakorlat a kinti tevékenységek közül.


Fa metszése/favágás: húzódzkodás fejlesztés és "rope workout"
Bár vannak, akik létrát is használnak a feljutáshoz (true arcok egyből másznak), de amikor metszeni vagy éppen legallyazni szeretnéd az ágakat, akkor muszáj leszel úgy kapaszkodni, hogy szinte csak az egyik kezeddel tartod magad, miközben veszettül kaszabolsz a motoros fűrésszel. Tehát terhelést kap a latissimus, a bicepsz és az alkar hajlítói!

A kötéllel végzett "rope workout" rész a favágásnál jön elő, amikor egy kötelet a fához rögzítetek és azt húzva próbáljátok a fa dőlését irányítani, miközben a félrészeg nagybátyád próbálja elvágni tőben. Nagyon jól fejleszti ez is a húzó izmokat. Sőt, amikor dől a fa, akkor az ellentartás során a mozgás egyszerre hirtelen izokinetikussá válik, mert azonos erővel fog egy darabig húzni. Ezt egyik konditermi csigás gép sem teszi lehetővé!

Köztudott, hogy a favágást - főleg bunyósoknál - számos kondíció-fejlesztő edzésen alkalmazzák. Nos, miért választanánk a mesterséges formáját (gumikerékkel és kalapáccsal), ha egyszer van lehetőség itt egy az egyben neki küldeni? Mellizom, elüső fűrészizom, delták és hasizmok edzéséről gondoskodsz, ha nem a láncfűrészt választod, hanem igazi, tökös barbár-macsó gyerek módjára baltával állsz neki a faaprításnak! Ha közben felidézed magadban a Rocky film jelenetét, ahogy Sly nyomja a pajtában, akkor valószínűleg önkéntelenül is mosolyra húzódik a szád és elkezded dúdolni az Eye of the Tiger-t…

Végül a faágak elhordása során javaslom a fej fölött tartott farönkökkel való sétálós kitörést. Én személy szerint csak így tolom minden családi melónál! A "Farmer’s walk", azaz a farmer sétája - amikor mindkét oldalt két súlyt cipelnek - szintén kiaknázható alternatíva a fahordáshoz.

A folytatásban még több agyament ötlet, hogy mivel lehet mókává tenni a ház körüli teendőket.

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

funkcionalis_training_1.jpg

Funkcionális edzés

Az utóbbi években egyre gyakrabban hallani ezt a kifejezést: funkcionális edzés. Mítoszok keringnek közszájon, emiatt láttam értelmét egy pár gondolatnak ezzel kapcsolatban.

edzs_utni_turmix_01_3.jpg

A "betű - gyakorlatok"

A "betű-gyakorlatok" bemelegítésre és a későbbi sérülések megelőzésére egyaránt alkalmas technikák, de egy-egy vállsérülés utáni rehabilitáció részeként is alkalmazhatjuk.

hazimunka_030.jpg

Házimunka, mint edzés - 2. rész

Most itt az idő, hogy igazi minta férj vagy épp feleség legyél! Lássuk, hogy milyen házon belüli tevékenységek közül válogathat a gyakorló sportember! Jöjjenek újabb őrült megoldások az otthoni edzésre!

tolas_06.jpg

Erősember edzés a mindennapokban - 2. rész

A hasznos erőfejlesztő gyakorlatokat illetően bővítsük tovább a repertoárunkat: a szintén nem épp hagyományos vonalat képviselő tolás bemutatásával!

edzs_otthon_01.jpg

Egyszerű és gyors edzésrutin! Bárhol, bármikor, akár otthon is!

Íme egy rövid edzésrutin, amit bárhol és bármikor végigcsinálhatsz… hiszen nem kell hozzá más eszköz, csak a saját tested!

szanhuzas_090.jpg

Hogyan csinálj házilag szánt?

Új témakör! Hogyan csinálhatsz klassz, edző eszközöket otthon, szinte fillérekért!

otthoni_edzes_01.jpg

Otthoni edzésterv

Ha zárva a terem vagy csak más okok miatt nem tudsz lejutni - akkor is van megoldás! Négy hetes otthoni edzésterv, minimális eszköz beruházással!

sajt_testslyos_01.jpg

Ezt ki kell próbálnod! Módosított saját testsúlyos gyakorlatok – haladóknak!

NEMCSAK a saját testsúlyos gyakorlatok rajongói kaphatnak kedvet ezekhez a gyakorlatokhoz - mert lefogadjuk, hogy a "gépen nevelkedett" embertársakat is megizzasztják az alábbi kis feladatok!

jtsztri_edzs_01.jpg

Eddz kreatívan a szabadban! A legjátékosabb feladatok!

Egy jól felszerelt játszótéren számos kreatív, szabadtéri gyakorlatot végezhetünk - íme ezek a mi kedvenceink! Akár futás után, ha épp nem tudsz a terembe elmenni!

otthoni_edzs_05.jpg

Kreatív edzéstippek otthonra - plusz terheléssel!

A következő edzéstervet egy nagyobb utazótáska segítségével roppant hatékonyan elvégezheted – ráadásul a belepakolt motyó segítségével a terhelést is változtathatod!

cipels_04.jpg

Tedd meg ezt a pár lépést az erősebb törzs, kar és trapézizmokért!

Egy gyakorlat több variációját ismerheted meg, hogy még célzottabban fejleszd a törzsed, a trapézizmokat vagy akár a karodat!