Hatékony táplálékkiegészítők a CrossFit edzésekhez

A CrossFit elterjedésével sokan érdeklődtetek, hogy milyen táplálékkiegészítők lennének a leghasznosabbak kifejezetten ehhez az edzésmódszerhez.

Elsőként is: sok (tév)hiedelemmel ellentétben a CrossFit nem egy szimpla köredzés, ahol időre körbe-körbe rohangálnak az emberek és egy vadvízi lazacot is megszégyenítő mozgással törnek felfelé a húzódzkodó rúdon… a CrossFit egy igen összetett és sokrétű módszer, mely a nagy intenzitású feladatsorain túl olyan kemény súlyzós gyakorlatokat is tartalmaz, mint a guggolás vagy elemelés – így az erőt, állóképességet és fokozott regenerációt is szem előtt kell tartani a kiegészítők válogatásánál.

Multivitamin és antioxidáns

Mivel ez az edzésforma is igen nagy igénybevételt ró a szervezetre, így itt sem hiányozhatnak az alapvitaminok. A kimerítő edzések ellen fel kell vértezni az immunrendszert egy kellő hatóanyag tartalmú vitamin-pakkal, mely kiemelt mennyiségben tartalmaz antioxidánsokat. (Esetleg mellé szedhetsz plusz C és E vitamint.) A szabadgyökök felszaporodása és a fáradás elérése bizonyítottan összefügg, így ha az antioxidánsokkal a szabadgyököket "kordában tartjuk", akkor még jobban növelhető a teljesítmény!

16 280 Ft -26% 11 980 Ft
universal_animal_pak_44.jpg
12 580 Ft -15% 10 680 Ft
san_green_supreme_3170.jpg

Fehérje vagy tömegnövelő?

A napi fehérjebeviteltől függően edzés után, illetve a nap közben mindenképp javasolt egy fehérje turmix elfogyasztása. A CrossFit esetén fontos a relatív (a saját testsúlyodhoz viszonyított) erő, így nem feltétlenül hasznos rögtön a cukros tömegnövelőkkel betárazni az éléskamrát. Tehát, ha könnyen jön fel rád a zsír, maradj a tiszta fehérje poroknál!

22 180 Ft -23% 16 980 Ft
musclemeds_carnivor_2088_1.jpg
18 280 Ft -19% 14 880 Ft
71mht2txz2l_sy550_.jpg

Kreatin szerepe a CrossFit edzésnél

A közhiedelemmel ellentétben a CrossFit során bizony igen fontos faktor a maximális erő, az anaerob munkavégzés, illetve a szettek közötti gyors regenerálódási idő, így a nagyobb és erőteljesebb munkavégzés érdekében célszerű kreatint használni. A megfelelő tápanyagbevitel mellett már vannak a piacon olyan designer kreatinok, melyek nem okoznak vízvisszatartással járó felesleges súlynövekedést.

19 880 Ft -20% 15 880 Ft
animal_pump.jpg
15 980 Ft -10% 14 380 Ft
muscletech_creakic_hardcore_180.jpg
14 780 Ft -15% 12 580 Ft
bsn_cellmass_2_0_485.jpg

Béta-alanin - a savasodás ellensége!

Beta Alanine a "savasodás" legnagyobb ellensége! A gyakorlatsorok kitartó végrehajtásához, a savasodás kitolásához mindenképp javasolt egy béta-alanin tartalmú kiegészítő. Önmagában 4-6 grammot szedj elosztva a nap során.

Energizálók

A koffeines energizálók túlságosan is megterhelik a szervezeted, így inkább a ginsenget szoktam javasolni, ha kell egy kis "löket". A ginseng nem csak a szellemi és a testi teljesítményt is serkenti, de az immunrendszert is erősíti! Ezen felül javítja a tüdő munkájának hatékonyságát és növeli az oxigénfelvételt - sőt egyesek úgy találták, hogy az izmok működésére, azok energia-felhasználására is kedvező hatással van.

BCAA

A BCAA nemcsak a katabolizmust hívatott megelőzni, hanem intenzív fizikai munka során az izomzat képes a BCAA aminosavakat energianyerő folyamatokban is felhasználni, ennek köszönhetően a BCAA aminosavak energizáló hatásúak. A BCAA másik hihetetlenül hasznos tulajdonsága, hogy képes kitolni a fáradság kialakulását. A pontos adag mindenképp a felhasználó testtömegétől, céljától (és persze pénztárcájától) is függ. Egy alkalommal 5-10 grammot vigyél be, és ezt a mennyiséget vidd be naponta 2-5-ször!

23 280 Ft -15% 19 780 Ft
animal_nitro.jpg
8 680 Ft -15% 7 380 Ft
dymatize_recoup_345.jpg
14 280 Ft -18% 11 680 Ft
71hnd7_y4pl_sy606_.jpg

Ízületvédelem

A legtöbb komplex ízületvédő hatóanyag összetétele az MSM-Glukozamin-Kondroitin szenthármasán alapszik. Ez a kombináció kitűnő megoldás a prevencióra, de persze ennél komplexebb ízületjavító készítmények is vannak, melyek a már kialakult komoly problémák esetében is képesek segítséget nyújtani, természetes fájdalomcsillapítókkal és gyulladáscsökkentőkkel vannak felszerelve.

14 080 Ft -22% 10 980 Ft
universal_animal_flex_44.jpg
4 980 Ft -16% 4 180 Ft
dymatize_joint_tech_600.jpg

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
Kedves Szilvi! Nagyon hasznos a cikked, köszönjük az összefoglalót! Én régóta használok fehérjeporokat, BCAA-t és alacsonyabb árkategóriás multivitaminokat. BCAA TST porállagú (ízesített) aminosavat edzés közben szoktam inni, a fehérjét edzés után, és étkezés utáni desszertként fogyasztom, vagy munka közben, étkezéseim részeként.
Egy isiászként diagnosztizált hosszabb mozgáskorlátozottság után egyre több gondom lett az ízületeimmel, főleg a csípő- és térdízületeim fájnak, jelenleg az egyik térdem annyira, még a lépcsőzésben is korlátoz. Hónapok óta nem edzek, viszont reménykedem a mielőbbi gyógyulásban, és a fokozatos visszatérésben az edzéshez. Szeretnék újra a régi lenni, és a cikkben kiemelt termékek/terméktípusok használatát is komolyan fontolóra veszem. A cikked említi, hogy kialakult problémákra is kínálnak ízületerősítő kiegészítőket a forgalmazók: tudnál kiemelni közülük párat számomra? Illetve ezeken a termékeken kívül mit gondolsz, milyen egyéb táplálékkiegészítők lehetnek fontosak a lábadozásom alatt? (Ca-Mg, B/D/C-vitaminok, zsírsavak, glutamin - ilyesmikre gondolok :) ) Előre is köszönöm a segítséget. Üdv, és jó edzést mindenkinek :)
2017-01-11 11:47:32
Szia! Itt egy összefoglaló cikk: http://www.fitbuilder.hu/cikk/Izuletvedot-de-melyiket.html itt szerintem megtalálod a válaszokat, illetve a termékeket! Az Animal Flex-et dícsérik nagyon, én azt ajánlanám a többi közül. Vitaminok, omega3 mehet - ahogy a cikkben is benne van!
Tőke Szilvia | 2017-01-15 07:06:17

Kapcsolódó cikkek

vitamin_012_1.jpg

Vitaminok az izomláz ellen.

Számos kutató (izom)lázasan próbálkozott felderíteni, hogy vajon mely vitaminok, illetve kiegészítők lehetnek hatékonyak az izomláz csökkentésében. Nézzük meg mire jutottak!

multivitamin.jpg

Tegyük meg a minimumot a maximumért.

Bármi is a célod, csak szilárd alapokra lehet építkezni. És ez a szilárd alap valami olyan táplálékkiegészítő kombinációt takar, melyet mindig, mindenkinek, minden célhoz ajánlunk.

tolas_01_2.jpg

Béta-alanin

A Béta-alanin nem csak a testépítők, erőemelők és állóképességi sportolók körében népszerű, hanem egyszerűen azon hobbisportolók számára is kiváló, akik növelni szeretnék a teljesítményüket és egy izmosabb formára vágynak.

fehrje_stihez_01_2.jpg

A nagy kihívás: Hogyan válasszak proteint?

Kezdőként elég hamar meghozzuk a döntést: bizony nekünk is kell egy vödör protein! De a sok-sok lehetőség közül vajon melyik lesz számodra az ideális? Most segítünk dönteni!

edzs_utni_turmix_03_3.jpg

Kapcsold a regenerációt magasabb fokozatra!

Az edzettséget és a túledzettséget egy nagyon vékonyka határvonal választja el egymástól, amin könnyű átbillenni. Emiatt is kiemelkedően fontos, hogy milyen kiegészítőkkel támogatjuk meg a szervezetünket az edzést követően!

aerobik_01.jpg

Táplálékkiegészítő útmutató az aerobik edzések fanatikusainak

Ha inkább az aerobik, illetve más állóképességet igénylő órák felé húz a szíved – akkor sem maradsz kiegészítők nélkül! Kiegészítő-tippek, hogy mindent elsöprő intenzitással tudd végignyomni az órákat, a fáradságot elfelejtve!

tomegnovelo_vagy_feherje_02.jpg

Melyiket válasszam: tömegnövelőt vagy fehérjét?

Hogy mindenkinek rend legyen a fejében, nézzük meg, mi a különbség a fehérje és a tömegnövelő használata között, mire jó a fehérje, illetve, hogy kell-e Neked egyáltalán tömegnövelő por!

a_sulyzos_edzes_kuzdoes_massportokhoz_01.jpg

A súlyzós edzés küzdő (és más) sportokhoz: előny vagy hátrány?

Tatamiról az edzőterembe? Tévhitek, problémák és megoldási kísérletek: gyorsaság, robbanékonyság és erőfejlesztés súlyzós edzéssel!

allokepesseg_04.jpg

Speciális kiegészítő kombinációk a tornádó erejű állóképességért!

Mivel számos sportágban kiemelten fontos a megfelelő szufla és állóképesség, így nézzük meg, milyen kiegészítők segíthetnek abban, hogy mindent elsöprő intenzitással tudd teljesíteni a célod!

11.jpg

Állítsd össze a saját NO-fokozó, edzés előtti energizálódat – stimulánsok nélkül!

Energia, NO-fokozás, bedurranás az edzéshez... stimulánsok nélkül?! Igen, erre is van megoldás! Ha egészségügyi-, illetve más okok miatt kerülöd a pörgetőket, de szeretnél egy kis plusz löketet... akkor ez a cikk Neked szól!

sszetev121.jpg

BCAA-t, de melyiket?

Az egyik por, a másik kapszula, ez itten cseresznyésen pezseg, a másikban van még más okosság is… nem beszélve az árak közötti különbségről… vajon ez csak a márka miatt jelentős, vagy tényleg annyival többet tud? Most kiderül!

musclepharm_02.jpg

MusclePharm: kiegészítők harcosoknak, atlétáknak, hobbisportolóknak!

Rendhagyó módon most nem egy konkrét terméket, hanem egy márkát szeretnék Nektek bemutatni.

Legyél erősebb és gyorsabb: érvek a béta-alanin mellett!

Szeretnél erősebb és gyorsabb lenni? Több ismétlést végrehajtani, jobban bírni szuflával - úgy hogy a fáradság nem áll rögtön az utadba? Egyszerű és nagyszerű kiegészítőt mutatunk!

kelle_az_atlag_embereknek_is_a_szelsoseges_terheles_04.jpg

Kell-e az átlag embereknek is a szélsőséges terhelés?

Nyereségek és felmerülő kockázatok tekintetében is megvizsgáljuk az alábbi kérdést: vajon minden esetben megéri szélsőséges terheléssel edzeni?

kalcium_03.jpg

Két kiegészítő, hogy törhetetlenül juss előre!

Két nagyon fontos kiegészítőről szeretnénk beszélni a csontok kapcsán, melyek használatával olyan törhetetlen csontjaid lesznek, mint Hugh Jackmannek az X-men filmben!

kreatin_023.jpg

Kreatin-monohidrát használati kisokos

Ismét a beérkező kérdésekre szeretnék választ adni egy cikkel – mivel úgy látom, hogy sok kezdőbb sportoló számára még komoly hiányosságok és végeláthatatlan kérdések sorozata merült fel a kreatin és használatát illetően.

zletvdt_de_melyiket_02.jpg

Ízületvédőt, de melyiket?

A mai cikkben megmutatjuk, hogy mire figyelj, ha ízületvédő vásárlásra vetemednél!

Vitaminrabló betegségek és szokások: kinek kell több C-vitamin?

Vajon Te is azon személyek közé tartozol, akiknek emelt szintű c-vitamin bevitel szükséges? És ha igen, akkor vajon mennyi lenne az optimális adag?

llkpessgi_sport_s_a_slyz_01.jpg

Állóképességi sportolók és a súlyzózás: szükséges nekik is?

Vajon egy hosszú távon teljesítő állóképességi sportolónak előny vagy hátrány a plusz súlyzós edzés? Most megnézzük mind a két oldalt: pro és kontra!