Hasizom monológok: mi a valóban hatékony has edzés titka?

Mivel mai napig a hasizom edzés a legolvasottabb és leginkább keresett téma emiatt újdonságot írni a témáról már meglehetősen nehéz. Majdnem mindenki - az átlag embertől az akciósztárokon át a profi sportolókig - arra vágyik, hogy jól látható, definiált és karcsú dereka legyen. Valamiért az egészséget is azzal kötjük össze, hogy minél alacsonyabb valakinek a zsírraktára derék tájon, annál jobb - még akkor is, ha orvosi értelemben egy minimális "fókazsír" indokolt lenne.

Szükséges-e specifikusan a hasizmokat edzeni?

Nagyon erős hasizmok fejlődnek ki azoknál az erősportolóknál, akik az edzéseik során olyan komplex gyakorlatokat végeznek, mint a felhúzás, mellre vétel, vagy éppen guggolás - mindez anélkül, hogy állandóan csak speciális, kifejezetten a hasizmokat megcélzó 20-30 perces edzésblokkokat iktatnának be.

2011-es tanulmányban írják, hogy azok a női sportolók, akik alacsony ismétlésszámú, ugyanakkor valóban nehézsúlyokkal történő edzést végeznek, azok sokkal nagyobb izomtömeggel rendelkeztek derék tájon, mint a hagyományos fitnesz edzés jellegű izolációs has gyakorlatokat végzők. 

Ezen túl a nehéz súlyokkal edzőkkel szemben a másik csoportnak leginkább csak egyenes hasizma volt megerősítve, addig a másik csoportnak a külső- és belső- hasizmai is szemmel láthatóan, illetve műszeresen mérve is nagyobbak voltak. Ez amolyan természetes hatása annak, hogy a testalkalmazkodik a terheléshez - mivel egy ilyen izomzat sokkal stabilabban tartja a gerincet!

Köredzés terv a maximális eredményekért!

A medicin labdával végzett törzs edzés szerencsére nagyon népszerű napjainkban. A hosszúra nyúlt bevezető után nézzünk egy olyan köredzést, amivel ha kiegészíted a felhúzós-elől guggolós-áthúzós edzést, akkor valóban még egy utolsó nagy rohamot adhatsz a dolognak.

A gyakorlatok között ne tarts szünetet. Ismételd mindegyiket 10-szer, ami két oldalas, azt pedig végezd mindkét oldalra 10-10 ismétlésben!

Favágás: A labda magas tartásban, enyhén hajlított térddel csapd a labdát a padlóhoz.

Diagonális favágás: rézsútos mély tartásból a labdát dobd a falhoz az ellentétes oldali vállad felett.

Kitörés és törzsfordítással: Álló helyzetből hátralépsz kitörésben, miközben a mellső középtartásban tartott labdát oldalra fordítod.

Guggolás nyomással: Tartsd a labdát a mellkasnál, és guggolj le, majd állj fel de most a  labdát ne fej fölé, hanem magad elé nyomd ki, mintha passzolni akarnád valakinek.

Törzsforgatás: A labdát enyhén hajlított karral tartsd a pár centire a mellkasod előtt, a terpesz kicsivel szélesebb, mint a vállad.Mintha a labdát el akarnád dobni a hátad mögött oldalra, lendületesen vidd hátra, majd vissza az ellentétes oldalra.

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

hasizom.jpg

HASznos kérdések – Te miért hasazol?

Egy szépen kidolgozott hasizom esztétikailag is egy igazi gyöngyszem - de ezenkívül a hasfalunk bizony számos más funciót is ellát, amivel nem árt tisztába lenni.

hasizom_2.jpg

További HASznos kérdések: Miért nincs még mindig kockás hasizmom?

Hasprések, felülések, TV-shopos hülyeségek végtelen sora után még minidig értetlenül kérdezed: Miért nincs még mindig kockás hasizmom?! A választ most megkapod a cikkben!

core_hasizom.jpg

Hasizom edzés felpörgetve

A hasprések ideje lejárt! Ismerkedj meg a középső szekciót erősítő legújabb edzés trükkökkel és javaslatokkal!

hasizom_1.jpg

Gyakori hibák a hasprés során

A hasizom edzése roppant egyszerűnek tűnik, azonban ha nem figyelünk a részletekre, akkor egy csapásra könnyen olyan mozdulatokat fogunk elővarázsolni, mely a legtöbb gerincspecialista rémálma lehetne.

medicinlabda_gyakorlatok_6_1.jpg

Has edzési tabuk

A hasizom edzés - vagyis inkább már törzs edzés - brutálisan új útjai! Gyakorlatok, melyek garantáltan új értelmet nyer az eddigi has-tréninged!

vall_1.jpg

Szösszenetek a has edzéséről

Nem csak esztétikus, hanem hasznos is a hasizom! Tudd meg, miért is kell VALÓBAN gondot fordítani a hasedzésre!

edzs_kis_sllyal_04_1.jpg

A válasz az örök kérdésre: Hogyan lehet kockás hasizmom?

Reméljük ezúttal sikeresen kivesézzük a témát: íme az egyetlen, igaz út, ami a kockás hashoz elvezet! 7 lépés teljesítésével akár Te is eljuthatsz a vágyott formáig!

trzs_02.jpg

"Killer - core" köredzés

A végtelenbe nyomott hasprések ideje lejárt. Végezd el inkább az alábbi kis törzserősítő rutint – melynek gyakorlatait úgy válogattuk össze, hogy akár otthon is kivitelezhesd!

dita_012.jpg

Mit ehet a Moho Sapiens, ha diétára adja a fejét?

Diétás sorozatunkat folytatásában megadjuk a választ a másik nagy kérdésre: mit ehet az a moho sapiens, aki végre diétára… sőt mi több!... életmódváltásra adta a fejét?

hasprs_01.jpg

Haspréselni hasznos, ciki... vagy veszélyes?!

Sokszor vita tárgya a hasprés... Hasznos vagy csak ciki, izolációs gyakorlat? Egyáltalán nem veszélyes? Nem okoz gerincsérvet? Sok-sok kérdés, aminek próbálunk pontot tenni a végére!

hasazs_03.jpg

Hasazás: mit tud és mit nem?

Sok félreértés kering a hasedzés körül: van amire azt hisszük, hogy képes... és van, amiről nem is sejtjük, hogy képes! Tisztázzunk le mindent!

harangozas_07.jpg

Nehéz ellenállások a magas ismétlések helyett - a hasizmoknál is!

Ki mondta, hogy a hasizmot csak a végtelenbe nyomott, több száz ismétléses hasprésekkel lehet edzeni?! Próbáld ki két hasizom-edzésprogramunkat - és Te magad is meg fogsz döbbenni a különbségen!

veszlyes_has_gyakorlatok_01.jpg

Hasizom gyakorlatok, amiket NE végezz... amennyiben épp derekat akarsz!

Három "derék-gyilkos" hasizom gyakorlat, melyeket nem ártana fekete listára tenned!