Hasizom edzés felpörgetve

A core izmok edzése, a használható funkcionális erő szempontjából.

Amikor olvastam kolleginám írását a hasprésről (Hogyan préseljünk ki legalább egy szabályos hasizom gyakorlatot) úgy éreztem muszáj egyszerűen kiegészítenem, amit a kérdéssel kapcsolatban látok.

Kezdésnek a hasprés valóban feszesíti kicsit erősíti a hasizmot, de hosszútávon kevés! Ráadásul a core vagy törzs izmok edzésének nem szabad kimerülni a "kocka hajhászásba" mert az egyenes hasizom, ami a jellegzetes hat kockát adja csak egyike ezeknek a testet körülölelő izomcsoportnak, és mint tudjuk egy lánc olyan erős mint a leggyengébb láncszeme! Pl. egy súllyal guggoláskor a törzsed ereje tartja meg a törzsed, hogy a súlyzó rá ne préseljen a térdeidre, ez nagy súlynál elképzelhetetlen erős has és derék nélkül... Tovább megyek: kiépítheted a világ egyik legjobb súlyemelő övét egy erős és funkcionális hasizom formájában.

Furcsán méregetnek ha hasizom gyakorlatoknál többnyire súlyokkal dolgozok. Az a dogma, hogy "a hasat így nem kell edzeni". Csak azt nem tudom miért? Igazság szerint a hasizmoknak az izomszövete semmiben nem tér el bármelyik másik izométól.  Kérdezem én, a hátad, a melled vagy bármidet edzed ultra magas ismétlés számmal és minden nap szinte? Nem. Akkor miért edzenéd máshogy? Olyan emberek akik már túl vannak a kezdő szinten, nagyok és erősek akarnak lenni, azok miért választanak olyan gyakorlatokat ami csak kicsit tonizálja az egyenes hasizmot, de a többi izomért alig tesz valamit.

A legnagyobb mítosz a brutálisabb has gyakorlatok ellen, hogy majd megvastagszik a derekad. Igazából akik ezt terjesztik azoknak azért vastag a dereka, mert fel vannak kokszolva (úgy értem anabolikus szteroidokat használnak) amitől ugye nem csak az izom nő meg, hanem a belső szervek is. Ezt a jelenséget amikor a szteroid készítményektől felpüffednek a belső szervek, ezt angolul roid guts-nak (szó szerinti fordításban szteroid bélnek) nevezik. Ha nézel verseny testépítőket, akkor emiatt van jókora dagadó hasuk, ami bár izmos, de belűről nyomják ki a hormonális szerektől megdagadt belső szervek. Ezek a fickók szerinted akarnák erősíteni még ezt? Naná, hogy nem. Ezért találták rá ki ezt az izolációs gyakorlatot, a has prést. Fura, de én évek óta edzek ellenállással (felülések tárcsákkal), használok teljes mozgástartományban függeszkedésből lábemeléseket,  és olyan átlag gyúrós számra idegen statikus gyakorlatokat, mint a kitartott alkartámasz (más néven plank). De mégsem vastag a derék körméretem, ellenben sportban amikor valódi erő kell, akkor bírja az ütést, tudja emelni a lábam rúgáshoz, vagy akár ugráshoz, gátfutáshoz. Tartja a belső szerveimet. Tehát core izmok azt teszik ami a funkciójuk. Csavarják, döntik, hajlítják a felsőtestem emelik a lábam, és nem csak a saját szórakoztatásomra gyönyörködök benne a tükörben.  A folytatásban jön néhány kemény vonalas törzs gyakorlat leírása!

Gil / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

hasizom.jpg

HASznos kérdések – Te miért hasazol?

Egy szépen kidolgozott hasizom esztétikailag is egy igazi gyöngyszem - de ezenkívül a hasfalunk bizony számos más funciót is ellát, amivel nem árt tisztába lenni.

vall_1.jpg

Szösszenetek a has edzéséről

Nem csak esztétikus, hanem hasznos is a hasizom! Tudd meg, miért is kell VALÓBAN gondot fordítani a hasedzésre!

statikus_hid_04.jpg

Statikus hídtartás

edzs_kis_sllyal_04_1.jpg

A válasz az örök kérdésre: Hogyan lehet kockás hasizmom?

Reméljük ezúttal sikeresen kivesézzük a témát: íme az egyetlen, igaz út, ami a kockás hashoz elvezet! 7 lépés teljesítésével akár Te is eljuthatsz a vágyott formáig!

amikor_azt_hiszed_hogy_pntek_van_de_rjssz_hogy_mg_csak_cstrtk.jpg

Az igazán rejtélyes X-akta: hogyan lehet VALÓBAN hatékonyan lefogyni?

Döntsd el, hogy mit akarsz: megnyugtató hazugságokban és tévhitekben élni, vagy végre elérni az álom testalakodat? Ha az utóbbi, akkor szedjük szépen össze magunkat és a legfontosabb alapokat a valóban hatékony testsúlycsökkentéshez!

hasizom_02_1_1.jpg

Felülés

Valószínűleg ez a létező legismertebb hasizom fejlesztő gyakorlat, így nézzük meg a pontos kivitelezését!

hasprs_01.jpg

Haspréselni hasznos, ciki... vagy veszélyes?!

Sokszor vita tárgya a hasprés... Hasznos vagy csak ciki, izolációs gyakorlat? Egyáltalán nem veszélyes? Nem okoz gerincsérvet? Sok-sok kérdés, aminek próbálunk pontot tenni a végére!

hasazs_03.jpg

Hasazás: mit tud és mit nem?

Sok félreértés kering a hasedzés körül: van amire azt hisszük, hogy képes... és van, amiről nem is sejtjük, hogy képes! Tisztázzunk le mindent!

haskerek_07.jpg

A hasizom

A hasizom az emberi testen nem csupán gusztusos kis dekoráció, hanem bizony a vázizomzatunk egyik élettanilag meghatározó izomcsoportja. Emiatt a has edzése nemcsak esztétikai szempontból fontos, és nem is lehet néhány odavetett haspréssel letudni.

harangozas_07.jpg

Nehéz ellenállások a magas ismétlések helyett - a hasizmoknál is!

Ki mondta, hogy a hasizmot csak a végtelenbe nyomott, több száz ismétléses hasprésekkel lehet edzeni?! Próbáld ki két hasizom-edzésprogramunkat - és Te magad is meg fogsz döbbenni a különbségen!

veszlyes_has_gyakorlatok_01.jpg

Hasizom gyakorlatok, amiket NE végezz... amennyiben épp derekat akarsz!

Három "derék-gyilkos" hasizom gyakorlat, melyeket nem ártana fekete listára tenned!

hasizom_02.jpg

Hasizom monológok: mi a valóban hatékony has edzés titka?

Hasznos kis gondolatok következnek a hasizom edzéséről - a végén egy bónusz edzéstervvel, mellyel valóban hatékonyan erősítheted a középső szekciót!