Három ritka, pedig hatékony!!! farizom gyakorlat.

A farizom és a láb edzése a férfi szekciónál kimerül (jó esetben, ha egyáltalán van láb nap…) guggolásban és pár lábtolás-combhajlítás gyakorlatban. A lányok néha kicsit túlspirázzák, és felesleges lábemelgetésekkel és tárogatásokkal teszik tele az edzést, ami nem feltétlenül éri el a célját…

A következőkben három olyan gyakorlatot mutatok, melyeket talán még nem is végezted teremben, pedig roppant hatásos a feneked fejlesztésére… igen, pasiknak sem a nagy kar és a mell az egyetlen csajozós "terület"…. ????


Mély - kábeles áthúzások


Igen, a csigás szerkezetet a láb edzésre is lehet használni!

Kiinduló helyzetben állj vállszélesnél kicsit nagyobb terpeszben. A lábak térdben hajlítva és a hát egyenes. Kell hozzá egy tricepsz lenyomó kábel, amit majd fogjuk a két lábunk közt, tegyünk egy lépést előre, csak annyira, hogy a lapsúlyok elemelkedjenek. A térdek enyhe hajlításával vidd hátra a feneked addig, amíg a lapsúlyok érintenék egymást, és teljes megnyúlást nem érzel a lábadban. Innen a farizom megfeszítésével és a karok ereje nélkül, pusztán a farizom erejével egyenes állásig emelkedünk törekedve arra, hogy a mozdulat során a térd nyújtása-hajlítása minimális legyen. 

Ha bővebben érdekel, van pár cikkünk a száodra a témában:

Mély kábeles áthúzások: 4 ok, amiért ki be kell venned az edzésedbe!

Mély - kábeles áthúzások


Hack gépes guggolás - fordítva


Az eredeti verzióval szemben itt nem a hátadat nyomod a támlának, hanem fordítva beállva kapaszkodsz a gépbe - ha olyan a gép szerkezete, akár a homlokoddal kitámaszkodva. 

Lassan megindítva a mozgást, ereszkedj le a guggolás alsó pozíciójáig. Előnye, hogy a súly elől van fixen tartva, így hátra tudod vinni a súlypontod: kevésbé terheli a térded, mélyebbre tudsz lemenni és a farizom jobban aktiválódik!

Normál Hack gépes guggolás.


Combhajlítás labdán - egy lábbal


Ez nemcsak a farizmot, de a combhajlítót is keményen megdolgoztatja! Haladóknak való opció, akik a kétlábas verziót már tökélyre fejlesztették! Szóval! Helyezkedj el a talajon a hátadon fekve a következőképpen: fejed és vállaid legyenek a talajon, karjaid a törzsed mellett. Egyik lábad a labda tetején, a másik lábat a földtől elemelve, magasba nyújtva tartod. Emeld fel a csípőd, és a térd behajlításával a sarkaddal húzd a labdát magad alá úgy, hogy törzsed egyenes maradjon. Néhány másodpercig tartsd ki a pozíciót, majd lassan engedd vissza magad a kiinduló helyzetbe. 

Lábhajlítás Fitball labdán

Remélem mindenkinek tudtunk valami kis érdekes aprósággal szolgálni, és érdekesebbé tenni az amúgy is hőn szeretett és várva várt láb-edzését!


Szilvi / FitBuilder TEAM

Ha diéta/étrend tervezés terén személyre szabott segítséget szeretnél, vagy személyi edzést-edzéstervet szeretnél, keress bátran: szilvi.toke@gmail.com

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

felhzs_0201_1.jpg

A combhajlítók a farizom erejének nevében

Nemcsak a combhajlítók fontosságát tanulhatjátok meg, de egy ritka, de annál hasznosabb gyakorlattal is megismerkedhettek!

hyperextention_fenekre_01.jpg

Felhomorítás farizomra

fenek02_2.jpg

A farizom

A következőkben megmutatjuk, hogy melyek a leghatékonyabb alap és kiegészítő gyakorlatok, melyekkel formás és izmos feneked lesz!

guggols_klinika_02.jpg

Guggolás-klinika: Tipikus hibák és a mögötte álló okok

Nemcsak azt nézzük meg, hogy melyek a tipikus hibák a guggolásodnál, hanem arra is választ kapsz, hogy milyen testi problémák állnak ennek hátterében!

farizom_02.jpg

Farizom: a lusta óriás?!

Bizony, a sok üléstől nemcsak Te, hanem a hátsód is "ellustulhat", így csökkentve a láb edzéseid hatékonyságát...íme pár tipp, hogyan aktivizáld a farizmokat!

fenk_010_1.jpg

Lábemelés farizomra

Ez a gyakorlat kissé kétes érzelmeket vált ki belőlünk. Egyfelől koncentráltan, megfelelő terheléssel végezve valóban igénybe veheti a farizmot érdemlegesen, de sokan kissé túlbecsülik a feladatot… mindenesetre adunk róla egy pontos leírást, és néhány tippet-trükköt is, amivel valóban többet is érsz vele, mint egyszerű időpocsékolás!

fenek01.jpg

A farizom edzés három nagy hibája

Ahogy a kockás has kérdéskörben, így a fenék edzés során is vannak hatalmas és alapvető hibák, melyek gátolhatnak abban, hogy elérd azt, hogy számtalan szem szegeződjön a hátsódra… Nézzük ezeket gyorsan sorra!

farizom01.jpg

4 hetes haladó farizom program nőknek - 1.rész: Maximalizáld a farizom munkát!

A legtöbb csaj egyértelműen jó feneket szeretne elsősorban, minden más csak ezután jön: még a hírhedt "belső comb" és "kockahas" is csak dobogósak a fenék után. Úgy gondoltuk, hogy ideje egy olyan programnak, ami kellően hatékony!

farizom02_1.jpg

4 hetes haladó farizom program nőknek - 2. rész: Íme, az edzésterved!

Ne feledd, van még 8-10 heted, mire meg kell mutatni a hátsód, itt az ideje felkészülni erre!