Három különleges tápanyag, ami segítheti a diétád!

A hosszas diétát kétféle embertípus tudja könnyen tartani. Akinek bivalyerős az akarata, még a másik az igazi túlélő… ösztönösen mindig megtalálja a kiskapukat, ahol olyan cselek birtokába jut, mellyel szinte minden étel többé-kevésbé átalakítható a kalória csökkentett preferenciáinknak.

Most pár olyan ételtípus felfedezésemet szeretném Nektek bemutatni, melyek abszolút nem elterjedtek, mégis olyan jó fejek, hogy könnyedebbé teszik az alacsony kalóriával, moderált tápanyagbevitellel megkínzott kis életünket… vagyis ételünket...

Sörélesztő pehely

A sörnél talán felcsillant a szemed, aztán most mégsem tudod hová tenni a dolgot, mi? Ez tulajdonképpen nem más, mint egy inaktivált élesztő - pehely formátumban, vagyis nem alkalmazható tészták megkelesztéséhez, viszont! Sörélesztő pehely igazi gasztro-kuriózum a vega és a nyers konyhákban - sőt, szerintem a sajtra kiéhezett diétázók is hamarosan rácuppannak: mivel elég kellemes – a hagyományos élesztőre közel sem emlékeztető – parmezán sajtos íze van. Szóval diétázó sajtimádóknak kötelező!

Ezen kívül a sörélesztőnek magas a fehérje koncentrációja, vitaminokban -főleg a B-vitamin fajtái-, ásványi anyagokban és nyomelemekben gazdag. Nagyban hozzájárul a haj, a körmök és a bőr egészségéhez – talán pattanásos korotokban Titeket is üldöztek drága felmenőid az élesztő-galacsinokkal? :D

Használata: szórd bele vagy rá az amúgy sajtot megkövetelő ételedbe! Nem vicc, legutóbb már a spagetti, pizza tészta, sós muffin tetejére is ez ment! Amúgy kis joghurttal sajtszószt is varázsolhatsz belőle, de csak simán a pirítóst vagy a salátákat is feldobja! Arra figyelj, hogy önmagában ne csipegesd, mert úgy nem feltétlenül jön ki az íze… inkább a fenti ételvariációkban teszteld!

Útifű maghéj

Az útifű maghéj egy rostfajta, mely saját tömegének többszörösét is képes magába szívni, ezáltal bármilyen folyadékot képesek zselésíteni. Csökkenti az éhségérzetet, hasznos kiegészítője lehet egy fogyókúrának is.

Ezt többféleképpen ki tudjuk használni a diétás-konyhában. Főzelékek, levesek, szószok sűrítésére is kiváló. Sok egészségtelen összetevőt spórolhatunk ki vele praktikus könnyedséggel, és így nem csak gyorsabban és egyszerűbben elkészíthetjük az ételeinket, de sokkal kalóriaszegényebb (és rosttal gazdagabb) lesz, mint a hagyományos esetben!

Nem szükséges összeforralni a folyadékkal, hidegen is tökéletesen működik – ezt a zseniális tulajdonságát amúgy más a nyers konyha kultusz is kiaknázta.

Kendermag liszt

Ne mondja senki, hogy nem gondolok azokra, akiknek a mák is tiltott drog…izé, dolog a diétában! Mert VAN kiút!
Nem kell mást tenni, mint beszerezni a mák ízre és állagra nagyon hasonlatos, szintén addiktív hangzású társát, a kendermag lisztet! A kendermag liszt a paleo lisztekkel tört be a bioboltokba (szóval nem lehetetlen beszerezni), ízre nagyon emlékeztet a mákra, viszont tápértékben némileg kedvezőbb: kevesebb zsírt, viszont több fehérjét és rostot tartalmaz! Ja, és az ebédhez fogmosó-szettet sem kell csomagolni.

Íme egy rövid, makrotápérték összehasonlítás:

Mák: 537 kcal; 20,5 g fehérje, 24 g ch, 38,2 g zsír, 5 g rost
Kendermag liszt: 302 kcal; 32 g fehérje, 6 g ch, 11 g zsír, 26 g rost

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

ha_nincs_keznel_a_shaker_02.jpg

Ha nincs kéznél a shaker...

sti_02.jpg

Edd ezt, és ne ezt! Lisztmentes sütés-tippek!

Így készülnek a "gyúrós-sütijeink"! :) Pár hasznos és ötletes tipp, hogyan szanáld ki a fehér lisztet a receptedből... és alkoss egy szénhidrátban akár jócskán szegényebb finomságot!

rizs_helyett_04.jpg

Edd ezt rizs helyett! Top 5 FitBuilder kedvenc!

Most ellenszegülünk a csirke-rizs mantrával, és megmutatjuk, hogy opcionálisan milyen (kevésbé) ismert szénhidrátforrások állnak rendelkezésünkre!

22.jpg

Gyúrós konyhatitkok: sütés-főzés fehérjével?

A fehérje kulacson túli életét általában egy kérdés szokta beárnyékolni: "Nem teszi tönkre a fehérjét, ha főzünk/sütünk vele?" Most megtudod a választ!

dits_kret_04.jpg

Az igazi diétás konyha trükkök!

Egyszerű, mégis tökéletes lehetőségeket mutatunk diétázóknak, akik a hús köré ültetett száraz aljnövényzetet már unják, és valami más, nedvdúsabb komponensre vágynak. Ezek olyan tippek, melyekkel valóban komoly kalóriáktól tudod magad megkímélni!

dits_sti_titok_05.jpg

A nagy diétás süti-trükk!

Ritka az olyan diétás süti, amiből akár több kockát is betolhatunk, mégse kell miatta másnap több órán át róni a büntető kardió-köröket... de megoldás talán most is van! Diétás süti-trükk!

fehrje_stihez_01.jpg

A tökéletes proteines süti nyomában: melyik proteintől lesz a legjobb a recept?

Aki proteines sütiket, palacsintákat gyárt(ana) a konyhában, annak kötelező cikk!

dits_lisztek_03.jpg

Ne hagyd magad átverni: a diétás "csoda" lisztekkel!

A legtöbb diétázó vadul kapkodja le a diétás "fogyi" liszteket a polcról és fizet ki érte nem is kis összeget... de vajon minden esetben megéri?! Utánajárunk!

ditsnak_hitt_telek_07.jpg

Diétásnak hitt ételek

Jöjjön most 9 olyan élelmiszer, mely diétásnak van beállítva, pedig a valóságban jobban gyarapítja az oldaladra a zsírréteget mint Te azt gondolnád!

zab_02.jpg

Mindent a zabpehelyről: miért és miképp ZABáljuk?

A zab olcsó, egészséges, egyszerűen beszerezhető és sokrétűen felhasználható táplálék, mely rengetek konyhai manőveredhez jól jöhet. Bizony, nem csak a reggeli tejsavós kásában állja meg a helyét! Összeszedtünk Nektek 10 okot, amiért edd, és 10 tippet, hogy miképp edd!

protein_recept_01.jpg

Kezdők a konyhában: 5 pofonegyszerű protein recept!

Kezdő gyúrósok, csekély gasztro-múlttal rendelkező sportolók... kérlek fáradjatok a konyhába, és ismerkedjetek meg néhány pofonegyszerű proteines recepttel!