Ha nehezedre esik a folyamatos koncentráció… mentális frissítő sulihoz, munkához, edzéshez!

Hatékony koncentráció a fizikai és szellemi munkához is!

Ugye veled is fordult már elő, hogy délutánra lankadt a figyelmed, nem tudtál koncentrálni, vagy épp már ki is dőltél a monitorodba. Még mielőtt egy nagy adag energiaitallal hígítanád fel ismét az instant kávédat, - próbáld ki inkább a következő természetesebb módját az éber állapot visszaállításának!

Egyik potenciális lehetőség a tirozin alkalmazása. A tirozin más fontos neurotranszmitter (adrenalin, noradrenalin és a dopamin) előanyagaként stimulálja az agyunkat, így csökkentve a fáradság érzetet és elősegítve az éberséget, fokozott koncentrációt és a jobb mentális teljesítőképességet. A tapasztalat szerint kellő mennyiségű tirozin fogyasztásával olyan löketet kap az agyunk, mely átlendít minket a délutáni holtponton.

A tirozin mellékesen amolyan "antidepresszáns" hírében is áll, mivel egyes tapasztalatok szerint a kedélyállapot javítására, a stressz és a mentális kiégés tüneteinek enyhítésére is alkalmas lehet. Ezt se rossz tudni...

Az agyi funkciók másik segítője a Ginkgo Biloba nevezetű növény, mely hosszabb távon serkentheti az agyi vérkeringést. A kutatások szerint növeli az agy oxigénellátottságát, fokozza az erek rugalmasságát - így jótékony hatással lehet a szellemi teljesítőképességre is. Egyes eredmények szerint a szem vérellátottságát is hatékonyan javította – ez pedig szintén nem rossz szempont a folytonosan monitor előtt élő populációnak.

Az egyik legismertebb "csodaszer" a ginseng, melyet már ősidők óta az erővel és az egészséggel kapcsolnak össze. A ginseng nem csak az immunrendszert erősíti, de hatékonyan serkenti a szellemi és a testi teljesítményt is. A kutatások azt mutatják, hogy a ginseng az adrenalin hormon hatásán keresztül éberebb állapotban tartja az agyunkat, fokozza az idegrendszeri működést – így késlelteti a fáradság megjelenését.

A koffein szinte már szinonimája az energiának, így nem is kell annyira bemutatnom. A guarana aktív kémiai hatóanyaga tulajdonképpen maga a koffein, így szintén gyakran használják az energiaszint fokozására. A központi idegrendszer stimulációjával növeli a koncentrációt, csökkenti a fáradságot, ráadásul elősegítheti a zsírok energiaként történő hasznosulását. A guarana más koffein tartalmú összetevőkhöz hasonlóan remegéstt, irritációt, álmatlanságot okozhat – ezért a pontos adagolását tartsuk be, más koffeinforrásokat óvatosan használjunk mellette.

Az acetil L-karnitin (ALC) a karnitin olyan formája, mely könnyedén áthatol a vér-agy gáton, így fokozva az éberséget és a fontos kognitív funkciókat – mint a memória, figyelem, egyéb tanulási képességek.

Ezen kívül egy talán kevésbé ismert összetevő, a DMAE (dimethylaminoethanol)-t szintén használhatjuk a mentális tevékenység fokozására. Az acetil-kolin termelődését elősegítve javítja az ingerület-átvitel folyamatát, így gyorsítja a tanulást, segíti az összpontosítást, a koncentrációt és növeli mentális éberséget.

Az összetevőket külön-külön is beszerezheted, de a gyártók sokszor elég izgalmas kis mentális stimuláló "koktélokat" állítottak össze a szellemi és testi teljesítőképesség növelésére.

Nyílván ezek amolyan plusz kiegészítések, mert a legfontosabb, hogy az egészséges élethez nélkülözhetetlen szilárd alapok ki legyenek pipálva: megfelelő táplálkozás, pihenés, illetve egy alap multivitamin csomag már tökéletes alapot ad a szervezetednek a mindennapi igénybevételnek. Plusz javaslatom, hogy olyan multivitamint válassz, mely gazdag C és E-vitaminokban - illetve a B-vitaminokból is extra adagot biztosít, mely elengedhetetlen a megfelelő agyi működéshez és a stressz káros hatásainak enyhítéséhez, idegbeteg állapotok csökkentéséhez...

A suli, munka, egyéb szellemi nyúzáson kívül a mentális serkentők az edzésen is fontos kiegészítőid lehetnek. Felfrissítenek, energizálnak, növelik a koncentrációt – ami egyik sportban sem hátrány! Az ellenfél, a labda nyomon követése, cselek, passzok, pontos ütések, védések! Agyban mindig ott kell lenni! De elég a súlyzós edzéseket is megemlíteni: a megfelelő agy-izom kapcsolatot vagy épp az erőteljesebb izomösszehúzódást elősegítve juttatnak el minket minél messzebbre az izomfejlődés útján.

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

koffein_02_1.jpg

Koffein

A koffeint stimuláló, élénkítő hatása miatt világszerte ismerik és használják már nagyon hosszú évszázadok óta - emellett az utóbbi évtizedekben nagy karriert futott be a táplálék-kiegészítők piacán is.

aerobik_01.jpg

Táplálékkiegészítő útmutató az aerobik edzések fanatikusainak

Ha inkább az aerobik, illetve más állóképességet igénylő órák felé húz a szíved – akkor sem maradsz kiegészítők nélkül! Kiegészítő-tippek, hogy mindent elsöprő intenzitással tudd végignyomni az órákat, a fáradságot elfelejtve!

zsiros_mitoszok_04_3.jpg

Kardió edzés éhgyomorra

Nézzük meg közelebbről a reggeli kardiót: tippek a zsírvesztésre - az izom maximális megtartása mellett!

mentlis_serkentk_01.jpg

Ha nehezedre esik a folyamatos koncentráció… mentális frissítő sulihoz, munkához, edzéshez!

Még mielőtt egy nagy adag energiaitallal hígítanád fel ismét az instant kávédat, - próbáld ki inkább a következő természetesebb módját az éber állapot visszaállításának!

allokepesseg_04.jpg

Speciális kiegészítő kombinációk a tornádó erejű állóképességért!

Mivel számos sportágban kiemelten fontos a megfelelő szufla és állóképesség, így nézzük meg, milyen kiegészítők segíthetnek abban, hogy mindent elsöprő intenzitással tudd teljesíteni a célod!

energiaital_04.jpg

Az energiaital: barát vagy ellenség?

Nézzük meg, mit mondanak a gyakorlatban az eredmények: vajon az energiaital valóban javítja a teljesítményt a súlyzós edzés, az állóképességi edzés és a maximális erőt igénylő edzés terén is?

amino_koktl_06.jpg

Kerti-party koktélok - testépítő módra!

Készíts kerti-party koktélokat "gyúrós" módra! Amino-Mojito, BCAA-jégkása és diétás gyümölcspuncs zselé... és még több ötlet a cikkben!

koffein_02.jpg

Koffein: a barátod vagy inkább az ellenséged?

Miképp hat a koffein a zsírégetésre? Na és a vérnyomásra? Van-e köze a koffeinnek a rákhoz? Többek között ezekre a kérdésekre is megtaláljátok a választ - a legfrissebb kutatások fényében!