Ha már nincs sok hátra... - Az Alfa kardió háttere

Folytatjuk a küzdelmet az utolsó kilók ellen. Egy kis kitérővel.

Nem is olyan rég átbeszéltük, hogy miért is olyan nehéz az utolsó kilóktól búcsút venni. És akkor most jöjjön az ígért megoldási lehetőség, de előtte vessünk egy rövidke pillantást a dolgok hátterére, hogy később minden mozzanat majd érthető legyen.

Még a relatíve nagyobb súlyfelesleggel rendelkezők számára nem kell trükközni a kardió edzéssel (náluk csak egy az igazán lényeg: legyen elvégezve...), addig az alacsonyabb testzsír százalékkal rendelkező személyeknek már be kell vetni némi módosításokat a makacs zsírok leküzdésében.

Hogy jobban megértsük a módosított kardió program felépítését, tegyünk egy rövid kitérőt a zsírégetés tulajdonképp roppant egyszerű folyamatába.

A zsírégetés maga egyszerű és nagyszerű valóságában három mozzanatból áll.

  1. A mobilizáció: zsírsavakat elő kell varázsolni a zsírsejtekből
  2. A szállítás: el is kell juttatni őket a véráram útján a rendeltetési helyükre
  3. Oxidáció: a megfelelő helyen oxigén jelenlétében elégnek

Tehát a zsírégetéssel folytatott küzdelmünk első lépése mindig a zsírsav felszabadítása - ez a legfontosabb, mivel ha nem tudjuk szépszóval kicsalogatni a zsírsavakat a zsírsejtekből, akkor alaposan meg vagyunk lőve, - ugyanis nem fog tud eljutni azokra a helyekre, ahol felhasználásra kerülne.

A folyamat elsősorban az inzulin és katekolamin hormonok irányítása alatt áll, bár a növekedési hormon, és mások is bele pofátlanodnak a folyamatba. (részleteket idekattintva kaphatsz: ) A katekolaminokról megtudtuk, hogy az alfa- és béta nevezetű receptorokhoz kötődnek - ahol a béta-receptorok fokozzák, az alfa-receptorok gátolják a zsírbontást, - többek közt a zsírszövet lebontásáért felelős kisfőnök, a hormonszenzitív lipáz koncentrációjának csökkentésén keresztül. A dolog még annyiban kiegészítendő, hogy az alfa receptor ráadásul gonoszmód gátolja a noradrenalin felszabadulást (egy negatív visszacsatolási mechanizmussal).

A zsírszövetből előcsalogatott zsírsavak a véráram útján szállítódnak, és a sorsuk kétfelé ágazhat. Kevésbé örvendetes kimenetele a történetnek, hogy visszarakódnak a zsírszövetbe, de vidámabb helyzetben a vérárammal akár olyan helyekre is elutazhatnak, mint a máj vagy az izom - ahol aztán boldogan eléghetnek.

Szép történet. Na de már most hol kezdődnek a gondok?

Már a legelején. A kevesebb súlyfelesleggel diétázó személyeknél már a zsír mobilizáció is problematikussá válhat, ugyanis a fogyás hatására a test már alkalmazkodásba lendül és a zsírsejtekből egyre nehezebb kikönyörögni a zsírsavakat. A baj persze itt sem jár egyedül, ugyanis a zsírsavak szállítása is kétségbeejtő. Ugye mindenki akkor lenne igazán boldog, ha a mobilizált zsírok a véráramban portyázva végre a final station-re, vagyis az elégetés helyére. Ehhez nem lenne rossz az adott zsírraktár jó vérellátás - de sajnos a problémás helyekre ennek ugye épp az ellenkezője jellemző. De még mielőtt azt hinnéd, hogy a makacs zsírrétegtől sem tudsz megszabadulni egy táplálkozástani vagy biokémiai diploma nélkül – itt gyorsan abbahagyom a biológiai rémhíreket, és gyorsan áttérnék a mondanivalónk gyakorlatiasabb részére.

A fenti információkat alapul véve, mi lesz tehát a teendőnk?

Olyan kardió edzést keresni, ahol:

  1. lépésként: maximalizálni tudjuk a zsír mobilizásciót (a nagyobb mértékű katekolaminok felszabadításával és az alfa receptorok le gátlásával) 
  2. lépésként: ha már kikapdostuk a zsírsavakat a zsírsejtekből, akkor ne hagyjuk annyiban a dolgot – szépen terelgessük el őket a végállomásukra, ahol aztán szépen eléghetnek kedvükre.

Hamarosan bemutatjuk azt a programot, ami mindezt lehetővé teszi. A következő cikkünk sztárvendége az alfa-kardió program lesz.

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

lead.jpg

Ha már nincs sok hátra... :)

Most kissé tudományosabb színben, határozott elképzelésekkel, kiegészítőkkel étkezési és táplálkozási ötletekkel szeretnék pár cikken át azoknak segíteni, akiknek már nincs sok hátra... már mint az álom-alakig :)

otthoni_kardi_03_1.jpg

Ha már nincs sok hátra... - Alfa-kardió a gyakorlatban

Olyan kardió programot fogok most bemutatni, melynek segítségével mindenki kegyetlenül lesújthat a mit sem sejtő, utolsó makacs zsírpárnáira.

noi_felsotest_03_1.jpg

Ha már nincs sok hátra... TOP-táplálékkiegészítők az alfa-kardióhoz

1_2.jpg

Útbaigazítás a zsírégető edzés leghatékonyabb irányvonalához.

Vajon Te is a leghatékonyabb edzésformát választottad, ha a testsúly csökkentése lenne a célod? Nézzük sorra a legelterjedtebb zsírégető módszereket... előnyöket és hátrányokat kidomborítva!

alfa_kardio0.jpg

Tapossunk ki egy új utat a zsírégető edzések útvesztőjében.

Minden erőnket összeszedve hozzuk ki az edzéseinkből is a maximumot a leghatékonyabb testzsír csökkentésért cserébe.

termogenikus_zsiregeto_1.jpg

Termogenikus zsírégetők

Felpörgetett energiaszintet, sebtében leolvadó kilókat, és a sivatagnál is szárazabb izomtömeget ígérnek. Vajon ez ismét csak egy üres, reményeket sugalló reklámszöveg, vagy okosan használva valósan segíthetik a céljainkat?

edzs_kis_sllyal_04_1.jpg

A válasz az örök kérdésre: Hogyan lehet kockás hasizmom?

Reméljük ezúttal sikeresen kivesézzük a témát: íme az egyetlen, igaz út, ami a kockás hashoz elvezet! 7 lépés teljesítésével akár Te is eljuthatsz a vágyott formáig!

zsiros_mitoszok_04_3.jpg

Kardió edzés éhgyomorra

Nézzük meg közelebbről a reggeli kardiót: tippek a zsírvesztésre - az izom maximális megtartása mellett!

rope_workout_050.jpg

Zsírégetés és a kardió edzés: biztos jó úton jársz?

A kardió edzést és a zsírégetést kábé mindig több legenda lengte körbe, mint a Loch Ness-i szörnyet… úgy gondolom, hogy egy írás erejéig most egyszer és mindenkorra letisztázunk pár dolgot, hogy ne legyen több félreértés.

Inger-gazdag(abb) kardió edzés!

"Felejtsd el a futást! Végezz változatos kardió edzéseket úgy, hogy szinte egy métert sem kell megtenned, sőt a kardió gépparkot és az aerobik órák gyönyöreit is elkerülheted!"

koffein_02.jpg

Koffein: a barátod vagy inkább az ellenséged?

Miképp hat a koffein a zsírégetésre? Na és a vérnyomásra? Van-e köze a koffeinnek a rákhoz? Többek között ezekre a kérdésekre is megtaláljátok a választ - a legfrissebb kutatások fényében!