HASznos kérdések – Te miért hasazol?

"Mert szeretném stabilizálni, egyenesen tartani a gerincemet, és javítani a testtartásomon..."

A gyakorlatok bemutatása során úgy gondoltam, hogy sokatok számára izgatott témával, a hasizommal folytatom - azonban lehet, hogy kissé nagy falatba vágtam bele. Ebben az esetben ugyanis nem elég a szabályos hasizom gyakorlat kivitelezéséről írni, hanem szót kell ejteni a hülyeség azon csíráiról, ami a has edzés kapcsán szokott egyeseknél rendszeresen szárba szökkenni.

Na de kezdjük az elején. Első kérdés: Te miért hasazol?

"Mert szeretném stabilizálni, egyenesen tartani a gerincemet, és javítani a testtartásomon..."

:) Na erre a kérdésre még biztos soha nem hallottunk ilyen választ. Pedig a hasizom az emberi testen nem csupán gusztusos kis dekoráció, hanem bizony a vázizomzatunk egyik élettanilag meghatározó izomcsoportja. Emiatt a has edzése több szempontból is nagyon fontos.

  1. Elsőként: jegyezzük fel, a hasizmok fontos támasztó szerepet töltenek be a gerincoszlopunk védelme érdekében és segítenek a törzs stabilizálásában. A törzs stabilitása amúgy igazi kis csapatjáték, ugyanis az egyenes és a ferde hasizmon kívül még számos más izom is vesz részt benne - például a csípő és gerincmerevítő izmok.
  2. A legtöbb edzőtermi gyakorlathoz szükségünk van erős hasizmokra - vagyis legyünk most már precízebbek: törzsizmokra. A legerősebb súly-, erőemelők is becsülettel hasaznak, és gondolhatjátok, hogy nem a bikinifazon érdekében.  A guggolásnál, felhúzásnál, fej fölé nyomásoknál mind-mind szükségünk van a középső részünk szilárdságára. De ne legyünk szűklátóak: a jól funkcionáló törzs más sportágakban is ugyanolyan fontos a megfelelő teljesítmény, és a biztonságos edzések érdekében.
  3. Az erős törzs lényeges elem a derékfájdalom megelőzésében. A gerincproblémával, hátfájással küszködőknél esélyes arra gyanakodni, hogy bizony a hasizmuk is rendesen alulfejlett. Ráadásul a hát alsó részének sérülései elég gyakoriak a testépítők és a súllyal edző sportolók között, így a törzsizmok erősítését már csak ezek miatt sem illik ellógni.
  4. A hasizom rendszeres edzése hozzájárulhat a szebb megjelenéshez. Hogyan is? Nem, itt még mindig nem jött el a kockák és a haspólók ideje, csupán arra akarok célozni, hogy az erős törzsizmok jó tartást, és ezáltal jó megjelenést biztosítanak. Hiszen hiába vagyunk formásak és vékonyak, ha olyan görbék vagyunk, mint egy banán.

Szóval miért is hasazunk? :) Tudom, mindenki ettől függetlenül azért hasaz olyan nagy lelkiismerettel, mert a lapos kockás has gondolata lebeg a tekintete előtt. Bizony a szépen kidolgozott hasizmok sokak szerint látványos bizonyítékai a zsírmentes, sportos formának. Vagy épp jó módszer a csajozásra-pasizásra. De vajon tényleg a maratoni felülések és mindenféle kicsavart pózban lévő hasprések fogják nekünk az oldalunkon tanyázó úszógumit eltüntetni? És eljutottunk a következő kérdéshez. Válasz pedig hamarosan...

Szilvi / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

hasizom_2.jpg

További HASznos kérdések: Miért nincs még mindig kockás hasizmom?

Hasprések, felülések, TV-shopos hülyeségek végtelen sora után még minidig értetlenül kérdezed: Miért nincs még mindig kockás hasizmom?! A választ most megkapod a cikkben!

core_hasizom.jpg

Hasizom edzés felpörgetve

A hasprések ideje lejárt! Ismerkedj meg a középső szekciót erősítő legújabb edzés trükkökkel és javaslatokkal!

erin_stern_cikk_8_1.jpg

A testzsír százalék megállapítása

A saját testzsír százalékod megállapításának módjai és szerepe a sportteljesítményben.

edzs_kis_sllyal_04_1.jpg

A válasz az örök kérdésre: Hogyan lehet kockás hasizmom?

Reméljük ezúttal sikeresen kivesézzük a témát: íme az egyetlen, igaz út, ami a kockás hashoz elvezet! 7 lépés teljesítésével akár Te is eljuthatsz a vágyott formáig!

4_gyakorlat_5_perc_6_kocka_02.jpg

4 gyakorlat – 5 perc – 6 kocka?

Kockás has rekord idő alatt? Talán nem annyira lehetetlen! Mit kell tenned? Küzdj végig egy rövid, ámde annál kegyetlenebb erő-köredzést!

helyi_zsrgets_02.jpg

Mítoszok és kutatások nyomában: van-e lokális zsírégetés?

Egyes emberek bizonyos területekre hízékonyabbak... és van ahová kevésbé. De az létezik, hogy egyes területekre jobban hízunk, akkor ennek az ellentéte is működhet-e: azaz lehet-e adott területről célzottan fogyni? Van-e zsírégető edzés hasra?

hasprs_01.jpg

Haspréselni hasznos, ciki... vagy veszélyes?!

Sokszor vita tárgya a hasprés... Hasznos vagy csak ciki, izolációs gyakorlat? Egyáltalán nem veszélyes? Nem okoz gerincsérvet? Sok-sok kérdés, aminek próbálunk pontot tenni a végére!

hasazs_03.jpg

Hasazás: mit tud és mit nem?

Sok félreértés kering a hasedzés körül: van amire azt hisszük, hogy képes... és van, amiről nem is sejtjük, hogy képes! Tisztázzunk le mindent!

haskerek_07.jpg

A hasizom

A hasizom az emberi testen nem csupán gusztusos kis dekoráció, hanem bizony a vázizomzatunk egyik élettanilag meghatározó izomcsoportja. Emiatt a has edzése nemcsak esztétikai szempontból fontos, és nem is lehet néhány odavetett haspréssel letudni.

ferde_hasizom_01.jpg

A ferde hasizom

A has edzését nagyszerűen fel lehet pörgetni olyan gyakorlatokkal, melyek nem az egyenes, hanem inkább a ferde hasizmokat célozzák meg!

harangozas_07.jpg

Nehéz ellenállások a magas ismétlések helyett - a hasizmoknál is!

Ki mondta, hogy a hasizmot csak a végtelenbe nyomott, több száz ismétléses hasprésekkel lehet edzeni?! Próbáld ki két hasizom-edzésprogramunkat - és Te magad is meg fogsz döbbenni a különbségen!

veszlyes_has_gyakorlatok_01.jpg

Hasizom gyakorlatok, amiket NE végezz... amennyiben épp derekat akarsz!

Három "derék-gyilkos" hasizom gyakorlat, melyeket nem ártana fekete listára tenned!

hasizom_02.jpg

Hasizom monológok: mi a valóban hatékony has edzés titka?

Hasznos kis gondolatok következnek a hasizom edzéséről - a végén egy bónusz edzéstervvel, mellyel valóban hatékonyan erősítheted a középső szekciót!