Gyorstalpaló a "szöcske láb" ellen

Néhány gondolat a vádliról

Az évek tapasztalatai azt mutatták, hogyha van olyan testrész ahol nagyon sokat számít a "genetikai hátizsákunk", amit születésünkkor kaptunk, az a vádli! Vannak, akik soha egyetlen gyakorlatot sem végeztek rá, mégis kisebb fajta hegyomláshoz hasonló az alsó lábszáruk. Megint mások (magam is ezek közé tartozom) pedig szinte bárhogy próbálják növekedésre bírni, nagyon vékony marad ez a testtájuk. Ez különösen akkor lehet szembeötlő, ha a felső része a combnak fejlett a guggolásoktól és lábtolásoktól. Ekkor bizony valóban a címben említett rovarhoz kezdesz hasonlítani! Ennek az elkerülése véget nézzük meg közelebbről a vádli edzését!

Igazából sok izom több rétegben helyezkedik el a térd alatt, viszont mi az edzés szempontból leginkább a hátul elhelyezkedő háromfejű lábikraizom edzését azonosítjuk az alsó lábszár edzésével, hiszen ez az, amit gyakorlatilag vádlinak nevezünk.  Ez az izom adja azt a jellegzetes kártyaszív alakú formát a térdhajlat alatt.  Ennek az izomnak a feladata emelni a sarkat,  illetve mivel a lábon állás zárt kinetikai láncban történik, emiatt ha behajlított térddel állunk, akkor is jelentősen feszül! Másik jelentősebb izom ami a sípcsont éle mellett fut (egész egyszerűen csak elülső sípcsonti izomnak hívják), ami a talpat emeli. Néhányan edzik ezt is külön olyan gyakorlatokkal, amikor súly ellenében emelik a lábfejüket.

A vádli edzése igen megosztó dolog tud lenni súlyzós körökben. Van, aki egyáltalán nem edzik külön, mert úgy van vele, hogy éppen kellő terhelést kap bármelyik alsótest gyakorlat során! Ennek van némi alapja, hiszen már maga az a puszta tény, hogy állunk és járunk, már erősen kötött az alsó lábszár izmaihoz. Célszerű a vádli edzést a láb edzés nap végére hagyni, hiszen akkor már előzetesen kifárasztottuk közvetve más gyakorlatokkal kicsit, és a végső bombázás egy izolált támadás a lábszár ellen!

A vádli jellegzetessége, hogy mivel arra alkotta a természet, hogy egész nap viselje a testünk súlyát, emiatt nagyon nehezen fáradnak ki, ez abból adódik, hogy túlnyomó részt vörös izomrostokból áll. Vagyis ebből következik, hogy a vádli a magas ismétlés számokat szereti, akár 50-100 ismétléses sorozatokat is szokás végezni a lábszárizmok edzése során!

A vádli edzés dogmái pontokba szedve:
•    A láb edzés végére hagyjuk őket!
•    Legyenek a használt ismétlés számok jellemzően magasak!
•    Nyugodtan végezzük a gyakorlatokat az izom végkimerülésééig!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
és mit csináljanak azok, akik a gerincük miat nem dolgozhatnak súllyal??
Illes Karolina | 2012-06-16 07:34:10
Szerintem "azoknak" egy sima pad szélén váltott lábbal magas ismétléssel elég jól meglehet edzeniük!
Bartha Daniel | 2012-06-16 07:59:34
Egy TF-esnek ez tényleg kérdés? :)
Ákos Bányai | 2012-06-17 07:58:18
igen.20év aerobik,spinning, termi edzés után és a megszerzett elméleti tudás után is igen!Minden nap vádlizom pluszban és nem érzem magam hülyének, h megkérdezem!Mondd a választ!
Illes Karolina | 2012-06-17 08:00:15
ez megvan, nagy 0 :( pilincka :)
Illes Karolina | 2012-06-17 08:00:42
ja ülővádlit csinálok!
Illes Karolina | 2012-06-17 08:01:08
Most konkrétan a súllyal történő vádliedzésre gondolsz? Ne a nyakadba, kezedbe vedd a súlyt hanem úgy rakd magadra, hogy ne terhelje a gerincedet.
Ákos Bányai | 2012-06-17 08:02:43
Vagy ülve vádlizol...
Ákos Bányai | 2012-06-17 08:02:59
Csak most látom, hogy írtad :DD
Ákos Bányai | 2012-06-17 08:03:57
:)
Illes Karolina | 2012-06-17 08:06:19

Kapcsolódó cikkek

vadli_tippek_3.jpg

Ki hogy áll a vádlikkal?

Egy szépen formált vádli sem Mission Impossible, még akkor sem, ha most Te is genetikai sorscsapásként tekintesz szerencsétlen alsó lábszáradra. Hasznos tippek, hogyan szabadítsd ki a vádlidat a genetika vaskos markából...

vadli_edzes_erosidegzetueknek_02.jpg

A vádli edzés folytatása ... Csak erősidegzetűeknek!

Zúdítsd az intenzitásnövelő technikák tárházát a vádlidra, és tépd szét az előtted álló genetikai korlátokat. Hogy Te is kiérdemelhesd az igazi sportolóhoz méltó vaskos, gyémánt alakú vádlikat.

vadli_gyilkos_30as_03.jpg

A "vádli-gyilkos 30-as"

Ha elég mazochista vagy, no meg szeretnél egy kis színt, vérbőséget és izomlázat vinni a vádlid életébe, akkor fűszerezd meg az edzését ezzel a manőverrel! Bárhol, bármikor lesújthatsz rá, hiszen eszköz sem szükséges a kivitelezéséhez!

vadli_gyilkos_30as_030.jpg

Vádli

A vaskos vádlihoz változatosság, kreativitás, akaraterő, és egy csepp mazohizmus is szükséges. Íme a mi tippjeink!

tmegnvels_03.jpg

Tömegnövelő étrend útmutató

Nem egy szimpla étrend sablonnak akarjuk kiszúrni a szemeteket, inkább megadjuk a kellő tudást és irányelveket, melyekkel Te magad össze tudod állítani a leghatékonyabb étrendet!

vadli_02_1.jpg

Megoldási kísérlet a makacs vádlira

Intenzitásnövelő technikák igazi tárházát zúdítod rá, és strapálod rendszeresen – de a fejlődés mégis elmarad? Igen, a vádli elég makacs jószág, így kiérdemli, hogy külön foglalkozzunk vele.

genetika_03.jpg

Testünk börtönében: mi az, amin a genetika miatt nem tudunk változtatni?

Sokan akarnak kitörni a genetika markából - de sajnos van néhány olyan tényező, amin nem tudunk változtatni. Nézzük meg, melyek ezek, és hol is lehetnek a határaink!

miert_van_meg_mindig_cingar_labad_04.jpg

Miért van még mindig cingár lábad?

Mostani írásunkban igyekeztünk összegyűjteni azokat a legtipikusabb hibákat, amiket valószínűleg elkövetsz, ha a fejlődésed elmarad alsótest tájon.

vdli_edzs_01.jpg

Gyűjtögess a vaskosabb vádliért!

A vádli. Általában nehezen fejlődő gonoszul satnya izom és valljuk be őszintén, hogy már mindenki a francba kívánja a nem túl izgalmas magas volumenű sarokemelgetéseket... De most találtunk erre is megoldást! Gyűjtögess a vaskos vádliért!

vdli_01.jpg

Tipikus hibák a vádli edzésen

Nem fejlődik a vádlid?! Az alábbi írásban igyekeztünk összegyűjteni azt, hogy milyen tipikus hibákat követnek (és valószínűleg követsz el Te magad is) a vádli edzésének során!