Gyomorbántalmak kezelése gyógyszer nélkül

Táplálék-kiegészítőkkel az emésztés egészségéért

Az emésztőrendszeri megbetegedések számos embert érintenek nem csak itthon, hanem világszerte is. Az egészséges bélrendszer egy törékeny egyensúly, amit könnyedén kizökkenthet akár egy radikálisabb diéta, akár egy betegség, sőt sok esetben még egy keményebb edzésterheléses időszak is! A bélflóra egészsége elengedhetetlen a fejlődéshez is, hiszen a tápanyagok megfelelő felszívódása nélkül nincsenek építő folyamatok. Ha beteg a bélrendszer, és még edzel is mint az őrült, akkor előbb eljön a túlterhelés, mint azt hinnéd.

Mostani írásunkban összeszedtük azokat a kiegészítőket, amelyekkel gyógyszerek nélkül is támogathatod a gyomor és tápcsatorna egészségét. Ezek olyan egyszerű kiegészítőt, amelyek valószínűleg eszedbe nem jutottak volna, hogy segíthetnek ilyen területen is!

Glutamin

Az emberi szervezet bármilyen katabolikus stressz hatására fokozza az aminosav felhasználást. Amikor az edzés okozta terhelést kombináljuk még olyan megvonásokkal is mint a diéta, akkor ez csak halmozottan igazzá válik. Kiváltképpen a glutamin igény fog megnövekedni - gondoljunk csak mondjuk a túledzettségre.

Számos tanulmány szól arról, hogy a glutamin a diéta során javítja az inzulin érzékenységet is. Az olyan tipikus glutamin források, mint a tojás vagy a fehérhúsok mellett természetesen az étkezések közti glutamin tabletta (vagy por) szedése adja magát, mint megoldás.

13 180 Ft -15% 11 180 Ft
dymatize_glutamine_1000.jpg
19 880 Ft -25% 14 980 Ft
mhp_glutamine_sr_1000.jpg
6 680 Ft -15% 5 680 Ft
musclepharm_glutamine_3000.jpg

Cink

A cink segíti a protein szintézist, javítja a nemi funkciókat (a férfi heréknek cinkre van szüksége a tesztoszteron termeléshez), és az immunrendszert is támogatja.

Továbbá a cink kiegészítők alkalmazása hatékonynak bizonyult, a gasztrointesztiális perforáció (az a betegség, amikor a bélfal vagy a gyomor átlyukad gyulladás következtében) betegség kezelésében is. A kiegészítőkön felül a marhahús, a rizs, a csonthéjas termések is kiváló cink források.

A-vitamin

Az A vitamint bár úgy szokás emlegetni, hogy a látást javító vitamin, mégsem szabad megfeledkezni, az immunfunkciót támogató hatását, továbbá védő hatásokat mutat frissebb kutatások szerint az emésztőrendszerre is.

Probiotikumok

Probiktikumok alatt olyan élő mikroorganizmusokat értünk, amelyek többek közt a tápcsatorna megfelelő működéséhez szükségesek. Ki ne hallott volna arról, hogy egy-egy durvább antibiotikum kúra mennyire képes kiirtani a természetes bélflórát is. A joghurtot szokás említeni, mint a legszélesebb körben elterjed élő-flórás probiotikumot!

8 380 Ft -16% 7 080 Ft
now_gr8_dophilus_600.jpg
2 980 Ft -10% 2 680 Ft
now_acidophilus_2billion_1130.jpg

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

multivitamin.jpg

Tegyük meg a minimumot a maximumért.

Bármi is a célod, csak szilárd alapokra lehet építkezni. És ez a szilárd alap valami olyan táplálékkiegészítő kombinációt takar, melyet mindig, mindenkinek, minden célhoz ajánlunk.

edzs_utni_turmix_03_4.jpg

Glutamin

A glutamin az izomszövet aminosav tartalmának mintegy 60%-át alkotja. Nagyobb megterhelés esetén - intenzív edzés; műtét után; illetve betegségek folyamán - mindenképpen a külső pótlása szükséges.

kell_e_protein_05_1.jpg

Glutamint a turmixba!

A glutamin mindenkinek nagy kedvenc, és nemcsak az izomszövet ácsingózik utána! Ismerd meg a glutamin több oldalát, és azokat, akik szeretnék a kedvenc aminonkat elhappolni az izomszövet elől!

edzs_utn_turmix_010_1.jpg

Glutamin vásárlási kisokos

Nyilván megakad a szemünk a drágább, sokat sejtető glutamin mátrixokon, és esetleg joggal bele is fészkeli magát a fejünkbe a gondolat: ez vajon mivel jobb, mint a hagyományos társa?

fehrje_stihez_01_2.jpg

A nagy kihívás: Hogyan válasszak proteint?

Kezdőként elég hamar meghozzuk a döntést: bizony nekünk is kell egy vödör protein! De a sok-sok lehetőség közül vajon melyik lesz számodra az ideális? Most segítünk dönteni!

laktozintolerancia_03.jpg

Laktóz intolerancia és a protein porok

Vajon a laktóz érzékenyek kis táborát képviselve, milyen fehérjét tudnátok célszerűen vásárolni? Nos, úgy döntöttünk, hogy ideje egy rövid írást megejteni a témában, hogy végre mindenki képbe kerüljön, aki laktóz intoleranciában szenved.

porban_az_igazsag_02.jpg

Porban az igazság: A protein és ami mögötte (azaz benne) van

"Ne porozzáá, azok mind tele vannak koxokkal!!!" Az ilyen gondolatok kiküszöbölése érdekében megpróbálom eloszlatni a félreértéseket a mitikus vagy épp rettegett porokról!

kreatin_022.jpg

Kreatin - ahogyan sohasem gondoltál rá!

Nézzük meg, hogyan hat a kreatin a központi idegrendszeri betegségekre, miképpen segít a cukorbetegeknek és hogyan lehet vele depressziót kezelni!

kazein_08.jpg

Kazein – a diétázók csodafegyvere!

A kazein a kiegészítők palettáján kissé háttérbe szorult a gyors felszívódású tejsavó testvérével szemben, pedig roppant értékes fehérjeforrás – sőt, diéta alatt több előnyét is kiélvezhetjük!

fehrje_07.jpg

Fehérje – nem a gyúrósok kulacsába való?!

Ez írás nem(csak) aktívan sportolóknak szól, hanem átlagemberek olyan célcsoportjainak is, akik szintén nem tudják, mire jó a fehérje bevitel!

tpllkkiegsztk_01.jpg

A táplálékkiegészítők ismeretlenebb oldala

A táplálék kiegészítőkben sokkal több van, mint hinnéd! Soron következő cikkben szeretném bemutatni a kiegészítők eddig talán ismeretlen oldalát és felhasználási aspektusát – mellyel mindenki beláthatja, hogy nemhogy nem károsak, hanem akár az "átlagember" is használhatja!