Gyakori hibák a hasprés során

Még több HASznos dolog a has edzésével kapcsolatban.

A hasizom edzése is olyan gyakorlat, mely első ránézésre roppant egyszerűnek tűnik, azonban ha nem figyelünk a részletekre, akkor egy csapásra könnyen olyan mozdulatokat fogunk elővarázsolni, mely a legtöbb gerincspecialista rémálma lehetne.

Nem is olyan rég, a hasprés szabályos kivitelezést mutattuk be. (). Tehát amikre figyelj oda:

Elsőként is fontos, hogy a gerinc lumbális része (hogy könnyebben betájold: hátad alsó része) nem mozdulhat el a talajról. Számos csúnya példát látni, amikor az ember nem szorítja le a derekát, melynek következtében izeg-mozog a hát alsó szakasza a gyakorlat közben. - ami természetesen a későbbi derékproblémák esetleges kiindulópontjává is válhat.

Na, de ha azt hinnéd, hogy ennél rosszabb nem is lehet, hát jöjjön a következő: az edzőteremben sajnos sok ember látni, aki szépen tudná illusztrálni a következő hibát: kezüket a tarkón összeszorítva szépen rángatják, és előre megfeszítik a nyaki gerincszakaszt, hiszen úgyis egyszer élünk...

Ezzel ellentétben, ahogy a gyakorlat leírásánál olvashattuk, a fejet megfelelő pozícióban kell stabilizálni - vagyis a nyakunk a törzsünk meghosszabbítása legyen, és nem a fejünket nyomjuk, húzzuk-toljuk előre, hanem a hasizmokat szépen megfeszítve emeljük ki a háti szakaszt felfelé.

És legvégül mi a megoldás a "Hiába edzek hasra, több százas ismétlésszámmal, nem érzek semmit..." jellegű panaszra?

Az, hogy a hiba a gyakorlat végrehajtási technikájában keresendő. Szóval, ha eddig azzal büszkélkedtél, hogy meg tudsz csinálni 30 hasprést 30 másodperc alatt, akkor ideje csendben elgondolkodnod, hogy a hasizmok edzése bizony nem a Forma-1 - vagyis itt a sebesség helyett a megfeszítés ideje és a koncentrált edzés érdemel dicséretet.

Röviden: amikor emelkedünk, akkor a hasizom erejéből próbáljuk felküzdeni magunkat a felső pontra, visszajövetelkor pedig a mélyzuhanás elkerülése végett tartsunk folyamatosan ellent a hasizmokkal. Az sem baj, ha visszaereszkedést kifejezetten lassan, három ütemben valósítjuk meg. És ahogy már írtunk, nem heveredünk vissza kényelmesen a polifoam-ra, hanem a cél előtt megállunk, és innen indítjuk a következő menetet.

Szilvi / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

hasizom.jpg

HASznos kérdések – Te miért hasazol?

Egy szépen kidolgozott hasizom esztétikailag is egy igazi gyöngyszem - de ezenkívül a hasfalunk bizony számos más funciót is ellát, amivel nem árt tisztába lenni.

hasizom_2.jpg

További HASznos kérdések: Miért nincs még mindig kockás hasizmom?

Hasprések, felülések, TV-shopos hülyeségek végtelen sora után még minidig értetlenül kérdezed: Miért nincs még mindig kockás hasizmom?! A választ most megkapod a cikkben!

haspres_10.jpg

Hasprés

A hasprés az egyik legelterjedtebb hasizom gyakorlat, bár a kivitelezése szinte a nagy többségnél erős kivetnivalót hagy maga után. Nézzük meg, a helyes kivitelezést - lépésről lépésre! Péreseljünk ki egy szabályos ismétlést!

vall_1.jpg

Szösszenetek a has edzéséről

Nem csak esztétikus, hanem hasznos is a hasizom! Tudd meg, miért is kell VALÓBAN gondot fordítani a hasedzésre!

trzs_02.jpg

"Killer - core" köredzés

A végtelenbe nyomott hasprések ideje lejárt. Végezd el inkább az alábbi kis törzserősítő rutint – melynek gyakorlatait úgy válogattuk össze, hogy akár otthon is kivitelezhesd!

dita_012.jpg

Mit ehet a Moho Sapiens, ha diétára adja a fejét?

Diétás sorozatunkat folytatásában megadjuk a választ a másik nagy kérdésre: mit ehet az a moho sapiens, aki végre diétára… sőt mi több!... életmódváltásra adta a fejét?

hasprs_01.jpg

Haspréselni hasznos, ciki... vagy veszélyes?!

Sokszor vita tárgya a hasprés... Hasznos vagy csak ciki, izolációs gyakorlat? Egyáltalán nem veszélyes? Nem okoz gerincsérvet? Sok-sok kérdés, aminek próbálunk pontot tenni a végére!

hasazs_03.jpg

Hasazás: mit tud és mit nem?

Sok félreértés kering a hasedzés körül: van amire azt hisszük, hogy képes... és van, amiről nem is sejtjük, hogy képes! Tisztázzunk le mindent!

haskerek_07.jpg

A hasizom

A hasizom az emberi testen nem csupán gusztusos kis dekoráció, hanem bizony a vázizomzatunk egyik élettanilag meghatározó izomcsoportja. Emiatt a has edzése nemcsak esztétikai szempontból fontos, és nem is lehet néhány odavetett haspréssel letudni.

ferde_hasizom_01.jpg

A ferde hasizom

A has edzését nagyszerűen fel lehet pörgetni olyan gyakorlatokkal, melyek nem az egyenes, hanem inkább a ferde hasizmokat célozzák meg!

harangozas_07.jpg

Nehéz ellenállások a magas ismétlések helyett - a hasizmoknál is!

Ki mondta, hogy a hasizmot csak a végtelenbe nyomott, több száz ismétléses hasprésekkel lehet edzeni?! Próbáld ki két hasizom-edzésprogramunkat - és Te magad is meg fogsz döbbenni a különbségen!

veszlyes_has_gyakorlatok_01.jpg

Hasizom gyakorlatok, amiket NE végezz... amennyiben épp derekat akarsz!

Három "derék-gyilkos" hasizom gyakorlat, melyeket nem ártana fekete listára tenned!

hasizom_02.jpg

Hasizom monológok: mi a valóban hatékony has edzés titka?

Hasznos kis gondolatok következnek a hasizom edzéséről - a végén egy bónusz edzéstervvel, mellyel valóban hatékonyan erősítheted a középső szekciót!