Grillezzünk úgy, hogy az a diétába is passzoljon!

Szabadtéri buli kellékek tápanyag tartalma!

Itt a nyár, és egyben a grillszezon is és éppen emiatt sokan választják akár hetente többször is fő étkezésnek a kertben vagy legalábbis a szabadban készült ételeket fő étkezésnek. Az alábbiakban arról beszélünk, miképpen érdemes úgy elkészteni a grillezett ételeket, hogy az passzoljon a szigorúbb diétákba is. Lássuk, hogyan grillezik egy vérbeli, bodybuilder magazinokon szocializálódott gyúrós!

A hús, mint protein forrás (a vegan és vegetáriánus gyúrósok kivételével) nem hiányzik a palettáról természetesen. A pulyka- és csirkemell, a marhahús és a disznó tarja tipikus olyan, ami a grillrácsra kerül.

A pácolt és marinált húsok köszönhetően az olyan tipikus pác-alkotóelemnek, mint a fokhagyma, nagyon jó vitamin és ásványi anyag extrát biztosíthat. De ha ettől elvonatkoztatunk akkor is tudjuk, hogy a húsok, mint állati fehérje elsőrendű fehérjeforrás, benne az összes szükséges esszenciális aminosavakkal.

Amit viszont nem javaslunk, azok az előre elkészített, nagyüzemileg készült grillkolbászok, és egyéb félkész termékek. Ha kolbászt akarunk sütni, akkor inkább vásároljunk hentestől, adalékmenteset. Garantáltan jobb minőségű és ízű terméket kapunk.

Az alábbiak a leggyakrabban grillezett húsok átlagos proteintartalma 100 grammjukban:

Csirkemell : 24-27 g
Disznóhús: 10-15 g
Pulyka: 20-26 g
Marhahús: 20-28 g

Természetesen az értékek aszerint fognak változni, melyik részét esszük meg, ezért vannak a viszonylag nagy eltérések.

A hal egy másik fontos protein forrás, sőt emellett a halolaj, omega-3 zsírsav tartalma miatt kiváltképp ajánlott. Emellett jelentős D-vitamin forrás is. Nálunk sajnos az ára miatt nem olyan elterjedt a halfogyasztás, mert amit grillezni is lehet az a fajta hal vagy nagyon drága, vagy a frissessége megkérdőjelezhető.

Ha lehetőségeid engedik, akkor az alábbi fajták, amiket grillezni is kiválóan lehet - mellékelten itt is az átlagos fehérje tartalmuk 100 grammjukban:

Mahi-mahi: 16 g
Tilápia: 22 g
Tonhal: 20 g

A szénhidrát forrásról a zöldségek gondoskodnak a grill party során. (És nem a fröccs vagy a hűtött sör?! :) - szerk.) A cukkini, a padlizsán, és a gomba remek választás. Számos ásványi anyaggal és vitaminnal látnak el minket, továbbá a megfelelő rost bevitelről is gondoskodnak.

Mivel az olyan zöldségeknek, mint a cukkini (ami 100 grammjában olyan 16 kcal-t tartalmaz), vagy a padlizsán (100 grammjára olyan 24 kcal)  simán el tudod magad annyira tömni, hogy a legnagyobb étkű gyúróst is viszonylag szénhidrát csökkentett módon jóllakjon!

Vagyis, ha belegondolunk egy grillparty nem más, mint egy komplett fitnesz diéta, csak éppen mindez nyakon öntve jó hangulattal (és sok piával, ami bár nem fitneszes annyira, de azért nyáron sokunknak ez belefér).

Emiatt javasoljuk mindenkinek, hogy élvezze a nyarat és grillezzen sokat, tudatosan és miközben jól érzed magad, még szálkásodsz is ha a fehérje és szénhidrát arányra gondolunk!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

edzes_nyaron_3.jpg

Edzés a nyári hőségben

Lássuk hogyan változik az edzés meleg időben: mi az amire fokozottan figyelj a nyári időben?

tapkiegek_utazashoz_01.jpg

Hogyan oldhatjuk meg praktikusan és fehérjedúsan a nyaralás alatti kosztot?

Tehát abban a reményben készült a cikk, hogy vannak köztettek is olyan elvetemültek, akik a nyaralás, esetleg rövid kirándulás alatt sem hajlandóak akármit magukba tömni, és szeretnék minőségi tápanyagokkal átvészelni az utazásokat.

protein_turmix_recept_01.jpg

Anabolikus nyári koktél ötletek

Csak hogy kicsit elviselhetőbbé tegyük a Ránk leselkedő kánikulát... jöjjön néhány igazán finom, jeges ital - persze cselesen, a fehérjére éhes igényeinkhez méltóan felturbózva!

cukkini03_2.jpg

Nyári cukkini korongok

Nyáron mindenki böjtöl, vegetál, és vadul kalóriákat ignorálva próbálja elérni, fenntartani a strandfazont… több-kevesebb sikerrel. Bár egy hideg fagyi, sör, lángos jócskán be tud tenni az alaknak, mégis ha már így jártunk, akkor kompenzáljuk a napot egy diétás cukkinis lepénykével!

wrap03_1.jpg

Éljen a változatosság! Újabb nyárias alternatívák csirke-rizs helyett!

Folytatjuk! Íme a klasszikus csirke-rizs-zöldség helyett pár újabb alternatíva! Teljesen más, de mégis hasonló tápérték és kalória!

mikor_edznk_03_2.jpg

Köredzés nyáron a szabadban: 20 perces edzés, amit akár a panel erkélyén is letolhatsz!

Szabadtéri edzés, minimál helyigénnyel! Megkapó hangulata lesz egy friss nyári reggeli, kora esti időpontban!