Fokozódó sűrűségű edzés

Vagyis az EDT (escalating density training) az egyik létező legjobb edzésmódszer a világon

Több mint egy hónapja írtam egy cikket az alternáló rutinról, úgyhogy éppen itt az ideje, hogy megismertessem a következő zseniális módszert. Szándékosan tettem így és fogok a jövőben is, mert nem akarom, hogy a türelmetlenségetek miatt hetente váltogassátok az edzéseiteket.

Következzen egy átlag terembe járó (és átlag személyi edző számára is) ismertetlen módszer, a második nagy személyes kedvencem az EDT-t, (az angol elnevezés rövidítése magyarul a fokozódó sűrűségű edzés)!

Amikor az EDT-ről beszélünk akkor meg kell említenünk a feltalálójának nevét, Charles Stalay-t, mert az EDT egyike azoknak a ritka kivételeknek az edzésmódszerek közül, amikor egyértelműen tudjuk ki dolgozta ki. Ez a "Karcsi" írt egy könyvet nevezetesen: Alap kézikönyv a hatalmas karokhoz (Ultimate guide to massive arms, egy kicsit magyarosítottam a címén emiatt angol szakosok remélem nem fognak álmatlanul forgolódni). Amiben publikálta ezt a remek módszert, hogy hogyan lehetsz nagy és erős a legrövidebb idejű edzésekkel!

Végre egy olyan módszer, amikor baromira másodlagos a sebessége a gyakorlatnak, vagy hogy "érezd az izmot". Ahol nem kell okoskodni, hogy most csak ez és ez az izom dolgozzon, hanem lehet pumpálni a vasat amíg az ereidben a vér savvá nem válik, és amíg a tüdőd ki nem szakad.

Hiszed vagy sem ez a módszer is pofon egyszerű! Ráadásul kiválóan alkalmas otthoni edzésre is, mert nem kell hozzá sokfajta gép!

Holnap pedig megnézzük, hogyan is működik az EDT a gyakorlatban.

Gil / Fitbuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

eronoveles01_1.jpg

Edzéstervek kezdőknek és újrakezdőknek.

Ez a módszer kiváló erő és tömeg építő - lényege, hogy felváltva edzünk ellentétes (antagonisztukus, amikor az egyik feszül a másik ernyed) izomcsoportokat.

tuledzes01_1.jpg

Fokozódó sűrűségű edzésminta

Nézzük hogyan működik a gyakorlatban az EDT, mely alkalmas egyszerre tömeg és forma növelésre!

kezd_hibk_03_1.jpg

Pihenő idők

Különböző szünet kellene az erő edzésnél, a tömeg növelésnél és a lefaragásnál... de mégis mennyit kellene pihenni az egyes sorozatok között?

szuperszett.jpg

Halhatatlan szuperszettek

A szuperszett az egyik legnépszerűbb intenzitásfokozó manőver - még a nagy Arnold is imádta beépíteni az edzéseibe! Ismerkedj meg ezzel az időtálló módszerrel!

szuperszett_1.jpg

Íme a legújabb szuperszett variációk!

A szuperszettek szuper lehetőséget kínálnak az izomfejlesztésre, a lemaradt, nehezen fejlődő területek felhozására - csak tudni kell okosan párba állítani a gyakorlatokat.

szabad_suly_vs_gep_1.jpg

Szabad súlyok vagy gépek?

Szabad súlyokkal vagy gépekkel jobb edzeni. A két tábor kibékíthetetlen és örök ellentétre ítéltetett. Nem igazságot szeretnék tenni, hanem objektíven felsorakoztatni érveket és ellenérveket mindkettő mellett és ellen.

valtogassuke_a_gyakorlatokat_05.jpg

Váltogassuk-e a gyakorlatokat?

Érdekes, hogy vannak akik egész évben ugyanazt a programot gyűrik, és valóban vannak olyanok is, akik edzésről edzésre variálgatják a gyakorlatsorokat. De vajon melyik a jó út?

nvekedsi_hormon_04.jpg

A Mágikus Növekedési Hormon

Egy mellékhatásoktól mentesebb, olcsóbb és természetes utakat próbálunk Nektek megmutatni, amivel a szervezeted saját növekedési hormontermelését optimalizálhatjátok!

vgs_visszaszmlls_020.jpg

A végső visszaszámlálás: pörgős edzésterv - időhiány ellen

Akik kemények és kitartóak, azoknak egy élvezetes kis szuflás csemege… Ami a legjobb benne: változatos terhelésének köszönhetően villámgyorsan, ugyanakkor hatékonyan letudhatod az edzést... ha épp időszűkében vagy!

otthoni_edzes_01.jpg

Otthoni edzésterv

Ha zárva a terem vagy csak más okok miatt nem tudsz lejutni - akkor is van megoldás! Négy hetes otthoni edzésterv, minimális eszköz beruházással!

ovt_02.jpg

Optimalizált Mennyiségi Edzés

Bátran javasoljuk mindenkinek, aki szereti a hosszú és kimerítő tömegnövelő edzéseket!

tipp_az_edzshez_01.jpg

9 tipp, hogy még tökéletesebb legyen az edzésed!

Mutatunk pár egyszerű és alapvető dolgot, melyek talán eddig elkerülték a figyelmedet - pedig segítségükkel sokkal hatékonyabbá teheted az edzéseidet!