Fogyasztás helyett izomépítés?!

Pár ok amellett, hogy miért hasznosabb izmosodni, mint fogyni ész nélkül!

Valahogyan az emberek fejében rendet kellene tenni a következő dologban: aki izmot épít, az nem egyenlő azzal, hogy egyből úgy néz ki, mint egy profi testépítő. Sokakat éppen emiatt riaszt vissza ha azt mondják neki, hogy bizony a megfelelő fizikumhoz súlyzós edzést kell végezni, és izmosodni, nem csak ész nélkül kardiózni.

Annyiszor kaptam volna csak 50 forintot ahányszor hallottam emberektől, hogy "én inkább csak le akarnék fogyni és nem akarok izmosodni"… nos, akkor valószínűleg már egy Bentleyt vezetnék. Sokan a fitnesz világból hangoztatják, nem lehet egyszerre izmot építeni és zsírt veszteni, azonban ez az állítás nem teljesen helytálló!

Az a legviccesebb, hogy az emberek nem nagyon veszik észre, hogy az ellenállással végzett edzés - amivel izmot épít - éppen a fogyást szolgálja majd. Hiszen a nagyobb izomtömeg nagyobb alapanyagcserét jelent. Ugyanakkor a rezisztencia tréning után a szervezet a homeosztázis helyreállítására törekszik, így számottevően meg fogja növelni az elégetett kalóriák mennyiségét!

Nézzük, milyen érveket tudunk felsorakoztatni amellett, hogy nyomasd az izomépítő edzést, még akkor is, ha a célod a fogyás!

Miért fogynál le, ha a zsír alatt nincs izom?

Egyszer, ha úgy van időd, nézz meg egy átlagos női modellt: iskola példája annak, amit úgy nevezünk: "skinny fat". Lóg a bőr a csontos fenekükön, és emiatt kifejezetten nevetségesek a végtagjaik! A férfi modellek se sokkal jobbak, mert úgy néznek ki mint egy 15 éves kamaszok, akinek bár látszanak a hasizmai, de azért mert igazából nincs rajta semmi zsír - de sajnos izom se. Ha nincsenek izmaid, és már a zsír is minimális, akkor csak a bőr és a csontok tartanak össze - az meg minden csak nem esztétikus és pláne nem egészséges!

Igenis fókuszálni kell a tömegmegtartó és tömegépítő, sok ízületet megmozgatató gyakorlatokra! Tipikus ilyen "alibi" fogyasztó edzés, amikor nyomnak 45 perc kis intenzitású, steady-state szobabiciklit (lehetőleg közben telefonon facebookozva) aztán 2x20 karhajlítás 2x20 lórúgás 3x100 törzsforgatás tornabottal, aztán 10 percig hasprés variációk… Csak gratulálni tudok!

Egyszerre sok ízületet megmozgató, komplex gyakorlatok kellenek, lehetőleg akkora súllyal, hogy az minél több motoros egységet bekapcsoljon!


Továbbá, ha van izomtömeged, mondjuk az alsóvégtagban, akkor az ízületeid jobban fogják bírni az olyan megpróbáltatásokat, hogy mondjuk 10 km-t lekocogsz betonon… Sok állóképességi sportoló késve ismeri fel, hogy azért fáj már mindene, mert gyakorlatilag minden egyes talajfogást a passzív mozgató szervrendszernek (csontok, porcos felszínek) kell elnyelnie. Az izomzat kontrakciói amolyan természetes lengéscsillapítók!

Kerüld a radikális kalória megvonást!

A legrosszabb kombináció, amikor valaki hirtelen, egyszerre kezd maratoni távok lekocogásába, és közben a bevitt energiamennyiséget is radikálisan leszorítja. Ez nem más, mint türelmetlenség! Tudod mi lesz az eredménye? Túledzettség, legyengült immunrendszer, és ami még rosszabb, az a lelassuló anyagcsere.

A szervezet ilyen esetben jobban fog raktározni, mert ha alacsony a kalória bevitel és közben rendszeresen hosszú és kimerítő állóképességi munka van (ami ugye döntően már a zsírok béta oxidációjából történne) akkor a szervezet ahhoz fog adaptálódni, hogy több zsírt kell raktározni, hogy bírja a hosszú távú zsírégető zónás megpróbáltatásokat.

Ahelyett, hogy teljesen átszoknál a koplalásra, inkább emeld meg a fehérje bevitelt olyan 1,4-1,7 g/testsúlykilogrammra és kezdj el bevinni aminosavakat is napi rendszerességgel! A magasabb aminosav bevitel nem csak segít az izmok megtartásában, de az anyagcserét is gyorsítja.

14 280 Ft -30% 9 980 Ft
bsn_amino_x_1080g_new.jpg

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
a túl sok izom ,mennyivel terheli meg a belső szerveket / szív,tüdő,emésztő,méregtelenítő/,mivel írják ,hogy fokozott az izom anyagcseréje,illi.mennyivel rövidíti meg az életet a felesleges izomépítés.
Erőművek Rekreációs és Erőemelő Sportegyesület | 2015-01-27 09:18:03