Foci és a táplálék-kiegészítők.

Focistáknak milyen tápkieget ajánlasz?

Szeretnék vásárolni valami tápkieget, de nem tudom, hogy melyik lenne nekem a megfelelő, a keret rá, az sajnos nem túl nagy. 15 éves vagyok, heti 3 edzés van, kifejezetten csatár vagyok, ezért nekem teljes koncentráció kell egy-egy ziccer kihasználásban. Valamint arra lennék még kíváncsi, hogy szerinted mitől lehet növelni a robbanékonyságot, milyen edzésintervallummal?

Vitamin pak-ok: nem is gondolnád milyen fontos, hiszen egy-egy kemény edzésen rengeteg nyomelem és vitamin kiürül. A gyorsabb regenerálódás, a jobb állóképesség, stb-hez mind nagyon fontos. ISS Super Vitamint nem akarom reklámozni, de én is ezt szedem, mert egész baráti áron jó minőségű, és nem túl drága, hogy egész évben szedhessem, (szerintem ár és teljesítményben ez a legjobb, bár ezt akkor javaslom, ha heti legalább 4-5 edzésnapod van, tehát ha a 3 foci mellett végzed a majd javasolt kiegészítő erőnléti edzéseket). Estleg az Aminostar Multi Mega-ja is sem rossz, árban kedvezőbb, talán még a Dymatize Super Multija ami árban jó lehet neked.

4375,1416,4941

Fehérje por: Bármilyen sportolónak ajánlottak! Hiszen a sejtek szárazanyag tartalmának legnagyobb része fehérje. És mivel sportolók az edzések miatt több fehérjét igényelnek, emiatt nem is kérdés...

Energizálók: nos itt jönnek már a finom árnyalatnyi különbségek az első kettőhöz képest. Mint focistának (tehát labdajátékosok) az úszók és vízilabdások után tinektek van a legnagyobb oxigén igényetek (tévhit hogy a maratonisták, meg a hosszútávfutóknak, azok egy tempóban kis intenzitással mozognak szemben a labdásokkal, akikre a "megáll-majd sprint-megáll" a jellemző). Ezért ajánlott edzés előtt az energiafokozó készítmények szedése, tágítják az ereket, ezáltal több oxigén jut el az izmokba.

Sportitalok: a sima vízzel szemben (köszönhetően a mesterségesen megváltoztatott ozmotikus nyomásnak) könnyebben felveszik a sejtek, jobban pótolják a folyadékveszteséget, mert minél kevesebb a víz a szervezetedben annál sérülékenyebb és gyengébb leszel!

Kreatin: Hamarosan írok egy cikket részletesen, amiben szeretnék eloszlatni néhány tévhitet a kreatinról, hogy miért jó szedni. Addig is elöljáróban: nem igaz, hogy csak tömegnövelő szer. Sőt elsősorban a robbanékonyság fokozására és vagy a maximális erő fejlesztésére adták atlétáknak először. Az, hogy mellékhatásként tömeget növel, az csak testépítő körökben az elsődleges szempont mellette. TWINLAB Creatine Fuel Chews egy kicsit magasabb árú kreatin, viszont rágótabletta, és nem kell porozni, egyszerűbb adagolni. Első 5 napban 5 tabeletta elosztva kb. 2-3 óránként, azután csak edzés előtt kb. 30-40 percel egy tabletta.

3930

Aminosav-Glutamin: Állóképességi sportolóknak hatványozottan fontos akár a fehérje mellett, bár gyakorlatilag a fehérje is aminosav, mégis a Glutamin kiemelten fontos - főleg az erőszint megtartására. Egy durva edzés után radikálisan csökken a glutamin szint. Erről is majd bővebben egy cikkben. Gondolkoztam, hogy mivel járnál jobban hogy fehérje porral vagy aminosavval tablettákkal (az igazi kettő együtt lenne) de inkább mivel a költséghatékonyság felé kell mennünk, emiatt maradt az Amino. Universal Amino 2700: Az első amit ajánlok, bár kicsit "rátukmálósan hangzik", hogy megint csak azt írom én is ezt szedem, de tényleg így van :D, Twinlab Amino Fuel 1000 bár én nem szedtem még, de baráti körömben többen is mondogatták, hogy jóféle, Olimp Anabolic Amino 5500 nagyon baráti az ára most, pedig ez is egy igen komoly termék.

995,5210,2325

A robbanékonyság fejlesztésénél a foci mellett próbáltatok már olyasmiket mint pl. mélybe ugrások, rövid távú sprintek, minimális súllyal, mondjuk medicin labdával végzett felugrások? A súlyzós gyakorlatokat nem ajánlom még ilyen fiatalon, majd  1-2 év múlva talán. A robbanékonyság edzésénél legyen meg az, hogy hosszú pihenőket tartasz, akár 2 perceseket, vagy még nagyobbakat. Amikor robbanékonyságra edzel, akkor nem szabad kimerülésig vinni, mert akkor már átmegy állóképességi edzésbe. Nevében is benne van, olyan gyorsan kell végrehajtani a gyakorlatokat ahogy az csak emberileg lehetséges.

Gil / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
A fiam 12 éves lehet-e már szedni ilyen vitaminokat sajnos most derült ki hogy allergiás van amikor terhelés alatt befulad a cikk nagyon jó
| 2017-06-11 02:50:57
Szia, alapvitaminok mehetnek, vannak olyan komplex vitaminok, amik külön az allergiára hatékonyak!
Tőke Szilvia | 2017-06-15 10:20:48
Nagyszeru cikk es a kerdesem az lenne hogy focikapusoknak kifejezetten mit ajanlsz?heti 10 edzessel?
Mario | 2018-03-21 09:26:17
Ennyi edzéssel már nagyon komolyan kell foglalkozni a vitamin és nyomelemem pótlással. Az izzadással vesztett folyadékot bár pótlod, de sajnos ez kevés önmagában. Egy Animal Pak erősségű vitamin csomag az alap! Mellette extra mennyiségű vas és magnézium, esetleg cink. A túledzettség elkerülése érdekében a glutamin fogyasztsása erősen javasolt! Ha nem akarsz költeni méIzotóniás italokra pluszba, akkor érdemes egy csipet sót és szőlőcukrot tenned a vízbe amit az edzés során iszol, mert szinte biztosan felborul a nátrium egyensúlyod a sok folyadékvesztés miatt.
Szőke György | 2018-08-14 11:50:52

Kapcsolódó cikkek

Animal cuccok, cél a súlycsökkentés.

foci_es_tapkieg.jpg

Foci és a táplálék-kiegészítők.

aminosav

vitamin_1.jpg

Vitaminok

A vitaminokról a legtöbbünknek talán az jut eszébe, hogyha vitamint szedek, akkor nem dőlök ki a náthától, mint a TV reklámban a színész aki a kutyát sétáltatott esőben... aki többet akar róluk tudni, az a cikkre kattint!

edzs_utni_turmix_03_4.jpg

Glutamin

A glutamin az izomszövet aminosav tartalmának mintegy 60%-át alkotja. Nagyobb megterhelés esetén - intenzív edzés; műtét után; illetve betegségek folyamán - mindenképpen a külső pótlása szükséges.

kell_e_protein_05_1.jpg

Glutamint a turmixba!

A glutamin mindenkinek nagy kedvenc, és nemcsak az izomszövet ácsingózik utána! Ismerd meg a glutamin több oldalát, és azokat, akik szeretnék a kedvenc aminonkat elhappolni az izomszövet elől!

edzs_utn_turmix_010_1.jpg

Glutamin vásárlási kisokos

Nyilván megakad a szemünk a drágább, sokat sejtető glutamin mátrixokon, és esetleg joggal bele is fészkeli magát a fejünkbe a gondolat: ez vajon mivel jobb, mint a hagyományos társa?

sszetev111.jpg

Kreatin

A kreatin az egyik legnépszerűbb kiegészítő az erősportokban: megnöveli a test tömegét, fokozza az izom erejét, késlelteti a fáradtságérzetet, mivel az ATP képzés során energiát biztosít.

robbanekony_mozdulatok_06.jpg

Robbanékony mozdulatok: zsírégetéshez és izomépítéshez

Gyorsan, gyorsabban, még gyorsabban érd el a céljaidat! Lássuk a gyors ismétléses technikák előnyeit, vagyis azt, hogy miként fog segíteni egyaránt a zsír vesztésben és az izom épülésében.

pliometrika_03.jpg

Pliometrika

Miután tehát a "hétvégi harcosok" edzésében is szeretett kaptak a pliometrikus gyakorlatok, és a funkcionális edzés elterjedésének köszönhetően egyre szélesebb kör alkalmazza - így fontosnak tartottuk, hogy mi is írjunk róla néhány alapvető gondolatot.

tapkieg_focihoz_01.jpg

Táplálkozásról focistáknak!

Ha komolyan veszed, amit csinálsz, akkor az edzés nem mindig elég: szükség van a megfelelő táplálék kiegészítésre és diétára is. Azonban ez ugye sportáganként eltérő lehet -lássuk először a labdarúgást.

gyorsasg_fejleszts_02.jpg

FitBuilder gyorsaságfejlesztő suli – 1. lecke

Azok figyelmébe szeretném ajánlani az alábbi cikket, akiknek fontos, hogy minél robbanékonyabbak és gyorsabbak legyenek!

bokasrls_01.jpg

Ne lépj félre! Inkább előzd meg a bajt... hogy kimenjen a bokád!

A félrelépések komoly fájdalmakkal és következményekkel járnak - kmmm... a sport területén is. Egy roppant rövid, egyszerű kis edzésrutint fogtok ma tanulni, amellyel sokat tehettek azért, hogy elkerüljétek a bokasérüléseket.

kreatin_023.jpg

Kreatin-monohidrát használati kisokos

Ismét a beérkező kérdésekre szeretnék választ adni egy cikkel – mivel úgy látom, hogy sok kezdőbb sportoló számára még komoly hiányosságok és végeláthatatlan kérdések sorozata merült fel a kreatin és használatát illetően.

kibl_lesz_a_j_focista_04.jpg

Miképp lehetsz (még) jobb focista?

Labdarúgó edzőknek vagy akár hobbi focistáknak is hasznos írás következik: miképp fejleszd a kondíciódat, hogy legközelebb labdába rúghass a győzelemért!

tolas_01_1.jpg

Prowler edzéstervek mindenkinek!

Szeretnél zsírt égetni? Esetleg állóképességet fejleszteni? Bunyós vagy? Külön célok, külön edzéstervekkel - egy eszköz segítségével!