FINOMra hangolt újítások: Csirkekészítés alternatív útjai

A békebeli rántott husink és a nagyi-féle fasírt másképp! :)

Ne legyünk álszentek! Hiába fogadtunk örök hűséget az egészséges-diétás étrendnek, még mindig vannak olyan ételek, amikről bizony nehezen mondunk le. Viszont jó hír, hogy kis kreativitással és nyitottsággal nem kell állni többé a sarat a kísértés ellen, csupán meg kell találni a tökéletes alternatív utakat, mellyel nem teszünk kárt az étrendünkben és egyúttal vissza is idézhetjük - most például a nagymamánknál eltöltött kellemes, rántott hússal teli illatban terjengő vasárnapok délutánjait.

Íme pár ötlet, ahogyan a mi kis konyhánkban készülnek az ételek - a legtöbb diétára kompatibilis módon!

Zsírmentes rántott hús új bundában
A jó öreg békebeli változatnál nem csak bunda, de az elkészítési módja is hagyott némi kivetnivalót maga után. Szerencsére számos ötlet van arra, hogy öltöztethetnénk a husinkat új köntösbe! Íme pár tipp:
- apróra darát zabpehely – tojásfehérje – ismét zabpehely (Rányomkodjuk izomból, majd megrázzuk, hogy a felesleg még most peregjen le :))
- natúr joghurt, fűszerekkel (plusz aki szereti, annak fokhagyma ruleeez!) – zabkorpa
- zabkorpa – tojásfehérje - szezámmag

Természetesen, hogy még (jobb) íze is legyen, ezért panírozás előtt érdemes jól befűszerezni és legalább 1-2 órára nyugton hagyni a husikat, majd utána nekiesni az új panír-próbálkozásoknak!

A sütési módra két verziót javaslok:
1. Sütőben
A tepsi aljára sütőpapírt teszünk, szépen elrendezzük a csirkedarabkáinkat, majd árnyalatnyi mennyiségű olajjal átspricceljük őket (lehet kapni olajsprayt, szerintem iszonyat praktikusan lehet vele bánni!). Előmelegített sütőben, közepes lángon sütjük (ne légkeverésesen), amikor már szépen kezd pirosodni, akkor átfordítjuk a másik felére. A vékonyabb szeletek előbb elkészülnek, arra figyelj oda!

Nos, őszinte leszek, tény, hogy így kissé szárazabb végeredményt kapunk, mint hagyományos verziónál, viszont ha maradt még lelkierőnk, akkor frappáns mártásokkal fel lehet dobni, amikkel már közel sem lesz olyan száraz a csirkénk, mint a Kalahári-sivatag!

2. Serpenyőben
Lehet kapni speciális MCT olajat, amivel könnyen kifújhatod a serpenyőt, majd gond, zsír és egyéb felesleges kalóriák nélkül kisütheted benne az ételt.

Csirkemellfasírt - ahogy a Nagyi tuti nem csinálta :)
Aki unja már a hagyományos csirke-állagokat, az kipróbálhatja a csirkemell fasírtot is (esetleg marhahúsból...éljen a kreatin;))… ha hiszitek, ha nem, itt is tudunk olyan erkölcstelenek lenni, hogy lerontjuk a jó öreg nagymama variációt. A megoldás egyszerű: zsemlék és morzsák helyett simán zabpehellyel váltjuk meg a világot: 20 dkg darált csirkemellhez nagyjából 2-3 dkg zabpehely elég, plusz egy tojás, fűszerek, leheletnyi olaj stb. Ha a zabpelyhet szépen megfőzöd egy kis vízben és állni hagyod, ugyanúgy megszívja magát mint jóbarátunk, a zsemle... Tetszőleges formára, rúdra, golyóra, kiscsillagra formálod, majd kisütöd a sütőben.

Aki nagyon hajaz a régi változatra, az zabkorpában, esetleg élvezeteket halmozva más magkeverékben is megforgathatja a készítményét. Sőt, ha épp nincs a konyhán állati eredetű muníciója, az szójával is próbálkozhat… mi rendszeresen készítjük ily módon, kellően fűszerezve semmi kivetnivalót nem hagy maga után.

Bonusz ötlet lelkes FitBuilder olvasóinknak! :) Nem tudom honnan szedtem, de nagyon bejött az ötlet: szilikonos muffin formákban is szépen-zsíradékmentesen kisütheted a fasírtot, nem kell görcsölni, hogy egybe marad-e (igen, mi gyakran teszünk bele pluszban gombát, reszelt cukkínit, egyéb nyúlkaját, ami miatt gyakran darabokra hullik az álmunk az egész fasírtgombócos vacsorákról…). Illetve plusz jó dolog benne, ha akartok a fasírt közepébe meglepetést csempészni (gyerekeknek plusz sajtot:), akkor jóval könnyedebb megoldás!

Az említett spéci MCT olajat itt be tudjátok szerezni!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

fehrje_0323.jpg

A pácolt húsok titka

dieta_es_hus_2.jpg

A marinált húsok elkészítése

Lássuk miként tanácsos elkészíteni a húsételeket, lehetőleg minél kevesebb zsiradékkal.

baratunk_a_tehenturo_10.jpg

Minden gyúrós jó barátja: a tehéntúró

tapkiegek_utazashoz_01.jpg

Hogyan oldhatjuk meg praktikusan és fehérjedúsan a nyaralás alatti kosztot?

Tehát abban a reményben készült a cikk, hogy vannak köztettek is olyan elvetemültek, akik a nyaralás, esetleg rövid kirándulás alatt sem hajlandóak akármit magukba tömni, és szeretnék minőségi tápanyagokkal átvészelni az utazásokat.

olasz_07.jpg

A lehetetlen nem létezik…avagy az olasz konyha diétázóknak való?

rizs_helyett_04.jpg

Edd ezt rizs helyett! Top 5 FitBuilder kedvenc!

Most ellenszegülünk a csirke-rizs mantrával, és megmutatjuk, hogy opcionálisan milyen (kevésbé) ismert szénhidrátforrások állnak rendelkezésünkre!

csirke_helyett_03.jpg

Alternatívák csirkemell helyett!

Mutatunk két olyan proteinben gazdag köret-tartozékot, amit ehetsz változatosságképp, netalántán húsundor esetén... vagy csak akkor, ha épp sehol sem akciós a csibemell. :)

fitness_fasrt_01.jpg

Unod a sima csirkét? Készíts "gyúrós" fasírtot!

Aki unja már a hagyományos csirke-állagot, annak most mutatunk pár újítást!

protein_recept_01.jpg

Kezdők a konyhában: 5 pofonegyszerű protein recept!

Kezdő gyúrósok, csekély gasztro-múlttal rendelkező sportolók... kérlek fáradjatok a konyhába, és ismerkedjetek meg néhány pofonegyszerű proteines recepttel!