Ezt ki kell próbálnod! Módosított saját testsúlyos gyakorlatok – haladóknak!

Mindig szép kis vitázásba lehet belekerülni, ha a saját testsúlyos gyakorlatok és az izomfejlődés kapcsolatát hozzuk egy burok alá. Szerintem a legnagyobb hiba mind a súlyzós, mint a saját testsúly preferáló körökben az, hogy a megszokások rabjává válnak. Beleragadnak egy edzésrutinba, súlyba, gyakorlatba… Főképp akkor nehéz a progresszívan kreatívkodni, ha csupán a saját testünk az eszközünk… nehéz, de nem lehetetlen!

Íme haladóknak az én kedvenc módosított "finomságaim"!

Triceps plasters

A kiindulás a jól ismert alkartámasz pozíció lesz: azaz alsó hídtartás pózba helyezkedünk, könyökünk a vállunk alatt. Ebből a kiindulási pontból egyenesítsük ki a karunkat, miközben a tenyerünk ugyanott marad – azaz feltoljuk magunkat fekvőtámasz pozícióba. Fenn tartsuk meg egy pillanatra a mozdulatot, majd ereszkedjünk vissza. Ügyelj arra, hogy a törzsed a gyakorlat során végig feszes – akárcsak egy alap támaszhelyzetnél!

Akinek ez elsőre sok, az bevethet könnyített megoldásokat is: például támaszkodhatsz a térdeiden, vagy feljebb helyezed egy picit a könyököd a vállvonalnál. Logikusan viszont: minél lejjebb megy a könyököd a tested vonalában, annál nehezebb a mozdulat.

Módosított sétálós kitörés

Zárd ezzel a lábedzésed! A sétálós kitörést most úgy nehezítjük, hogy a lábváltás során nem emelkedünk fel, hanem a súlypontunkat végig lenn tartva haladunk előre. A mozgás során mivel a lábak nem lesznek teljesen kinyújtva, így az izomfeszülést folyamatosan fenn tudjuk tartani! Aki nem bír magával, az végezheti ezt a változatot két kezében súllyal… de ha jól sejtem, kezdetben erre sem lesz szükség!

Majdnem egykezes húzódzkodás

Igazi császár, aki képes az egykezes húzódzkodásra… de a népesség többsége azért nem tartozik ezen táborba. Sokan megrekednek középúton… megy a saját testsúlyos húzódzkodás, akár terheléssel is… de az egy kezes változat csak nem akar összejönni. Erre van egy nagyon jópofa megoldás! A húzódzkodó rúd egyik kapaszkodójára csavarj rá egy strapabíró törölközőt (esetleg egy tricepsz kötelet) és az egyik kezeddel fogj rá a húzódzkodó kapaszkodójára, a másikkal pedig erre a segédeszközre! Az lenne a cél, hogy a húzódzkodó rudat fogó kezeddel próbált magad főképp felhúzni – minél kevesebbet terhelve a "segítő" kezet!

Remélem NEMCSAK a saját testsúlyos gyakorlatok rajongói kaptak kedvet ezekhez a gyakorlatokhoz - mert lefogadom, hogy a "gépen nevelkedett" (nem, most nem a zenekarra gondolok... :)) embertársakat is megizzasztják a fenti kis feladatok!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

triceps_alrenativak_3.jpg

Mindazoknak, akiknek még nem megy a saját testsúlyos tolódzkodás

Tudjuk, hogy vannak tolódzkodó gépek, állványok, pasik, akik mindig segítenek fogni a bokánkat... de vegyük azt az esetet, ha mindezek nem állnak a rendelkezésünkre. Tolódzkodás gyorstalpaló!

fekvotamasz_variaciok.jpg

Fekvőtámaszozni jó. De hogyan lehetne még jobb?

A hagyományos fekvőtámaszunk ismert, és kevésbé ismert módosításai - avagy kinek mi ugrik be a "nyalókáról"?

edzes_nyaralas_alatt_05.jpg

Hogyan őrizd meg a formádat nyaralás alatt?

Most röviden nézzük át, hogy milyen gyakorlatokat lehet csinálni az izomzat megtartása érdekében a nyaralás alatt - egy konditeremmel nem rendelkező panzióban!

hzdzkods_07.jpg

Támadd hátba az izomrostokat - új húzódzkodás variációkkal!

Ha már rendszeresen ott lógtok lelkesen a húzódzkodó rúdon, akkor ideje kicsit változtatni! A csúcsra több út is felvihet, és egyik izgalmasabb mint a másik! Szemezgessünk ezek közül!

hun_bars_02.jpg

Ghetto Street Workout – Saját testsúlyos edzés, új formában!

Egy igazán különleges edzésforma: szinte bárhol elvégezhető, a gyakorlatok száma szinte végtelen, vagyis csak a fantáziád szabhat határt!

hzdzkods_01.jpg

Húzódzkodás "gyorshalál"!

Egy gyilkos-négyfogásos kör, mely az egyik személyes kedvencem és mindenképpen az egyike a legjobb felsőtest gyakorlatsoroknak.

bizhatunke_a_testunk_puszta_erejeben_01.jpg

Bízhatunk-e a testünk puszta erejében?

A saját testsúlyos gyakorlatok vajon tényleg hatékonyak izom és erőnövelésre? Talán igen... ha megfelelő módszerekkel és ismeretekkel állsz neki!

sajt_testsly_nehezts_02.jpg

10 tipp, hogy a saját testsúlyos gyakorlatokat nehezítsd!

Ha úgy érzed nem vagy elég nehéz eset, akkor jöjjön pár ötlet, amivel növelheted a saját testsúlyos gyakorlatok hatékonyságát.

Húzódzkodás gyorshalál – újratöltve!

Egy gyilkos-négyfogásos kör, mely mindenképpen az egyike a legjobb felsőtest gyakorlatsoroknak. Garantáltan nagy kedvence lesz azoknak, akik szeretik gyorsan és hatékonyan kinyírni magukat!

ngytem_fekv_01.jpg

Négyütemű fekvőtámasz és barátai

A négyütemű fekvőtámasz talán már lejárt móka, ugyanakkor most megismerkedhetünk a nehezített, sokkalta szívatósabb négyütemű-családi körével... igazi jellemformáló gyakorlatsorok várnak Rátok!

slyzmentes_ditn_02.jpg

Súlyzómentes "diétán"

Lássuk a mi minimál stílusú saját testsúlyos edzésünket a következő egy hónapra!

sajt_testsly_nehezts_10_1.jpg

Saját testsúlyos edzés a gyakorlatban: így növeld a terhelést!

Az edzésterv átböngészése után már Te is jó pár ötlettel gazdagodva képes leszel arra, hogy saját ízlésedre, fizikai kapacitásodra, céljaidra variálhatsz mindent!

otthoni_edzs_05.jpg

Kreatív edzéstippek otthonra - plusz terheléssel!

A következő edzéstervet egy nagyobb utazótáska segítségével roppant hatékonyan elvégezheted – ráadásul a belepakolt motyó segítségével a terhelést is változtathatod!