Ez lenne a legjobb guggolás számodra?

A hagyományos rudas guggolással valljuk be, sokszor meggyűlik a bajunk. Pocsék mozgásminta, térdfájdalmak, és persze a félelem, hogy egy túltolt ismétlésnél nem állunk fel a rúd alól… Most mindennek vége, hiszen egy remek guggolás változatot mutatunk, mely számos előnnyel érdemelte ki azt, hogy igenis helyet szoríts neki a láb edzésedben!

Ez a Te guggolásod, ha…

Nincs meg a kellő mobilitásod a guggoláshoz.

Sokszor megesik, hogy a gyakorló rúddal guggoló delikvens bizony túlzott előre dől, behajlítja a gerincét, és guggolás közben összecsuklik, mint egy papírboríték. Ezt a csípő hajlítók túlzott merevsége, a rossz törzsizomzat, a vádli merevsége és a boka mobilitásának a hiánya okozza. Ennél a guggolásnál azonban az elöl tartott, megtámasztott súly hatására ki tudunk kompenzálni számos fenti problémát! 

Magas vagy és hosszúak a végtagjaid? Akkor szintén jó opció lehet ez a guggolás!

Ha Te is zsiráfokat megszégyenítő csontozattal jöttél a világra, akkor bizony a hosszú végtagjaid miatt alaposan meggyűlhet a bajod a jó öreg tarkón guggolással, mivel a testi adottságaidnak hála a felsőtested eléggé előre dőlhet, ami megnehezíti az egyensúlyi helyzet kialakítását. Tehát szumma szummárum: az elölguggolás hatásosabb, biztonságosabb lehet magas embereknek.

Fáj a térded és/vagy a derekad.

A mellső tartással történő guggolás a derék számára biztonságosabb, illetve a kutatások szerint kisebb mértékben terhelte a térdízületet, mint a hátsó guggolás. (Gullet, Tillman és mtsai; 2009) Emellett a mozgás során a törzs egyenes marad, mivel ellen kell tartani a rúdnak a gyakorlat során, emiatt sokkal jobban dolgoznak a hasizmok, hogy a törzset stabilizálják!

Könnyebb a rúdtól könnyes, ámde gyors búcsút venni, ha a helyzet megkívánja...

Biztonságosabb abból a szempontból is, ha esetleg a kivitelezés mégsem úgy működne, ahogy a nagykönyvben meg van írva és szeretnénk gyorsan abszolválni magunkat a mozdulatból, akkor azt a súly egyszerű előre dobásával szinte már játékos könnyedséggel megtehetjük.

Funkcionális megfontolások

Sokkal természetesebb az elöl tartott súllyal guggolás abból a szempontból, hogy a való életben is "elől történnek" a cselekvések: a hétköznapi életben elől emelünk, elöl tartjuk a terheket, a küzdősportokban is általában elöl történik a földre vitel, a fociban a támadás… vagyis a súlypont, az akció általában elöl van.

Akkor nézzük a gyakorlatot! Guggolás elöl tartott terheléssel a következőképp fest!

Elsőnek is keress egy olimpiai rudat, az egyik végét egyszerűen helyezd a sarokba, vagy a terem bármely kietlen pontjában, a másikat pedig töltsd meg a kellő tárcsával. (Nagyjából idáig úgy festünk, mintha egy puritánabb, saját kezűleg elkészített T-rudat gyártottunk volna le… persze kisebb terheléssel.)

Állj a rúd elé csípőszéles terpeszben, hogy az előtted, a két lábad között legyen. Fogd meg a két kezeddel a rúd végét, majd emeld ki úgy, hogy nyújtott (azaz enyhén hajlított) karral tartsd a mellkasod előtt kinyújtva. A törzsed egyenes, azaz a függőleges síkhoz közeli tartásával guggolj le mélyen a lábaid közé, legalább addig, amíg a combok vízszintes helyzetbe kerülnek. Az alsó holtpontot elérve tartsd meg a mozdulatot egy pillanatra, majd dinamikusan állj fel, majd ismételjük meg a mozgássort az előírt ismétlésszámban. A tárcsát a mozgás során végig tartsd magad előtt egyenesen!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

guggolas_11.jpg

Érdemeld ki a guggolást!

Guggolni jó, guggolni kell, guggolni mindenki szeret(ne)... Nézzük gyorsan át, hogy melyek ezek a képességek, melyet a guggolás kikövetel tőlünk!

guggolas_0200.jpg

"Elöl terhelt" guggolás

guggols01.jpg

Előjáték a guggoláshoz: 4 gyakorlatból álló kör a mélyebb guggolásért!

Négy feladatból álló kis kör, melynek segítségével tökéletesen ráhangolhatod a tested a "guggolás-élményre"!

guggols_klinika_02_1.jpg

7 bemelegítő tipp a tökéletes guggoláshoz!

Hét egyszerű bemelegítő tipp, mely testileg és lelkileg is ráhangol egy kőkemény lábedzésre!

kondi02_1.jpg

Tényleg árt a guggolás a gerincednek?

Igaz-e az, ami a köztudatban él?

guggolas01_3.jpg

Gyors tipp! Guggolás kihívás edzés végére!

A megszokott edzésrutint olykor-olykor illik megbolygatni egy kis csemegével… így hoztunk Nektek erre a hétre is valami extra bedurrantó dolgot!