Érnek-e valamit a "csupán 20 perc" programok?

Heti egy edzés - van-e értelme?

Az emberek alapvetően lusták. Ez alól kevés a kivétel, mert amikor napi szinten azzal szembesülök, hogy az első emeletre (nem a zenekarra gondolok) lifttel járnak az emberek, akkor itt bizony baj van. A "nincs időm edzeni" a létező legszánalmasabb kifogás amit hallani szoktam. Arra van időd, amire szeretnéd. Mert bár edzeni nincs idő, de este 4 órát bámulják üres tekintettel a TV-t vagy éppen szörfölgetnek az interneten. Ezeket az idő hiányos embereket szokták megcélozni olyan jól eltalált ajánlatokkal, amiben heti 1-2 alkalommal soha nem látott eredményeket ígérnek mindenféle extra rövid programok. Ezekről szeretnék pár szót ejteni.

Nos az alcímben szereplő szlogenek, amelyben heti egyszeri 8 perc hasizom munkával - vagy éppen bármi hasonlóval - azt ígérik, hogy Te leszel a következő fitnesz világbajnok, de legalábbis ledobsz 20 kilót és helyette 6 kockás hasad lesz...finoman szólva ezek hagynak némi kivetni valót maguk után. Félre értések elkerülése végett valóban lehet rövid programokkal is nagyon jó eredményeket elérni. De az ilyen "heti egyszer 20 perc és megváltozol" dolgok egyszerűen nevetségesek. (Bár azt is aláírom, hogy sokan épp az ellenkezőjét csináljuk, és folyamatosan túledzettek vagyunk kisebb-nagyobb mértékben...)

A heti egy-két rövidke edzés csak arra alkalmasak csupán, hogy kicsit javítsanak a közérzeteden, ellenállóbb legyen a szervezeted és minimálisan javítson az endokrin rendszered működésén... szóval még mindig több mint a semmi. Viszont amit nem értek azok az ilyen "5 perces hasizom" dolgoknak hogyan dőlhet be valaki az információs forradalom és az internet korában? Legközelebb mi lesz? 3 perces hasizom vagy akár menjünk le egy perc alá. Aztán már elég lesz pusztán ha rágondolunk erősen?!
A legszomorúbb, hogy az emberek (a lusta emberek) annyira szeretnének olyanok lenni, mint az ilyen reklámok modelljei, hogy inkább a józan eszüket félre dobva vadul beruháznak az ilyen csodálatos programokra. Tehát ébredjen fel mindenki, nem lehet valaki iszonyúan izmos és erős az ilyen "5 perc has" vagy hasonló butaságok alkalmazásával.

Amennyiben egy ultra rövid programot szeretnél, mert nem akarod a teremben leélni az életed akkor a következő tervet ajánlom figyelmedbe. Heti háromszor azért ebben az esetben sem úszod meg! A program Mark Rippertoe súlyemelőből lett erőnléti edző alapművéből a Starting Strenght-ből való. A könyv mellesleg egy valamit magára adó súlyokkal edző számára az alapművek között kellene legyen!

A mester a súlyzós edzést megelőzően, a bemelegítés után javasol felüléseket hasizom edzés gyanánt.
A programot úgy kell elképzelni, hogy egyik héten A/B/A következő héten B/A/B a felosztás.

A NAP
Guggolás        5/5/5/3/1   
Mellről nyomás        5*5
Felhúzás        5/5/5/3/1

B NAP
Guggolás        5/5/5/3/1
Fekve nyomás        5/5/5/3/1
Hyperhajlítások        3*10-15
Húzódzkodás        3*max

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

mitosz_1.jpg

Legnagyobb hazugságok amivel butítanak a teremben

dieta_hazugsagok_02.jpg

A diéták hazugságai

Nézzünk szét manapság melyek is a legfelkapottabb diéták - és az ezekhez fűződő, közszájon forgó sületlenségek.

edzs_kis_sllyal_04_1.jpg

A válasz az örök kérdésre: Hogyan lehet kockás hasizmom?

Reméljük ezúttal sikeresen kivesézzük a témát: íme az egyetlen, igaz út, ami a kockás hashoz elvezet! 7 lépés teljesítésével akár Te is eljuthatsz a vágyott formáig!

dita_05.jpg

Kalandozások az elmebeteg diéták otthonába

Tegyünk egy kis képzeletbeli kirándulást kedvenc diétás elmebajaink otthonába… és nézzük meg, miért nem működnek úgy a dolgok, ahogy a nagykönyvben (vagy legalább is a bulvár magazinokban) meg vannak írva…

dita_012.jpg

Mit ehet a Moho Sapiens, ha diétára adja a fejét?

Diétás sorozatunkat folytatásában megadjuk a választ a másik nagy kérdésre: mit ehet az a moho sapiens, aki végre diétára… sőt mi több!... életmódváltásra adta a fejét?

barna_kenyr_05.jpg

Ne hagyd magad átverni: a nagy barna kenyér és cukor mítosz!

"Ne hagyd magad átverni" sorozatunkban megpróbáljuk minél több élelmiszer ipari csapdáról lerántani a leplet! A mai felvonásban: a "barna" termékek valóban egészségesebbek?!

dita_016.jpg

Szálkásító mintaétrend csak Neked!

Kötelező cikk, ha a diétádhoz egy interneten fellelhető, egyszerű, mégis hatékony minta étrend sablont keresel!

kalria_04.jpg

Kalória vagy makrotápanyagok - mi az, ami számít...

Mi az, amit számoljunk? Kalóriatáblázattal rohangáljunk a zsebünkbe vagy a fehérje-szénhidrát-zsír hármassal bonyolítsuk életünket?

dits_lisztek_03.jpg

Ne hagyd magad átverni: a diétás "csoda" lisztekkel!

A legtöbb diétázó vadul kapkodja le a diétás "fogyi" liszteket a polcról és fizet ki érte nem is kis összeget... de vajon minden esetben megéri?! Utánajárunk!

hrom_tkezs_tvhit_01.jpg

Három étkezés tévhit - megcáfolva!

Három népszerű étkezési tévhit, melyek nemhogy használnak, hanem akár árthatnak is a diétánknak! Reggeli, ebéd, vacsora... mindegyikről eloszlatunk egy-egy téves elképzelést!

zsiros_mitoszok_04.jpg

Mi áll a fogyásod útjában? - Zsíros mítoszok: 1. rész

Összeszedtünk néhány olyan közszájon forgó fitnesz mítoszt, amik aztán mindenre jók, csak arra nem, hogy valóban megszabadulj a fedettségtől, azaz az izmaidat eltakaró zsírtól.

ditsnak_hitt_telek_033.jpg

Azt hiszed "diétás"?! Tévedsz!

"Light, cukormentes, zsírszegény..." Olyan találó marketing fogalmakról rántjuk le a leplet, melyekkel nap mint nap szembetalálhatja magát a gyanútlan diétázó… megveszi, megeszi, és persze a kilók nem mozdulnak. Íme az oka!

alig_eszem_02.jpg

"Alig eszem, de mégsem fogyok?!"

A diétázók körében az egyik legfelkapottabb problémakört vesézzük ki: "Alig eszem, akkor miért nem fogyok?" Hát, most megkapod a választ!