Élet a zabpelyhes rántottán túl

A tojás roppant felkapott dolog így Húsvét táján – kivéve a testépítők, más sportolók és egyéb egészséges étkezési tüneteket mutató emberek körében, ahol ugyanis egész évben töretlen népszerűségnek örvend. Természetesen Nálam is a nagymama hagymás-kolbászos rántottájának sokáig nem volt párja – azonban egy idő után rájöttem, hogy a tojás ezen túl is rengeteg különböző formában vonulhat fel – akár zsírszegényebb keretek között!

Most szeretném megmutatni Nektek azt a pár ötletes tojásos – receptemet, amivel kicsit túlléphetünk a megszokott kolbásszal… izé… zabpehellyel tarkított testépítős tojásrántottán!

Jóhiszeműen gondolom, hogy rántottát mindenki tud készíteni, hiszen elég felverni, serpenyőbe tenni, majd őrült módjára feltúrni... úgyhogy tovább is léphetünk!

Tojásrántotta muffin

Na mire lehet még kihasználni nagy kedvencünket, a szilikonos muffinformát? Igen, akár konyhai fűszernövényeket is ültethetünk benne, de például készíthetsz benne mini rántotta korongokat! Végül is ez is rántotta, mégis más… hiszen itt a tojáspajtás – esetlegesen más zöldség, sajt és némi zab társaságában - a sütőbe vándorol, hogy elnyerje végső formáját.

A menet nem komplikált: a tojásokat (én három nagyobbat szoktam használni egy hatos forméhoz) kissé felverjük, belekeverjük a felaprított vöröshagymát, feldarabolt sajtot, ízesítjük amivel még gondoljuk… majd szépen kókuszzsírral kikent muffinformákba adagoljuk. Vigyázz, ne töltsd csurig, a háromnegyede legyen a limit! Előmelegített sütőben 180 fokon süsd addig, amíg a teteje szilárd nem lesz. Arra figyelj, hogy hiába vagy türelmetlen és farkaséhes – csak kihűlés után maceráld ki a rántotta korongokat a formából. Ellenkező esetben csúnya bosszút állnak...

Aki nem sajnálja, az itt is rakhat bele pár evőkanál zabot – minél több zabot adsz hozzá ugye, annál inkább muffin felé fog eltolódni a műved. Itt tojásonként 30-50 gramm zabpehely felé nem mennék.

Tojáspalacsinta

Fogj annyi tojást (mindenképp legalább L-esméretűt!), ahány palacsintát szeretnél, majd verd fel némi édesítővel és esetleg egy kiskanál fahéjjal. Felmelegítünk egy kókuszzsírral kikent pali-sütőt, majd takarékon kisütjük, mint a hagyományos társát. Töltés, feltekerés… rád bízva!

Tortilla másképp

A menet mint az előzőekben: a tojást – pici tejjel és sóval - felvered mintha rántottát csinálnál, majd pedig kisütöd, mintha palacsintát készítenél! Ha elkészült, akkor töltsd meg csirkemellel és zöldségekkel!

Tojáspörkölt

Ha épp nem akciós a csirkemell, akkor akár ezt is ehetjük a rizsünk mellé… de akkor is remek ötlet, ha épp valami oknál fogva túlteng a tojás a kamrádban. Készíts hagymából, paprikából és fűszerekből kókuszzsíron egy jó kis pöri alapot, közben pedig főzd meg a tojásokat. Ha megfőttek tedd hideg vízbe, pucold meg, vágd negyedekre és hajítsd be a pörkölt alapba! Óvatosan kavargasd át, hagyd picit átbuggyanni, hogy átvegye az ízét… és már kész is! Aki szereti az indiai vonalat, az ebbe az irányba is elmehet és egy kis garam masala füszerkeverékkel, vagy simán curryvel is megbolondíthatja!

Szilvi / FitBuilder TEAM

 

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

ha_nincs_keznel_a_shaker_02.jpg

Ha nincs kéznél a shaker...

tapkiegek_utazashoz_01.jpg

Hogyan oldhatjuk meg praktikusan és fehérjedúsan a nyaralás alatti kosztot?

Tehát abban a reményben készült a cikk, hogy vannak köztettek is olyan elvetemültek, akik a nyaralás, esetleg rövid kirándulás alatt sem hajlandóak akármit magukba tömni, és szeretnék minőségi tápanyagokkal átvészelni az utazásokat.

olasz_07.jpg

A lehetetlen nem létezik…avagy az olasz konyha diétázóknak való?

sti_02.jpg

Edd ezt, és ne ezt! Lisztmentes sütés-tippek!

Így készülnek a "gyúrós-sütijeink"! :) Pár hasznos és ötletes tipp, hogyan szanáld ki a fehér lisztet a receptedből... és alkoss egy szénhidrátban akár jócskán szegényebb finomságot!

kazein_08.jpg

Kazein – a diétázók csodafegyvere!

A kazein a kiegészítők palettáján kissé háttérbe szorult a gyors felszívódású tejsavó testvérével szemben, pedig roppant értékes fehérjeforrás – sőt, diéta alatt több előnyét is kiélvezhetjük!

22.jpg

Gyúrós konyhatitkok: sütés-főzés fehérjével?

A fehérje kulacson túli életét általában egy kérdés szokta beárnyékolni: "Nem teszi tönkre a fehérjét, ha főzünk/sütünk vele?" Most megtudod a választ!

csirke_helyett_03.jpg

Alternatívák csirkemell helyett!

Mutatunk két olyan proteinben gazdag köret-tartozékot, amit ehetsz változatosságképp, netalántán húsundor esetén... vagy csak akkor, ha épp sehol sem akciós a csibemell. :)

barna_kenyr_05.jpg

Ne hagyd magad átverni: a nagy barna kenyér és cukor mítosz!

"Ne hagyd magad átverni" sorozatunkban megpróbáljuk minél több élelmiszer ipari csapdáról lerántani a leplet! A mai felvonásban: a "barna" termékek valóban egészségesebbek?!

fitness_fasrt_01.jpg

Unod a sima csirkét? Készíts "gyúrós" fasírtot!

Aki unja már a hagyományos csirke-állagot, annak most mutatunk pár újítást!

dits_lisztek_03.jpg

Ne hagyd magad átverni: a diétás "csoda" lisztekkel!

A legtöbb diétázó vadul kapkodja le a diétás "fogyi" liszteket a polcról és fizet ki érte nem is kis összeget... de vajon minden esetben megéri?! Utánajárunk!

zab_02.jpg

Mindent a zabpehelyről: miért és miképp ZABáljuk?

A zab olcsó, egészséges, egyszerűen beszerezhető és sokrétűen felhasználható táplálék, mely rengetek konyhai manőveredhez jól jöhet. Bizony, nem csak a reggeli tejsavós kásában állja meg a helyét! Összeszedtünk Nektek 10 okot, amiért edd, és 10 tippet, hogy miképp edd!

protein_recept_01.jpg

Kezdők a konyhában: 5 pofonegyszerű protein recept!

Kezdő gyúrósok, csekély gasztro-múlttal rendelkező sportolók... kérlek fáradjatok a konyhába, és ismerkedjetek meg néhány pofonegyszerű proteines recepttel!