Élelmiszerek, melyektől gyorsabban öregszünk?!

... avagy mennyire ártalmas az a két szelet pirítós?

Az vagy amit megeszel… és ez a mondás teljességgel megállja a helyét. Az alábbiakban olyan ételeket fogunk bemutatni, amelyek támogatják a szervezetben kialakult gyulladásos folyamatokat, rontják a regenerációs képességet és gyorsítják a sejtszintű öregedést. A témát kutató orvosokat amúgy Nobel-díjjal "fenyegetik", tehát igazán érdemes beszélni róla!

A napi anyagcsere-forgalomban részt vevő élelmiszerek hatását valahogyan az emberek többsége alulértékeli. Végső soron igaz is, meg nem is, hogy mindent szintetizálunk mindenből, kivéve az esszenciális amino- és zsírsavakat… Azonban vannak olyan élelmiszerek, melyek olyan vegyületeket tartalmaznak, hogy az éppenséggel gyorsítják az öregedést, és emelik a biológiai életkort. Ezt pedig egyáltalán nem kellene elbagatellizálni: akár 5-10 évet is lefaraghat a várható életkorodból!

Első rossz hír: a gabona nem jó nekünk annyira, legalábbis ezt állítja számos gasztro-enterológus. A fogalom, amit emelgetnek az a glikáció: ez alatt azon folyamatokat értjük, amikor a cukor a fehérjéhez kötődik. A gyümölcscukor (fruktóz) mellett a gabonában lévő szénhidrátnak van erre erősen affinitása.

Maga a glikáció egy amolyan atomi szinten végbemenő sejtkárosító hatás, egyféle oxidatív folyamat. Ez a szervezetet folyamatosan gyulladásban képes tartani, és így öregíteni szervezetet. Manapság amúgy is mindenkinek a kedvenc témája a szervezetben a szabadgyökök öregedésre gyakorolt hatása - hát itt van most még egy téma, amire tuti rágerjednek hosszútávon a kutatók!

A glikémiás indexen alapuló diéták többségének nem csak azért van jótékony hatása, mert támogatja a zsírégetést azáltal, hogy nem emeli magasra az inzulin szintet, hanem amiatt is, mert ezt az étrendet követve nem (annyira) ész nélkül visszük be a cukrot, hogy az károsító legyen.

Mennyire emeli a vércukor szintet egy kis pirítós?

Biztos mindenki ismeri azokat az előre szeletelt toast kenyereket, melyek kifejezetten arra vannak, hogy pirítóst csináljanak belőle. Kettő szelet fehér toast kenyér 45 perccel az elfogyasztás után 55%-al képes megemelni a vércukor szintet!

Ugyanebben a kísérletben, ha barna toast kenyeret használunk, akkor ez a növekedés már csak olyan 30%-os lesz, de belegondolva ki eszik csak két pici pirítóst?!

Akiknek gyulladásban a szervezete azoknak egyenesen tilos volna magas cukortartalmú ételeket, vagy akár csak pékárút fogyasztani - de mindenki érzékelheti majd a jótékony hatását, ha csökkenti a mennyiségét az étrendjében.

Jelenleg is vizsgálják, hogy az antioxidánsok fokozott bevitele mennyire képes ezeket a romboló folyamatokat megakadályozni! Többen egyetértenek abban, hogy amennyiben emeljük az antioxidáns bevitelt, akkor ezek az öregítő folyamatok lassíthatók!

11 880 Ft -15% 10 080 Ft
san_green_supreme_3170.jpg

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

multivitamin.jpg

Tegyük meg a minimumot a maximumért.

Bármi is a célod, csak szilárd alapokra lehet építkezni. És ez a szilárd alap valami olyan táplálékkiegészítő kombinációt takar, melyet mindig, mindenkinek, minden célhoz ajánlunk.

szelet_1.jpg

Miért fontos nekünk a vércukorszint változás izomépítés és fogyás szempontjából?

Az alábbi írásban arról lesz szó, hogy a koplalás és evés hogyan változtatja meg a vércukor szintet, és ezt hogyan hasznosíthatjuk izom építésre. Ehhez azonban meg kell ismernünk a már napi szinten emlegetett inzulint!

antioxidnsok_03.jpg

Az antioxidánsok és a hosszú élet - 1. rész

Vajon mik is azok a szabadgyökök, és miért az az álláspontja a tudományos világnak, hogy a szabadgyökök kordában tartása a hosszú élet titka?

antioxidns_02.jpg

Az antioxidánsok és a hosszú élet 2. rész

Nézzük meg, hogy mit is tehetünk a szabadgyökök túlzott felszaporodása ellenében: ismerkedj meg a legfontosabb antioxidánsokkal!

cink_01.jpg

Egy alulértékelt kiegészítő vallomásai

Nem csak erőt, javult kedélyállapotot, megnövekedett szexuális teljesítményt hozhat, hanem arra is részletesen ki fogunk térni, hogy a rák elleni kutatások mostanában ünnepelt csodafegyverként tekintenek rá!

gyulladscskknet_telek_05.jpg

Milyen ételekkel tudod kezelni az ízületi gyulladást?

Ízületi gyulladás esetén kulcsfontosságú lehet a táplálkozásod! Megmutatjuk milyen ételeket vigyél be, és miket kerülj - hogy a gyulladásos folyamatokat minél hamarabb leküzdhesd!

bio_04.jpg

Mindennapi mérgeink

Vajon tényleg érdemes-e a drágább bio zöldségre és ásványvízre költeni az egészségért?

Vitaminrabló betegségek és szokások: kinek kell több C-vitamin?

Vajon Te is azon személyek közé tartozol, akiknek emelt szintű c-vitamin bevitel szükséges? És ha igen, akkor vajon mennyi lenne az optimális adag?

glikmis_index_020.jpg

A glikémiás indexen túl... mi az, ami még számít?

A GI a 80-as években lett kidolgozva, hogy segítségünkre legyen a cukorbetegek táplálkozásának megtervezésében. A GI egy jó dolog, de messze van a tökéletestől, rengetegen félreértik és nem arra és úgy alkalmazzák amire való...