Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Egyszerű és népszerű a kérdés: de Te hogyan csinálod meg a zabot?!

A zabpelyhes reggeli elkészítése nyilván nem akkora kuriózum, mint egy Wellington bélszín vagy egy házilag kipengetett rétestészta abszolválása… mégis pár újonc van, aki a zabbal még nem került közeli nexusba, de most megpróbálkoznál vele - hiszen annyi szépet és jót mondtunk róla.

A zabot haladók már tolják muffinba, sütibe, palacsintákba… de akik még csak most bontogatják első zabos zacskójukat, azok elsőnek minden idők legszuperebb gyúrós reggelijével, a zabkásával ismerkedjenek.

Miért jó a zabos reggeli?


Azon kívül, hogy hamar megvan, nem igényel nagy konyhai tapasztalatot, és pillanatok alatt belapátolható – még tartogat más előnyt is. A zab rengeteg rostot tartalmaz és lassú, egyenletes felszívódású szénhidrát forrás. Sokáig teltségérzetet okoz, és nem piszkálja az inzulinszintet. Ergó: EZ valóban délig tartó lendületet ad, és a korgó gyomrod nem fogja halálra rémiszteni a melletted a melletted ismét hajnalig tivornyázó, éppen félálomból detoxikálva ásítozó, másnapos kollégádat.

A híres reggeli zabunk többféleképpen is a tányérunkba landolhat… itt a legnépszerűbb és szerintem a legfinomabb receptekkel szeretném Nektek átadni a zabkásában rejlő mérhetetlen lehetőségeket.


A híres "Overnight" zabkása


- 50 g zabpehely-
- 1 dl tej (állati vagy növényi)
- 150 g natúr görög joghurt vagy gyümis joghurt – vagy 100 g zsírszegény túró
- 30 g fehérje por
- ízlés szerint gyümölcs: alma, banán, gránátalma, erdei gyümi…
- aprított mogyoró vagy mandula
- 2 tk chia mag (elhagyható, de ettől még pudingosabb lesz!)
- pár csepp édesítőszer

Keverd össze a hozzávalókat. Ha szükséges édesítsd! Tedd egy zárható üvegbe, a tetejére tegyél magvakat, majd egy éjszakán át hagyd állni a hűtőben - abban a (naiv) reményben, hogy éhenkórász lakótársad nem botlik bele a szokásos falásrohamtól vezérelt hűtőfosztogatási manőverében.

...szóval, ha a kásád túlélte az éjszakát, akkor reggel immár új, pudingosabb, ízletes halmazállapotban vár Rád… hogy pikk-pakk bekanalazva mosolyra derítse a napod… vagy emocionálisan szerény lelkűeknek egyszerűen csak megtöltse a pocakot.

Mikrós zabkása


Mérd ki az 50 gr zabpelyhet, öntsd fel annyi vízzel, ami 3szorosan ellepi. Tedd be annyi időre a mikróba a csésze vizet, amíg fel nem fut a zab a pohár tetejére. Vedd ki és jól kavard össze. Hagyd állni ezt is egy estét, vagy legalább 2-3 órát! Beszívja a vizet és nagyon pudingos lesz!

Azonnal ehető, főtt zabkása


Mérjünk ki 50 g zabpelyhet – ez lehet finom vagy nagyobb szemű is, attól függően, hogy milyen állagot szeretnénk elérni – és tegyük fel főni max. 2 vízben vagy tejben egy viszonylag kis lábasba.

Amíg a zabpehely puhul, addig shakerben rázzunk össze 1 adag (30g) fehérjeport 100 ml vízben.

Nem kell megijedni, hogy a fehérje sűrű lesz; a zabkásához erre az állagra van szükség.

Ha a zabpehely már megpuhult (ez néhány perc alatt meg is van), akkor öntsük hozzá az összerázott fehérjeport és alaposan keverjük el. Melegítsük össze az egészet majd öntsük ki egy reggeliző tálkába.


Szilvi / FitBuilder TEAM

Ha diéta/étrend tervezés terén személyre szabott segítséget szeretnél, vagy személyi edzést-edzéstervet szeretnél, keress bátran: szilvi.toke@gmail.com


Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kapcsolódó cikkek
Fekete zab: ezért kellene enned

A szénhidrát forrás, amiről sohasem hallottál még...

Egy estés zab-kaland

Bár csak egy estés kalandnak ígérkezett, de utána hosszú távú viszonyba keveredtünk. :) Ez a legjobb, leggyorsabb zab-reggeli!

Almás proteines zabmuffin

Lisztmentes. Cukormentes. Almás-diós-fahéjas. Proteinben gazdag, nagyon puha, nagyon egyszerű. Kell ennél több? A kérdés költői, mert tudjuk rá a választ… más alig várod, hogy kipróbáld a hideg hónapok sztárját: a proteines almás muffint!

Mindent a zabpehelyről: miért és miképp ZABáljuk?

A zab olcsó, egészséges, egyszerűen beszerezhető és sokrétűen felhasználható táplálék, mely rengetek konyhai manőveredhez jól jöhet. Bizony, nem csak a reggeli tejsavós kásában állja meg a helyét! Összeszedtünk Nektek 10 okot, amiért edd, és 10 tippet, hogy miképp edd!

Élet a zabpelyhes rántottán túl

Most szeretném megmutatni Nektek azt a pár ötletes tojásos – receptemet, amivel kicsit túlléphetünk a megszokott kolbásszal… izé… zabpehellyel tarkított testépítős tojásrántottán!