Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Egy titkos technika a maximális erőhöz!

A rekeszizom légzés gyakorlata

Mostanában a fitneszben a "core" - vagy magyarosan törzs-stabilitàs - olyannyira divatos fogalom lett, mint mondjuk a táplálék kiegészítők között a kreatin. Mi is több cikkben foglalkoztunk azzal, hogy milyen pozitív hatásai vannak a törzsizmok fejlesztésének, azaz például mennyire javítják az összteljesítményt. Hiszen egy ismerős közhellyel élve: a lánc mindig olyan erős, mint a leggyengébb szeme. Ehhez hasonlóan pedig a helyes légzési technikával is foglalkoztunk már. Mostani írásunkban a kettőt fogjuk összekapcsolni, és arról fogunk beszélni, hogy a rekeszizommal a préselős, "erőlégzés" mennyire hatékony lehet abban, hogy nagyobb súlyokat legyünk képesek megmozgatni.

rekeszizom, rekeszizom légzés, erőlégzés, erő, maximális erő, préselés, levegő préselés, levegővétel, légzés edzés közben

Miben is segít neked a megnövekedett stabilitás?

Az utóbbi időkben kedvelt téma a sporttudományi kutatásokban, hogy a teljesítmény látványos javulását okozza az, ha az ízületek mechanikailag a leginkább előnyös helyzetben vannak. Mérhetően javul a teljesítmény már egy szimpla fekvőtámasz végrehajtásakor. Másfelől: minél inkább természetidegen szögbe kényszerül a test, annál inkább nő a sérülés kockázat. Emiatt célszerű arra törekedni, hogy optimális legyen a testhelyzet, kiváltképp a gerinc és a medence!  A levegő korrekt áramoltatásával pedig biztosíthatjuk a legjobb, számunkra legideálisabb helyzetet!

A helyes légzés elsajátítása már csak azért is nélkülözhetetlen, mert a népesség közel 10%-a szenved valamilyen légzésfunkció zavarban. Ezeknek a megbetegedéseknek a tetemes része az asztma. A megfelelő erőlégzés emiatt hasznos lehet a azok számára is, akik alapesetben alig, vagy egyáltalán nem edzettek.

A rekeszizom kettős szerepe egy viszonylag új felfedezés: a rekeszizom és a derékfájdalmak között is találtak összefüggést, vagyis nem csak a légzésben vesz szerepet! A helytelen légzés, okozta asszinkronizált izomműködés képes arra, hogy túlterhelje a gerincet!

rekeszizom, rekeszizom légzés, erőlégzés, erő, maximális erő, préselés, levegő préselés, levegővétel, légzés edzés közben

Tanulj meg újra levegőt venni!

A megoldás a hasi légzésben keresendő, illetve abban, hogy a levegő áramlását tudatosan, a rekeszizommal préselve szabályozzuk! A hasi légzés inkább a férfiakra jellemző, emiatt a hölgyeknek eléggé sok gyakorlást igényel, de nem lehetetlen!

A "vas légzés" gyakorlat remekül kényszerít arra, hogy alkalmazzuk ezt a technikát. A dolog rém egyszerű! Feküdj a földre hanyattfekvésben, és helyezz a hasadra a köldök felett egy kézisúlyzót, vagy kettlebellt. Azt fogod tapasztalni, hogy feszíteni kell a hasfalad, máskülönben a súly igen keményen nyomja majd a beleidet. Ezt követően próbáld meg pusztán a hasi légzés segítségével emelni és süllyeszteni a súlyt, miközben végig feszítve tartod a hasizmokat. A hasizmok feszesek, tehát semmi más, mint a levegő fogja felnyomni a súlyt, amit pedig a rekeszizom fog préselni!

1-2 sorozatnyi ismétlést végezz az edzések végén, és próbáld memorizálni az érzést! Ezt követően pedig próbáld meg más gyakorlatoknál is alkalmazni ezt a technikát!

Gil / FitBuilder TEAM

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kapcsolódó cikkek
A negatív szakasz titka – lehet, hogy eddig rosszul csináltad?!

A legtöbb testépítő a negatív szakaszban eltöltött időt variálja – azaz minél lassabban végzi ezen fázisban a mozdulatot – pedig van egy még hatékonyabb módja a negatívok kihasználásának!

Maximális erő és robbanékonyság a komplex edzés módszerével!

Szeretnél egy erősebb, gyorsabb, szálkásabb testet? Íme egy sokkoló edzésmódszer, mely könnyen alkalmazható, és egyszerre segíti az említett célok elérését!

Kreatin-monohidrát használati kisokos

Ismét a beérkező kérdésekre szeretnék választ adni egy cikkel – mivel úgy látom, hogy sok kezdőbb sportoló számára még komoly hiányosságok és végeláthatatlan kérdések sorozata merült fel a kreatin és használatát illetően.

Három érdekes dolog az erőről - amit mindenképp érdemes tudnod!

Tudni akarod mi a legjobb és a legrosszabb dolog az erővel kapcsolatban? No és mi az, amit mindenki elfelejt, ha az erőről esik szó? Mind a háromra most megtudhatod a választ!

Legyél erősebb és gyorsabb: érvek a béta-alanin mellett!

Szeretnél erősebb és gyorsabb lenni? Több ismétlést végrehajtani, jobban bírni szuflával - úgy hogy a fáradság nem áll rögtön az utadba? Egyszerű és nagyszerű kiegészítőt mutatunk!

Nincs is egyszerűbb és nagyszerűbb gyakorlat a világon!

Ki ne szeretne tanulni egy új, igazán fain kis gyakorlatot, amely pofonegyszerű, rendkívül hatékonyan fejleszti az erőt, a teljesítményt és az akaratod – mindezt a sérülés legcsekélyebb kockázatával? Mondjuk Te? Akkor olvass tovább!

Építsd ki a legjobb súlyemelő övet a világon!

Összeválogattuk azokat a gyakorlatokat, amelyek a talajon állva (vagy épp járva) segítenek a törzs stabilitás fokozásában!

A hatalmas erő titka: meg se mozdulj, csak támaszd a falat!

Létezik egy edzésmódszer, amely rövid idő alatt megsokszorozza az erődet, ízületbarát módon, minimális energia befektetéssel… annyira, hogy megmozdulnod sem kell! Ez az izometrikus edzés!

Erősember edzés a mindennapokban

Lássuk a mindennapok strongman edzését! Kezdjük a sort a roppant funkcionális szánhúzás gyakorlattal!

Az orosz komplex - edzésmódszerek

Olyan komplex gyakorlatsorokat mutatunk, melyek segítenek abban, hogy a megszerzett izom-masszát a lehető leggyorsabb idő alatt mozgásba is hozzuk.

A maximális erőfeszítés módszere (Maximal Effort)

Ismerd meg az erőfejlesztés egyik leghatékonyabb módját: a maximal effort tréninget.

Bevezető a volt Szovjetúnió edzésmódszereibe

Nézzük meg milyen módszereket dolgoztak ki a vasfüggönyön innen Szásáék: lássuk a szovjet edzésmódszereket!

Gumiszalagok

Újdonság arra, hogy lehet erőt és tömeget építeni kisebb súlyok mellett? Gumiszalagos edzés most NEM (csak) kislányoknak!

Légzés edzés közben

Bár a gyakorlat leírásoknál rendre szerepel, ennek ellenére úgy éreztem szükséges lehet egy kicsit átfogóbb leírás erről a témáról. Hiszen edzésmunka hatására nő a szervezet oxigén szükséglete. Teljesen logikus, hogy minél nagyobb a külső inger, annál nagyobb a felhasznált levegő mennyiség.

Pihenő idők

Különböző szünet kellene az erő edzésnél, a tömeg növelésnél és a lefaragásnál... de mégis mennyit kellene pihenni az egyes sorozatok között?