Egy estés zab-kaland

A híres "Overnight" zabkása

Bár csak egy estés kalandnak ígérkezett, de utána hosszú távú viszonyba keveredtünk. Ha este későn érsz haza, és reggel alig van valamire időd… ő akkor is ott lesz Neked. Ha fáradt vagy, ha diétázol, ha tömegelsz, ha nyűgös vagy, ha éhes vagy… kezdd vele a napod!

A zab olcsó, egészséges, egyszerűen beszerezhető és sokrétűen felhasználható táplálék, mely rengeteg konyhai manőveredhez jól jöhet… például a tökéletes, tápanyag dús, napindító reggelidhez.

Miért jó a zabos reggeli?

Azon kívül, hogy hamar megvan, nem igényel nagy konyhai tapasztalatot, és pillanatok alatt belapátolható – még tartogat más előnyt is. A zab rengeteg rostot tartalmaz és lassú, egyenletes felszívódású szénhidrát forrás. Sokáig teltségérzetet okoz, és nem piszkálja az inzulinszintet. Ergó: EZ valóban délig tartó lendületet ad, és a korgó gyomrod nem fogja halálra rémiszteni a melletted a melletted ismét hajnalig tivornyázó, éppen félálomból detoxikálva ásítozó, másnapos kollégádat.

Hozzávalók

- 30 g zabpehely
- 1 dl tej (állati vagy növényi)
- 100 g natúr görögjoghurt vagy gyümis joghurt
- 30 g fehérje por
- 20 g aprított mogyoró vagy mandula + aszalt gyümi, ha szereted
- pár csepp édesítőszer

Elkészítés

1. Keverd össze a joghurtot a tejjel, a protein porral és a zabpehellyel. Ha szükséges édesítsd!

2. Tedd egy befőttes vagy bármilyen zárható üvegbe, a tetejére tegyél magvakat, majd egy éjszakán át hagyd állni a hűtőben – abban a (naiv) reményben, hogy éhenkórász lakótársad nem botlik bele a szokásos falásrohamtól vezérelt hűtőfosztogatási manőverében.

3. ...szóval, ha a kásád túlélte az éjszakát, akkor reggel immár új, pudingosabb, ízletes halmazállapotban vár Rád… hogy pikk-pakk bekanalazva mosolyra derítse a napod… vagy emocionálisan szerény lelkűeknek egyszerűen csak megtöltse a pocakot.

+ TIPP! Ha nagyon puritán vagy, akkor minden flanc nélkül fogyaszthatod… ha viszont ínyenckedő virtussal áldottak meg az égiek, akkor több kalandba is belemehetsz:

Fahéjas-almás zabkása: a kész zabkását egy kis reszelt almával és fahéjjal ízesítjük.
Raffaello zabkása: manduladarabok mellé 1 evőkanál kókuszreszeléket is keverhetünk.
Banános mogyis zabkása: egy kisebb banánt felaprítva vagy villával összetörve a kásához adunk, és hozzákeverünk egy evőkanál mogyoróvajat vagy aprított mogyorót is. Ha nem kell a kalóriákra vészesen ügyelni, akkor plusz mézzel is megcsurgathatod!
Túrós zabkása: extra fehérje gazdaggá teheted a reggelid, ha tej helyett kis túróval kevered ki a joghurtod!

Láthatod, a zabkása nem diétás büntetés, hanem igazi szuperkaja – még a kényesebb gourmandula sportolóknak is! Ennyi két perces koreográfia, de garantáltan ad annyi kraftot, hogy függővé válj!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Ha edzés vagy diéta/étrend tervezés terén személyre szabott segítséget szeretnél, keress bátran: szilvi.toke@gmail.com

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

tojs_03.jpg

Élet a zabpelyhes rántottán túl

Most szeretném megmutatni Nektek azt a pár ötletes tojásos – receptemet, amivel kicsit túlléphetünk a megszokott kolbásszal… izé… zabpehellyel tarkított testépítős tojásrántottán!

zab_02.jpg

Mindent a zabpehelyről: miért és miképp ZABáljuk?

A zab olcsó, egészséges, egyszerűen beszerezhető és sokrétűen felhasználható táplálék, mely rengetek konyhai manőveredhez jól jöhet. Bizony, nem csak a reggeli tejsavós kásában állja meg a helyét! Összeszedtünk Nektek 10 okot, amiért edd, és 10 tippet, hogy miképp edd!

zablepny_02.jpg

Kenyér helyett egyetek...zablepényt!

Sok diétázó kezdetben biztos szembe találja magát az alábbi kérdéssel: kenyér helyett mégis mit egyek? Hogy ne érezzük teljesen kirekesztett életűnek magunkat, így az alábbi recepttel szeretnénk segíteni betölteni a kenyér után maradt űrt.

alms_muffin_05.jpg

Almás proteines zabmuffin

Lisztmentes. Cukormentes. Almás-diós-fahéjas. Proteinben gazdag, nagyon puha, nagyon egyszerű. Kell ennél több? A kérdés költői, mert tudjuk rá a választ… más alig várod, hogy kipróbáld a hideg hónapok sztárját: a proteines almás muffint!

karfiolos_muffin_04_1.jpg

Proteines zabpogácsa

A pogácsa eredendően nem egy testépítő-diétába illeszthető elemózsia... azonban egy egyszerű recepttel találtunk megoldást, hogy mindenki kedvére csomagolhassa, majszolhassa immár a feljavított tápértékű, zabos pogácsáját!

csirkemell_01.jpg

Diétás(abb) rántott hús zabbundában!

A vasárnapi kedvenc most zsírtalanabb kiadásban, új bundában! Csak hogy ne kelljen erről sem lemondanunk a diétában!