Egy alulértékelt kiegészítő vallomásai

Érvek a cink mellett

A cink valamiért egy alulértékelt kiegészítő, holott nagyon jó hatással van az egészségre és sportteljesítményre egyaránt. Az alábbiakban összeszedtünk néhány nagyon jó érvet amellett, hogy miért is érdemes a cink szedését elkezdeni! Nem csak erőt, javult kedélyállapotot, megnövekedett szexuális teljesítményt hozhat, hanem arra is részletesen ki fogunk térni, hogy a rák elleni kutatások mostanában ünnepelt csodafegyverként tekintenek rá!

Elsőként mi utalhat arra, hogy nincs elég cink a szervezetben?
Az olyan általános tünetek, mint a hasmenés, a krónikus fáradság, gyengült immunrendszer, a rossz koncentrációs képesség talán szélesebb körben ismertek. De ezeket okozhatja más tényezők is. Viszont megfigyelték, hogy a cink hiányának egyik sajátos tünete az ízlelés megváltozása: valamiért jobban fogod kívánni a szélsőségesen sós vagy éppen túlzottan édes élelmiszereket.

Az alábbiakban felsoroltuk a legnyomósabb érveket, hogy a fenti hiánytüneteken túl mit profitálhatsz a cink kiegészítő szedésével!

Cinkkel a szexuális egészségért és rák ellen!
Most azt vártátok, hogy azzal kezdjük, hogy erő meg sportteljesítmény? Lesz az is, ne aggódjatok, de mi lehetne jobb a szexuális vitalitásnál?

A cink amolyan kulcs szerepet játszó ásvány a nemiségben, mivel a férfi prosztata magas cink koncentráció mellett tud optimálisan működni. Ez annyira komoly dolog, hogy a prosztata rák kialakulása és az alacsony cink koncentráció között már néhány kutatásban sikerül összefüggéseket kimutatni.

40 és 60 év közti férfiakat vizsgáltak, akiknek a tesztoszteron szintje normális értékeken belül volt. Azonban bebizonyították, hogy ahol magasabb volt az androgén szint, ott minden esetben több volt a cink is a szervezetben!

Sőt, állatkísérletekben már azt is sikerül bebizonyítani, hogy ha prosztata rákos patkányoknál elkezdtek cinket mesterségesen adagolni, akkor bizony a rákos sejtek burjánzása lassult - illetve azok az állatok, amelyek kaptak cinket, ott kisebb volt a fogyás mértéke és aktívabbak voltak a cinkkel nem "kezelet" rákos társaiknál!

Hölgyek esetében a termékenység és a cink korrelációra derítettek fényt. Azok a nők akiknek alacsonyabb a cink szintje, ők nehezebben esnek teherbe. Másik érdekesség, hogy bár még nem sikerült ezt sem bizonyítani embereknél egyértelműen, de állatkísérletek alapján a mellrák esélyeit rontja, ha alacsony a cink szint!

Emellett a cink nagyon jó antioxidáns tulajdonságokkal bír. A  szabadgyököket képes lekötni, és azokat semlegesíteni. Különösen hatékony minden jellegű gyulladásos folyamatot orvosolásában. A szervezetben lerakódott nehézfémek károsító hatása ellen is effektívnek bizonyult a vizsgálatok során.

4 980 Ft -6% 4 680 Ft
weider_zinc_caps_120.jpg

Cink az erőért!
Természetesen mivel mi itt a súlyzós edzés megszállottjai vagyunk, emiatt meg kell említenünk az erőre és a teljesítményre gyakorolt hatását!

Erő és tömegnövelő hatásai abban keresendők, ahogyan az anabolikus hormonok szintézisére hat - mint a korábban említett tesztoszteron -, ugyanakkor a növekedési hormonra, de még az inzulinszerű növekedési faktorra (IGF-1) is hatással van. Mivel tudjuk, hogy az erőszint nagyon nagy mértékben függ ezeknek a hormonoknak a koncentrációjától, emiatt nem nehéz összerakni, hogyha a termelésüket fokozza a cink, akkor ezzel gyakorlatilag közvetve hat az erőszintre!

A ZMA kiegészítő hatása mai napig vitatott, holott számos tanulmány jelenik meg arról, hogy a cinket kapott sportolók esetében az edzés után magasabb szintre tudott a tesztoszteron szint felmenni, mint azoknak, akik placebót kaptak!

Zárszó tehát: a cink egy nagyon hasznos kiegészítő, amit javasolnánk mindenkinek - kortól és nemtől függetlenül!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

izomlaz.jpg

(Izom) lázas próbálkozások a gyorsabb regenerációért.

Egy enyhébb izomlázat még mindenki büszkén kihord, azonban vannak olyan elvetemült edzések, melyek után másnap mindenki veterán katona mód döcög le a lépcsőn. Tehát nézzük meg, hogy mit tehetünk ezen fájdalmak csökkentése érdekében.

vitamin_031_1.jpg

Nyomelemek összefoglaló

multivitamin.jpg

Tegyük meg a minimumot a maximumért.

Bármi is a célod, csak szilárd alapokra lehet építkezni. És ez a szilárd alap valami olyan táplálékkiegészítő kombinációt takar, melyet mindig, mindenkinek, minden célhoz ajánlunk.

edzs_utni_turmix_03_3.jpg

Kapcsold a regenerációt magasabb fokozatra!

Az edzettséget és a túledzettséget egy nagyon vékonyka határvonal választja el egymástól, amin könnyű átbillenni. Emiatt is kiemelkedően fontos, hogy milyen kiegészítőkkel támogatjuk meg a szervezetünket az edzést követően!

tapkieg_idoseknek_020.jpg

Tesztoszteron fokozót a nagypapának!

Sok esetben az idősebb korosztály is nyugodtan szétnézhetne az étrend kiegészítők között, hiszen a marékszám beszedett gyógyszerek helyett a táplálékkiegészítők egy egészségesebb, mellékhatásoktól jóval mentesebb utat jelentenének.

zma_03.jpg

ZMA

Állítsd magasabb fokozatra az izomépítést és a regenerációt! A ZMA alkalmazása optimális tesztoszteron és növekedési hormon szintet eredményezhet a szervezetben, ezen felül javítja az alvás minőségét is!

antioxidnsok_03.jpg

Az antioxidánsok és a hosszú élet - 1. rész

Vajon mik is azok a szabadgyökök, és miért az az álláspontja a tudományos világnak, hogy a szabadgyökök kordában tartása a hosszú élet titka?

hgh_04.jpg

Növekedési hormon fokozók

Nézzük mik is azok a rejtélyes, sokszor csodaszernek címkézett növekedési hormonfokozók – mit tudnak, és mi az, amit nem!

multivitaminnal_a_rk_ellen_01.jpg

Multivitaminokkal a rák ellen

Három tényező, ami akár felére is csökkentheti a daganatos betegségek kialakulását! Egy olvasást legalább megér, nem?

kreatin_023.jpg

Kreatin-monohidrát használati kisokos

Ismét a beérkező kérdésekre szeretnék választ adni egy cikkel – mivel úgy látom, hogy sok kezdőbb sportoló számára még komoly hiányosságok és végeláthatatlan kérdések sorozata merült fel a kreatin és használatát illetően.

Vitaminrabló betegségek és szokások: kinek kell több C-vitamin?

Vajon Te is azon személyek közé tartozol, akiknek emelt szintű c-vitamin bevitel szükséges? És ha igen, akkor vajon mennyi lenne az optimális adag?

tpllkkiegsztk_01.jpg

A táplálékkiegészítők ismeretlenebb oldala

A táplálék kiegészítőkben sokkal több van, mint hinnéd! Soron következő cikkben szeretném bemutatni a kiegészítők eddig talán ismeretlen oldalát és felhasználási aspektusát – mellyel mindenki beláthatja, hogy nemhogy nem károsak, hanem akár az "átlagember" is használhatja!

vitamin_012.jpg

Miért kötelező vitamint szedni?

A vitaminok fontosságát már ezernyi cikk hangoztatta - úgyhogy most más irányból közelítjük meg a témát: elmondjuk, hogy konkrétan mely vitaminok segítik elő a zsírvesztést, illetve a teljesítmény javulását erő- és állóképességi sportokban!