Edzéstervek az alapoktól

Avagy most jól megmondjuk, hogy kezdj neki.

Érdekes helyzet, hogy nekem kell írnom az alap edzéstervekről, hiszen aki már megfordult nálam edzésen, vagy akárcsak kért tanácsot e-mailen, azok tudják, hogy elkötelezett híve vagyok annak, hogy merjünk máshogyan edzeni. Ismertessük meg a nagyközönséggel is azokat az edzéselveket, amelyek bármilyen hatékonyak is, de sajnos az emberek 90%-a számára ismeretlenek.

Aki a olvasta a másik cikk sorozatnál a bevezetőmet, az tudja, hogy igyekszem túllépni néhány olyan módszeren ami már kb. 30 éve elavult, de sokan csak azt és kizárólag azt ismerik. Azért mondom ezeket, mert valószínű eléggé megosztó leszek sokaknak. Nem fogok "kinyilatkoztatni" mint néhányan teszik, hogy csak ez és ez a módszer a jó, hiszen mindannyian mások vagyunk eltérő genetikával, eltérő célokkal. Mindig próbálok majd egy lehetséges alternatívát kínálni, hogy nagyobb, erősebb és vagy gyorsabb , akár állóképesebb legyél. Emellett mivel sokan félnek kipróbálni újdonságot és inkább 65kg-mal nyomogatnak fekve 2-3 éve azoknak a kedvéért írok egy halál unalmas, ezerszer ismételt tervet is.

Sok hazai és külföldi szakirodalomban sajnos elfelejtik ezt és mindenkiből testépítőt akarnak faragni, aki csak súlyzók közelébe megy, akár ez a célja akár nem (amennyiben nem ez a célja jó eséllyel le is köcsögözik ez a roppant intellektuális urak). Holott bár a súlyzós edzés része lehet szinte minden sportág kiegészítő edzésének, de egész mások a céljai valakinek, aki erőt akar növelni mondjuk anélkül, hogy nagyon sok tömeget akarna építeni (pl. súlycsoportos versenyek) esetleg robbanékonyságot fejleszteni (pl. az atlétikához) vagy egyszerűen csak tangában akar pózolni a strandon.

Gil / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
tetszik a cikk tartalma es lényege, szeretnek egy emailt kuldeni neked hogy par alap dolgot megkerdezzek illetve tanacsot kerni, ez lehetseges? Köszönöm
Elore is
2017-06-30 02:08:11
Szia! Igen, a szilvi.toke@gmail.com címre írj!
Tőke Szilvia | 2017-07-02 05:44:05

Kapcsolódó cikkek

eronoveles01_1.jpg

Edzéstervek kezdőknek és újrakezdőknek.

Ez a módszer kiváló erő és tömeg építő - lényege, hogy felváltva edzünk ellentétes (antagonisztukus, amikor az egyik feszül a másik ernyed) izomcsoportokat.

kezdo_03_1.jpg

Edzésterv totális kezdőknek.

Kezd el hozzászoktatni a tested a terheléshez ezzel az edzéstervvel!

jnl_1_1.jpg

Kis bevezető a kezdő női edzéstervről.

Csapjunk a súlyok közé. Olyan gyakorlatokkal ismerkedhettek meg, melyekkel nemcsak erősödni és formásodni fogtok, hanem a testsúlycsökkentést is gyorsabban érhetitek el.

felesleges_gyakorlat_02_2.jpg

Kezdő edzésterv csajok részére.

Kezdő edzésterv csajok részére, ha van már azért némi affinitásod a sporthoz.

has02_1.jpg

Átmozgató női edzésterv - abszolút kezdőknek!

Még sohasem mozogtál semmit rendszeresen? Akkor itt a helyed! Átmozgató női edzésterv - abszolút kezdőknek.

lapos_has_03_1.jpg

Válasz egy örök kérdésre: hogyan tudok izmosodni, hogy közben zsírt adjak le?

Minden alakváltozásra pályázó sportolótársunk biztos feltette már legalább egyszer a kérdést: miként lehetne izmot növelni úgy, hogy közben lemenjen a zsír?

sauna.jpg

Edzés után vajon jó szokásunk a szaunázás?

A szauna jótékony hatásait már mindenki ismerheti, mivel több gyógyító erőt tulajdonítottak neki, mint bármely személynek a Bibliában. De miért is NEM tesszük jól, ha edzés után az első utunk rögtön a szaunába vezet?

szabad_suly_vs_gep_1.jpg

Szabad súlyok vagy gépek?

Szabad súlyokkal vagy gépekkel jobb edzeni. A két tábor kibékíthetetlen és örök ellentétre ítéltetett. Nem igazságot szeretnék tenni, hanem objektíven felsorakoztatni érveket és ellenérveket mindkettő mellett és ellen.

mitosz_1.jpg

Legnagyobb hazugságok amivel butítanak a teremben

hogyan_valasszunk_edzotermet_04.jpg

Hogyan válasszunk edzőtermet?

Milyen az amikor valaki életében nem volt még teremben? Mit illik? Mit vigyen magával? Most összeszedtük nektek a sok "hogyan" és "mit"-re a válaszokat.

mi_lapuljon_az_edzotaskaban_02.jpg

Mi lapuljon a sporttáskádban?

Hasznos tippek a kezdetekhez: nézzük meg mik azok a dolgok, amiket feltétlenül magaddal kell vinni a terembe.

tomegnovelo_vagy_feherje_02.jpg

Melyiket válasszam: tömegnövelőt vagy fehérjét?

Hogy mindenkinek rend legyen a fejében, nézzük meg, mi a különbség a fehérje és a tömegnövelő használata között, mire jó a fehérje, illetve, hogy kell-e Neked egyáltalán tömegnövelő por!

izombuks_01.jpg

Szükséges-e az izombukás a fejlődéshez?

Az izom földbe döngölése roppant népszerű dolog, hányan hiszik azt a teremben, hogy a növekedés kizárólagos kulcsa csakis a végtelen volumen, az égő fájdalom és az izmok bukásáig hajszolt végkimerülésében rejlik... pedig nem!

keszty_02.jpg

Kesztyűvel vagy nélküle?

A mostani írásban igyekszünk pro és kontra érveket felsorolni az edzőkesztyű mellett... illetve néhány jó tanács is olvasható arról, hogyan tudod szépen ápolgatni a sebeidet... vagyis a bőrkeményedéseket!

edzpartner_01.jpg

Amikor jól jön a segítő kéz: edzőpartner "használati útmutató"

Nézzük át, hogy milyen gyakorlatoknál és intenzitásfokozó manővereknél kérjük a társ segítségét - illetve melyek azok a feladatok, ahol jobb, ha inkább senki nem lábatlankodik körülöttünk.

tomegnoveles_sulyemelo_gyakorlatokkal_03jpg_2.jpg

Maximális erő és robbanékonyság a komplex edzés módszerével!

Szeretnél egy erősebb, gyorsabb, szálkásabb testet? Íme egy sokkoló edzésmódszer, mely könnyen alkalmazható, és egyszerre segíti az említett célok elérését!

kell_e_protein_03.jpg

Kell-e nekem egyáltalán protein por?

Jöjjön egy gyakori kérdés-probléma tisztázása: kell-e neked egyáltalán protein por vagy tényleg nélküle is eredményesen fejlődhetsz, szálkásodhatsz?