Edzés végi kardió – gépek nélkül!

Télen mindenki behúzódik a terembe – melynek velejáró hogy kedvenc taposó- vagy futógépünk nincs szabad kapacitáson. Persze az okos sportember nem esik kétségbe, hanem ezt a jópofa gyakorlatsort tolja végig!

A gyakorlatsor előnyei!

A gyakorlatsor egyszerre tartalmaz statikus és dinamikus elemeket is – így gyengébb tüdőkapacitással is nekiállhatsz, hiszen a magas intenzitás után mindig lesz egyfajta lecsengés! Mint egy keményebb HIIT edzés! A változatos edzések nemcsak a lelkednek, hanem a testednek is jót tesznek. Az edzések nem válnak monotonná, így talán nagyobb erőbedobással tudsz edzeni, ráadásul ne feledd!...: a változatosságért az izomszövet is hálás lehet.

A gyakorlatok leleményes módon úgy vannak kombinálva, hogy külön izomcsoportra menjenek.
Az ellentétes- (antagonisztikus) izmokat egymás után terheled, akkor nagyobb súlyokat is tudunk használni, mert effektív pihen az egyik csoport amíg a másik terhelődik.

A gyakorlatok:

1.    Guggolásból felugrás
2.    Mount climber ("hegymászás") falnál

A kezeiden támaszkodsz, felsétálsz a lábaiddal a falra, és innen végzed a klasszikus, hegymászó gyakorlatot)
3.    Felülés súllyal, vállból nyomással
Klasszikus felülés, kis módosítással. Itt megfogsz két kézisúlyzót, és a felülés felső pontján kinyomod a magasba, a füleid vonalán, majd visszaengeded – mintha egy vállból nyomást végeznél)
4.    Kettlebell felhúzás
5.    Fekvőtámasz – földön fekvő pozícióból

Feküdj hasra, tedd a tenyereidet vállad vonalába a talajra, majd innen egy nagy levegő kifújással told fel magad a nyújtott karos fekvőtámasz pozícióig. Fontos, hogy a tested legyen végig feszes és egyszerre told fel magad a fenti pozícióig.

A gyakorlatsort így végezd!

A gyakorlatokat végezd 30 (kezdők), 40 (haladók) másodpercig, majd tarts 10 mp szünetet. Az 5 gyakorlat után nem kell szünet, mehet utána élesben előröl! Végezz 3 kört kezdőként, haladóként pedig 6-ot!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

ha_unod_cardio.jpg

Csajok, ha unjátok már a kardió gépes edzést...

Ha Neked is ősi ellenséged a monotonitás és a kardió-részleg, akkor ki ne hagyjátok ezt a cikket!

kardi_trdproblmval_03.jpg

Térd probléma? Durva izomláz a lábadban? Három megoldás kardió edzésre!

Ha térdproblémákkal küzdesz, jelentős túlsúllyal rendelkezel – vagy csak egy emberes lábnap utáni izomláz élménye kísért – akkor a kardió edzés hagyományos útjai számodra eléggé problematikusak lehetnek... de nézzük mi maradt még!

kezdo_03_2.jpg

Kardió edzés - magas vérnyomással: mit tegyünk és mit ne?

Az aerob edzést még általában a sportban kevésbé járatos orvosok is terápiás kezelésként szokták alkalmazni, viszont itt is van olyan formája az edzésnek, ami nem biztos, hogy a legjobb alternatíva.

kardi_02.jpg

Hibás a kardió edzésed, öreg...

Mostani cikkünk elég megosztó lesz, hiszen három nagyon gyakran használt módszert fogunk elővenni, amit az emberek kardió edzés gyanánt végeznek - és igyekszünk rávilágítani miért járnak a használóik tévúton. Ami még fontosabb írunk, egy valóban hatékonyabb alternatívát ahelyett, amit megszoktál!

otthoni_kardi_01.jpg

Otthoni intervallum kardió edzés – hely és eszköz nélkül!

Sokan vagytok, akik csak otthon tudnak edzeni, melynek egyik hátránya a hely és eszközhiány. Most megnézzük, miképp végezhetsz el úgy egy döglesztő intervall kardiót, hogy tulajdonképp nagyon helyet sem kell váltanod!

kardio_01_1.jpg

Kisokos a kardió gépekhez 1. rész

Kardió gépekből is egyre többfélét lehet fellelni a termekben...de melyiket válasszuk? Melyik a leghatékonyabb kalóriaégető, illetve ízületi problémák vagy túlsúly esetén melyiket kerüljük-favorizáljuk?