Dwayne "The Rock" Johnson

A Szikla!

Mostanában nem kizárt, hogy itt Budapesten is összefuthatsz vele, ezért nem árt felkészülni kicsit „The Rock”-ból! Szóval mostani írásunkat egy tipikus gyúrós ikonnak szenteljük, aki bár nem testépítő, mégis súlyzókkal edzők ezreinek ideálja.

Dwayne 1972. május 2-án született, az USA-beli Haywardban. Vagyis igazi nyugati parti, californiai srác, annak ellenére, hogy Hawaii-n is laktak gyerekkorában. A középső neve - mielőtt "A sziklára" módosult - Douglas, azaz a teljes polgári neve Dwayne Douglas Johnson.  Mondhatni egyszerűen tovább vitte a családi vonalat, hiszen nem csak édesapja volt profi pankrátor, de nagyapja, sőt még nagymamája is!

Miközben felcseperedett (ez annyira jól sikerült neki, hogy 192 cm magasra nőtt) sokat utaztak, gyakorlatilag éltek mindenfelé... Végül tartós időre Pennsylvaniában kötöttek ki, ahol az akkor 16-17 éves srácot beszippantotta az amerikai football! Ha nem sérül meg a háta 1995-ben, akkor a fősuli után az NFL várta volna. Igen, jól hallottátok főiskola!  A szikla ugyanis alapképzési (BSc.) diplomával rendelkezik "Általános tanulmányokból". Ez amolyan tipikus amerikai képzési forma, ahol a tanmeneted Te magad állítod össze. Az amerikai foci mellett tagja volt még diákként az atléta és a birkózó csapatnak is.

Az igazi hírnevet az hozta meg neki, amikor - folytatva a családi hagyományokat - a szorítóba lépett, mint pankrátor. 1996-tól kezdődően a WWF (nem, ez nem a pandás természetvédő szövetség, hanem a World Wrestling Federation) keretein belül igazi össz-amerikai szupersztár lett!

2001-ben a Múmia visszatérben a Skorpiókirályként esett meg az első nagy hollywoodi produkciója. Korábban az Azok a 70-es évek című sorozat egyik epizódszerepében láthattuk, ahol a pankrátor Rocky Johnsont (azaz a valóságból a saját édesapját) alakítja. Ez annyira tetszett a producereknek, hogy következő évben már egy önálló egész estés filmet forgattak a Skorpiókirályról. Ebben volt egyébiránt filmbeli szövetségese (életben jó barátja) a tavaly elhunyt Michael Clarke Duncan, aki amellett, hogy egy kisebb hegyomlás méretű tesó volt, mellette színészként is rendkívül tehetséges… na de térjünk vissza The Rockhoz. A jelenetekben Ő maga látható, dublőrt nem használtak soha - elmondásuk szerint.

2004-ben nyugdíjazta magát a profi pankrációból, és a filmezésre koncentrál. Pedzegették, hogy Ő lesz majd a "2000-es évek új Shwarzeneggere". Egymás után jöttek az akció filmek és itt-ott még komikus szerepben is feltűnt.

2011-ben azonban nagy fordulatként ismét a WrestleMania 28. évadában újra ringbe szállt és bajnok lett újra John Cena ellenében! Uralkodása azonban nem tartott ki két egymást követő évben, mert 2012-ben már Cena visszahódította a bajnoki címet.

EDZÉSEI
Számos, a Szikla által követett edzés rutin lelhető fel ilyen-olyan forrásokon, mi azonban a tömegnövelő rutinját emelnénk ki! Ami heti 5 nap edzést jelent, a hétvégén pihenővel.

1. NAP
A–Mellről nyomás ülve  3*21
B1-Oldalemelés ülve  3*8
B2-Emelés előre 3*8
(B1 és B2 szuperszettben)
C-Döntött törzsű oldalemelés, csigás gépen  12/10/8/6/4
D-Smith gépes vállvonogatás  2/10/8/6/4
E- Fejbiccentő gép 4*12

2. NAP
A-Lehúzás csigán, széles fogással  12/10/8/6/4
B-Lehúzás csigán, szűken  12/10/8/6/4
C-Egykezes evezés  4*12
D-Hyperextensio 15/15/12/12

3. NAP
A-Lábtolás  25/20/18/16 (az utolsó szett vetkőztető sorozat)
B-Smith gépes kitörések  4*8 - lábanként
C-Lábhajlítás fekve  2/10/8/6
D-Álló vádli  6*16 (utolsó vetkőztető sorozat)

4. NAP
A–Bicepsz állva, váltott karral  12/10/8/6/4
B-Bicepsz hajlítás Scott padon  12/10/8/6/két 21-es sorozat a végén (lsd. lenn!)
C-Kábeles tricepsz lenyomások  12/10/8/6/20
D-Nyak mögötti tricepsz nyújtások, csigás gépen  12/10/8/20
E-Egy kezes fordíott fogású tricepsz nyújtások  2*15

5. NAP
A- Dőlt pados kézisúlyzós nyomás  12/10/8/6/4
B-Kézisúlyzós nyomás vízszintes padon  2/10/8/6/4
C1-Kereszthúzás csigás gépen  4*12
C2-Fekvőtámaszok  4*15

A has edzését a Szikla heti két nap is beiktatja: fiziolabdán, súllyal végzett hasprések formájában 4*25 ismétlésben!

*21-ezés: 7 ismétlést végzünk fél mozgás tartományban vízszintesig, 7-et szintén fél mozgástartományban, ezúttal a másik fél szakaszban, végül 7 teljes mozgástartományos ismétléssel zárjuk a menetet.

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények