Drága a diéta?! Nem, csak válogass okosan!

Őszinte leszek. Manapság diétázni baromi egyszerű. Nem kell hozzá sok minden, még néha akarat sem. Hiszen a kedvenc, addiktív termékeinket nem kell elhagyni, csupán csak megkeresni a light változatát… és fizetni érte a nem mindig kis összegeket. Nagyon sok terméknek megjelent a kalória csökkentett verziója, mely valóban nagyban megkönnyíti a fogyást – ugyanakkor ha az anyagi oldal sem mellékes számodra, akkor mégsem érdemes minden reform újdonságba beleszeretni. Nézzük meg, melyek azok a termékek!

Előre elkészített diétás lisztkeverékek

Méregdrága fogyis lisztkeverékek, melyek a reform részleg pultján díszelegnek. Nézd meg a címkét: a csodalisztek általában a már általunk is jól ismert zabpehely lisztre alapoznak. Ha nem kell feltétlenül olyan "finom" szemcsés liszt, akkor a zabpelyhet a boltban kispénzért beszerezheted, és házilag ledarálod… vagy a zablisztet is választhatod! Tegyél mellé fehérjeport, és még a tápanyag tartalommal sem lesz panasz! Palacsinták, muffinok, kekszek, kevert sütik… máris kipipálva.

Diétás müzli és gabonapelyhek

Az egészségesnek kikiáltott gabonapelyhek dobozán is gyakran szembesülhetünk olyan összetevőkkel, mint liszt, cukor, hidrogénezett zsír… a többi értelmezéséhez meg egy biokémiai diploma is kevés lenne… nem beszélve arról, hogy a müzlit rendszerint egy nagy adag tejbe öntjük, mellyel szintén csak a felesleges kalóriákat gyarapítjuk – és nem a napi fehérjebevitelt… ahogy azt hisszük.
Helyette vegyél natúr zabpelyhet, zabkorpát és egy kis proteines italba keverve máris egy kitűnő reggeli alternatívát kapsz!

Zéró kalóriás cuccok

Mindenkinek megváltást jelentett pár termék tápanyagtartalmának abszolút lenullázása. Azon termékek esetén, amelyek eredeti változatának sincs túl sok értelme és haszna a táplálkozásunkban, teljesen érthető… például a cukrozott üdítők, illetve maga a cukor. De sokszor olyan termékeket is sikeresen lenulláznak, melyeket okosan elkészítve vagy kiválasztva akár étrendünk részét is képezhetik. Tök jó a nulla kalóriás tészta, mogyoróvaj, ketchup… de ezeknek az egészségesebb vagy házilag elkészített változatát simán ehetnénk, hiszen olyan tápanyagok, melyeknek a szervezetünknek szüksége lehet. Nyilván nem egy verseny vagy kemény diétáról beszélek, de egy normál fogyókúrában miért adnánk arra ki pénzt rendszeren arra, hogy „ne együnk semmit, csak úgy tegyünk mintha”? Persze ha engedi a pénztárca, akkor mindenkinek szíve joga, de mellé a fehérje, zsír és szénhidrátbevitel megfelelő bevitele elengedhetetlen, ha nem akarjuk, hogy testünk éhezzen.

Női fehérjék és fogyi-porok

Vajon kell-e nekünk, nőknek külön protein? Persze, hogy kell. Különlegesek vagyunk, nekünk külön protein jár. A testépítős táplálékkiegészítő boltokban árult poroktól hatalmasra dagadt bicepsszel ébredhetünk - addig a drogériék polcairól beszerzett fogyi-proteintől maximum a szálkás hasizom és a sebtében távozó kilók mellékhatásával kell számolnunk. Nos... Hidd ezt, és akkor vegyél dupla áron, csajosan becsomagolt terméket – ami vagy ugyanazt adja, mint a „testépítős” fehérje, csak horribilis áron, de ha nincs szerencsénk, akkor még nemcsak drágább de rosszabb tápértékű cuccot is kifoghatunk. (Több szénhidrát, kevesebb fehérje…).A fűszerként jelen lévő L-carnitin se csapjon be!

De! Ha résen vagyunk, akkor kiszúrhatjuk hogy egy adag kábé fele annyi fehérjét tartalmaz, mint amennyi kellene nekünk. (Vagy mint egy normális "unisex" típusú protein.

Reform sütik, diétás csokik

Fogyni akkor fogsz, ha negatív a kalóriamérleged. Ezt pedig nem lehet elérni, ha mindig egy paleo kakaóscsiga és diétás túrós batyu a mentsvárunk. Sokkal egészségesebbek az átlag sütiknél, ez tény - de ha nyakló nélküli mennyiséget viszel be a gyomrodba, hiszen a kalória értéke nem feltétlenül alacsonyabb! Ugye a cikk fővonala a költségcsökkentés: ha fogyózol, akkor így is – úgy is csak ritkán vetemedhetünk ezekre a nyalánkságokra… ha pedig csak ritkán tesszük, akkor már elvben oly mindegy, hogy a szuper hypolt reform boltit, vagy mondjuk a nagyi pitéjével bűnözünk be. Sőt, az utóbbival nem okozunk legalább vérre menő sérelmeket a családban.

Zsírégetők csoda-bogyók

A zsírégetők sokat segítHETnek a fogyásban... de csak akkor, ha megfelelően használod. Egy elszúrt étrendet nem fog helyretenni. Egy mozgás nélküli életmódban szintén nem fog csodát tenni. A diétád legelején szintén felesleges még letolni a torkodon több dobozzal, mert akkor még magától az edzéstől, és az étrendben eszközölt változtatásoktól látványos a hatás. Zsírégetők CSAK akkor érik meg az árukat, ha precíz az étrend, kemény az edzés és egy ideje tolod a szálkásítást! Minden más esetben...pénzkidobás!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

dieta_hazugsagok_02.jpg

A diéták hazugságai

Nézzünk szét manapság melyek is a legfelkapottabb diéták - és az ezekhez fűződő, közszájon forgó sületlenségek.

dieta_hazugsagok_040.jpg

A diéták hazugságai - 2.rész

Folytatjuk a diéták átveréseiről szóló történetet, hogy ne dőlj be mindennek!

csalo_napok02.jpg

Csaló napok diétában - így fordítsd az előnyödre!

Aki már diétázott tartósan az tudja, hogy a szervezet elkezdi szépen lassítani a metabolizmust, ezzel "felkészülve a túlélésre". Hogyan csapjuk be mégis a testünket?

dieta_az_unnepek_alat_04.jpg

Diéta az ünnepek alatt? Harcosok étrendje!

Harcosok diétája karácsonyi kiadásban, hogy ne kelljen kardióval kezdened a januárt!

dits_sti_titok_05.jpg

A nagy diétás süti-trükk!

Ritka az olyan diétás süti, amiből akár több kockát is betolhatunk, mégse kell miatta másnap több órán át róni a büntető kardió-köröket... de megoldás talán most is van! Diétás süti-trükk!

dits_lisztek_03.jpg

Ne hagyd magad átverni: a diétás "csoda" lisztekkel!

A legtöbb diétázó vadul kapkodja le a diétás "fogyi" liszteket a polcról és fizet ki érte nem is kis összeget... de vajon minden esetben megéri?! Utánajárunk!

ditsnak_hitt_telek_033.jpg

Azt hiszed "diétás"?! Tévedsz!

"Light, cukormentes, zsírszegény..." Olyan találó marketing fogalmakról rántjuk le a leplet, melyekkel nap mint nap szembetalálhatja magát a gyanútlan diétázó… megveszi, megeszi, és persze a kilók nem mozdulnak. Íme az oka!

vacsora_02.jpg

Vacsora tippek diétázóknak!

Most olyan vacsi ötleteket szeretnék Nektek bemutatni, melyek relatív alacsony kalóriát tartalmaznak, könnyedek, könnyen összedobhatóak – és magas fehérjetartalmukkal még az izomzatunkat is ellátják hasznos tápanyagokkal!