Csibeburger - de nem ám mindennapi módon!

Hambi-variációk - akár nullához közeli szénhidráttal!

Az egyik legjobb edzés utáni burkolnivaló... finom, kedvünk szerint megtömött csirkés hambi, amit variálhatunk bátran: ízlések, pofonok, fellelhető proteinforrások, és a diétánkba megengedett szénhidrátmennyiségek alapján is.

Nincs is jobb, amikor erőtlenül, cikk-cakkban kóválygunk haza edzés után – és betúrhatunk pár megérdemelt hambit. De nem ám akármilyet! Hiszen aki keményen edz, vagy elvetemülten diétázik, annak nem szúrhatjuk ki a szemét holmi alsókategóriás megoldással!

Nézzük először a fő attrakciót, a gyúrós-zsömit! Ha hajlandó vagy némi energiát belefeccölni, akkor hagyd a fenébe a boltban kapható fehér, meg egyéb csodalisztes kreációkat és próbáld ki a mi zsömi receptünket!

Full-diétás zsömi
Bár az Atkins-es tábornak nem vagyok megrögzött követője, mégis el-el lehet csípni pár hasznos tippet a kulináris művészetükből például a "Revolution Rolls" névvel debütált szinte szénhidrátmentes zsemle-kreációjukat. Az eredeti receptet így szól:

- 3 nagy tojás (szétválasztva legyen a sárga-fehér része)
- 3 evőkanál (75 g) zsírszegény túró (Atkinseknél mehet a zsír, úgyhogy ők még krémes ricottát vagy krémsajtot is javasoltak)
- 1/2 kávésaknál só
- pár csepp édesítő
- 1 csipet tisztított borkő (ez segít egészen keményre és tartósra verni a tojásfehérjét, de igazából nem létszükséglet…)

Elkészítése: a tojásfehérjét felverjük (ha van, akkor félúton add hozzá azt a borkövet), egy másik edényben pedig a többi összetevőt dolgozd alaposan össze – akár robotgép-barátunkat bevetve! Utána a tojásfehérje habot óvatosan keverd bele, majd kis kupacokat tegyél egy sütőpapírra vagy szilikonos sütőlapra. (Esetleg, ha van valami giga nagy muffin sütő formád, vagy olyan laposabb, lepénysütő-változatod, akkor vesd be a szilárdabb kontúrok érdekében! Meg abban garantáltan csak felfelé tud törekedni a műremek! :)) Előmelegített sütőben alacsony hőfokon (150 fok körül) süsd nagyjából 45 percig.

Amúgy itt ne számíts olyan hatalmas (és légüres) tesco-bucikra, mert bizony kicsit beesettebbek lesznek a zsemlék. De gond egy szál se! Frappánsan azt csináljuk, hogy két "korongot" használunk fel egy hamburgerhez – magyarán a husit két ilyen zsömivel tapasztjuk össze, és voálá, probléma megoldva!

Gyúrós zsömi – ha nem gond egy kis "jó" szénhidrát!
- 200 g zabpehelyliszt (ledarált sima zab esetleg zabkorpa is megteszi)
- 2 kisebb tojás
- 150 g joghurt 
- 2-3 evőkanál szezámmag a szóráshoz
- só
- sütőpor

Elkészítés: először a száraz összetevőket keverjük össze (szóval a zabot, a sót és a sütőport...), majd hozzácsapjuk a tojást és a joghurtot. Alaposan összegyurmázzuk a tésztát… akkor járunk jó helyen, ha kicsit ragacsos-ruganyos massza lesz a két kezünk között - amúgy plusz zabliszttel, illetve egy kis tejjel lehet az állagán trükközni a könnyed formálhatóság érdekében. A tésztából szintén szilikonos sütőpapírra kis zsemleszerű gombócokat helyezünk. A zsömik tetejét szórd meg szezámmaggal, majd mehetnek a sütőbe!

(Megjegyzés: a fentivel ellentétben itt a zab miatt jóval szikárabb a történet, így elvileg nem lehetetlen konkrétan "egybe" legyártani a zsemlét... de aki biztosra akar menni, az kövesse elsőnek a fenti utat: kis "lepénykéket" süssön, és így két darabból rakhatjuk ki a zsömi alját és tetejét. Hamarabb megsül és nagyobb a hambi-méret! :))

Belevaló finomságok
Húspogácsa: 300 g csirkemell filé (vegáknak tofuszelet)
zöldségek (ubi, hagyma, paradicsom, zöldsaláta, savanyúság, stb.)
mustár/joghurt
zsírszegény sajt

Csirkepogácsa-tippünk:
1. A hagyományos verzió: daráljuk le a csirkemellet, adjunk hozzá tetszőleges fűszereket, zúzott fokhagymát, felaprított vöröshagymát, (esetleg kötőanyagként egy tojást és pici zabot is tehetsz bele, de elhagyható) és gyúrjuk jól össze. Lapos kis pogácsákat kreálva teflonserpenyőben kis olajon süssük ki szép ropogósra.
2. A kevésbé pepecselős verzió: a csirkemellet a zsömle méretéhez igazítva felvágjuk, kicsit klopfolóval megcsapkodjuk, befűszerezzük, és behajítjuk a sütőbe vagy a teflonedénybe.

Amúgy a zsemle kreációt érdemes megtanulni, mert nemcsak hamburger-funkcióra alkalmas, hanem szendvics alapnak, főételek mellé - kenyér helyett - is diéta-barát megoldás.

Szilvi / FitBuilder TEAM

Ha edzés vagy diéta/étrend tervezés terén személyre szabott segítséget szeretnél, keress bátran: szilvi.toke@gmail.com

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
Köszönöm, tuti hogy kipróbálom ( lesz is rá alkalom )
Gábor Szijjártó | 2013-03-30 03:49:11
micsoda vacsit kreálok ebből! nyami
Anna Bojtor | 2013-05-19 08:20:30
Nagyon jól néz ki, kipróbálom!
Hernádiné Katalin | 2015-06-04 05:19:08

Kapcsolódó cikkek

etkezes_edzes_utan_1.jpg

A nap legfontosabb étkezése

Minden bizonnyal hallottál már róla, de ha nem akkor éppen itt az ideje, hogy megtudd: a nap legfontosabb étkezése nem a reggeli, hanem az, amit edzés után fogyasztasz.

fehrje_0323.jpg

A pácolt húsok titka

tapkiegek_utazashoz_01.jpg

Hogyan oldhatjuk meg praktikusan és fehérjedúsan a nyaralás alatti kosztot?

Tehát abban a reményben készült a cikk, hogy vannak köztettek is olyan elvetemültek, akik a nyaralás, esetleg rövid kirándulás alatt sem hajlandóak akármit magukba tömni, és szeretnék minőségi tápanyagokkal átvészelni az utazásokat.

dits_csirke_01.jpg

FINOMra hangolt újítások: Csirkekészítés alternatív útjai